גיל בני. צילום: ניר קידר
גיל בני. צילום: ניר קידר

מכבי עירוני רעננה צפויה לעבור מתיחת פנים, בני ישתדרג לליגת העל

אחרי ההדחה בחצי גמר הפלייאוף בעונה האחרונה, בקבוצה יתקשו לשמור גם על מייקל בריסקר והזרים ג’אמר גאלי ו-ווין לנגסטון. המאמן אבנר יאור צפוי להמשיך לעונה נוספת

פורסם בתאריך: 5.6.19 13:16

קבוצת הכדורסל של מכבי עירוני רעננה עדיין לא החלה רשמית את ההכנות לעונה הבאה, אך ככל הנראה צפויה לאבד לא מעט נכסים יקרים שהובילו אותה בעונה החולפת למקום הראשון בליגה הסדירה ולחצי גמר הפלייאוף, בו הודחה בסוויפ 3:0 בידי מכבי חיפה, שעלתה בסופו של דבר לליגת העל. הסנונית הראשונה שבדרך לפרוח ולעזוב את הקן – הרכז גיל בני שמחזיק בהצעה קונקרטית מגלבוע/גליל וצפוי לעלות כבר בגיל 20 לליגת העל אחרי שבקיץ שעבר פרץ לתודעה בעקבות הזכייה באליפות אירופה עם נבחרת העתודה. הצדדים צפויים להיפגש בשבוע הבא במטרה לסכם סופית את תנאיו של השחקן.

"עדיין לא חתמתי על חוזה ואין שום דבר רשמי וסגור", נמנע בני מלברך על המוגמר. "יש לי עוד הצעות מליגת העל, אבל גלבוע/גליל נראית כרגע הכי טובה ומדובר בקבוצה שבהחלט נותנת את הבמה לשחקנים צעירים". עם סיומה הקרב ובא של ליגת העל צפויות הקבוצות להעביר הילוך ולהתחיל בבניית הסגלים לעונה הבאה, כאשר אחד השמות החמים בפנקסים של רבות מהן הוא מייקל בריסקר, שצפוי גם הוא לעלות כיתה ולקבל את ההזדמנות בליגה הבכירה.

בשל התקציב הצנוע שיעמוד לרשותה, נערכים ברעננה לאפשרות שיתקשו לשמור גם על שחקנים לוהטים קצת פחות במידה ויקבלו הצעות אטרקטיביות מיריבות בליגת העל או אפילו בליגת המשנה. בשל כך, ההערכה היא כי גם הזרים ג’אמר גאלי ו-ווין לנגסטון, שהציגו אשתקד יכולת מצוינת, לא ימשיכו עונה נוספת בקבוצה. בהתאם לצביונה, תתבסס רעננה על שלד של שחקני בית צעירים במטרה לגדל את בריסקר ובני הבאים. עדן נלגס שגדל במועדון וצורף באמצע העונה צפוי להמשיך, כאשר לא מעט שחקנים מקבוצת הנוער צפויים לקבל את ההזדמנות בבוגרים. עם זאת, חלקם מתלבטים בימים אלה האם להתמיד בכדורסל או לזנוח אותו לטובת שירות צבאי קרבי.

המאמן אבנר יאור, שזכה לקומפלימנטים מכל כיוון בעקבות ההישג המרשים של הקבוצה אשתקד, נפגש עם הנהלת הקבוצה בעניין הארכת חוזהו והכיוון בהחלט חיובי. פגישה נוספת בין הצדדים צפויה בעוד כשבוע למטרת סיכום של פרטים אחרונים ברמה הטכנית ויאור צפוי להמשיך במועדון, אם כי עדיין לא ברור האם יחתום שוב לעונה אחת או יותר. כך או אחרת, גם לו ברור שמלאכת בניית הקבוצה צפויה לקחת זמן ויעטרו אותה לא מעט פנים חדשות. "מבחינתנו היינו משאירים את כל הסגל, אבל לדעתי מלאכת השמירה על השחקנים ברעננה לא תהיה פשוטה", העריך המאמן.

בנושא אחר, לאחרונה נשא מאבקם של ראשי קבוצות הליגה הלאומית פרי, עם ההודעה הרשמית של איגוד הכדורסל על שינוי השיטה ועלייתן של שתי קבוצות מהלאומית לליגת העל כבר בעונה הקרובה. כזכור, המאבק החל כבר בעונה שעברה תוך דרישה לתקצוב ראוי לליגה בה משחקים ישראלים רבים והוביל לשביתה ועיכוב ניכר בפתיחת משחקי הליגה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר