זיוה לב דגן. צילום: עזרא לוי
זיוה לב דגן. צילום: עזרא לוי

בעקבות השיחות של ברוידא עם ג'ף רוזן: לב דגן התפטרה ממכבי עירוני רעננה

זעזועים בקבוצת הכדורסל של העיר. יושבת הראש של המועדון בשש השנים האחרונות, שלא ידעה על המשא ומתן, ביקשה לסיים את תפקידה

פורסם בתאריך: 11.6.19 14:56

זעזוע גדול בקבוצת הכדורסל הצנועה של מכבי עירוני רעננה מהליגה השנייה, זאת בעקבות שיחות שהתקיימו עם איש העסקים ובעלי מכבי חיפה, ג'ף רוזן, על כך שישקיע הבמועדון. מדובר במהלך שבמידה וייצא אל הפועל עשוי להקפיץ קדימה את הקבוצה הצנועה שהגיעה אשתקד לחצי גמר הפלייאוף ומעולם לא סבלה מעודף תקציבי. אבל בעקבות כך שלא עודכנה בשיחות ולא שותפה בהן, התפטרה מתפקידה יו"ר הקבוצה, זיוה לב דגן.

לב דגן הודיעה לראש העירייה חיים ברוידא כי היא מתפטרת מתפקידיה הן בבוגרים והן במחלקת הנוער. באופן אירוני, בדיוק באותו יום בו הודיעה, יום חמישי האחרון, חגגה  לב דגן בחתונתו של הרכז גיא לביא, אחד השחקנים המזוהים ביותר בשנים האחרונות עם רעננה, שמשחק כיום בחיפה והעפיל עמה בעונה החולפת לליגת העל. "ביקשתי לסיים את תפקידי", אישרה לב דגן, שמלווה את מחלקת הנוער ב-14 השנים האחרונות ובמקביל בשש מתוכן גם את הקבוצה הבוגרת. "אני טיפוס טוטאלי ויודעת לתת את כל כולי ב-100% או להיפרד". מיותר לציין שבעקבות עזיבתה הוקפאו כל ההכנות של רעננה לעונה הבאה, בכלל זה החתמת שחקנים וחידוש ההתקשרות עם המאמן אבנר יאור.

מתגובת ג'ף רוזן מסתמן כי התמיכה ברעננה, אם תהיה, לא תבוא על חשבון מכבי חיפה שתישאר הפרויקט המרכזי שלו, אלא בנוסף. ג'ף רוזן מסר בתגובה: "יש לי עסקי ספורט רבים בארץ ובעולם ואני תמיד מעוניין ושמח להשקיע בספורט הישראלי. אכן היו מגעים ראשוניים מול עיריית רעננה, זאת ללא כל קשר להמשך התמיכה במועדון הכדורסל מכבי הנטר חיפה". על אף שצוין כי מדובר במגעים ראשוניים וגורמים בחיפה ציינו כי הדברים עדיין לא הבשילו אפילו להחלפת טיוטת הסכם, ל"ספורט צומת השרון" נודע כי נציגיו של רוזן כבר פנו למרכז מכבי בנוגע לתמיכות. מנכ"ל מרכז מכבי, נאור גלילי, הגיב: "הכל בגדר בדיקות רקע, לא משהו קונקרטי בשלב זה". בכל אופן, עם רוזן או בלעדיו, יצטרך המועדון להתרגל למציאות חדשה, ללא היו"רית המסורה והמוערכת שלו.

ג'ף רוזן. צילום: ניר קידר

ג'ף רוזן. צילום: ניר קידר

בסיכום השבועי האחרון שלו בדף הפייסבוק שלו כתב ברוידא על המו"מ עם רוזן: "הספורט ברעננה הופך יותר ויותר מקצועני ורשות מקומית לא יכולה לעמוד ולדעתי גם לא צריכה לשאת בנטל ההוצאות הגבוהות מעבר לתמיכה השנתית… ג'ף רוזן הוא הבעלים של מכבי חיפה ובחמש השנים האחרונות השקיע כ-120 מיליוני שקלים, הביא את מכבי חיפה להישגים ובזכות התמיכה שלו חזרה הקבוצה לליגת העל, במידה רבה על חשבון הקבוצה שלנו… בשעתו הייתי בין המתנגדים לאיחוד קבוצות הכדורסל של רעננה והרצליה ולו בגלל העובדה שהשם שניתן לקבוצה, 'בני השרון', לא היה בו כל זהות זהות רעננית ורוב ההוצאות על הקבוצה במיליוני שקלים נכפו על גב קופת העירייה. אני תקווה שרוזן אכן יקבל חסות על הקבוצה ומאמין שזה יקדם את הספורט ברעננה ואת בני העיר המככבים בקבוצה כיום".

זיווה לב דגן עם גיל בני ומייקל בריסקר. צילום: עזרא לוי

זיווה לב דגן עם גיל בני ומייקל בריסקר. צילום: עזרא לוי

יצויין כי מחלקת הנוער של חיפה אינה בבעלותו של רוזן ואינה קשורה כלל לבוגרים. גורם במכבי חיפה אמר: "מאחר ואין לג'ף רוזן מחלקת נוער, הוא רוצה מועדון עם מחלקת נוער בנוסף למכבי חיפה. שיתופי פעולה דומים היו הוד השרון וקריית טבעון".

"הפוקוס אצלנו היה מחלקת הנוער והצהרנו תחת כל עץ רענן שאנחנו מחלקת נוער שמחזיקה קבוצה בוגרת", סיכמה לב דגן, שבתחילת השבוע קיימה בפעם האחרונה עבורה את מסיבת סיום העונה של מחלקת הנוער. "המיקוד הוא שלבוגרי המחלקה יהיה איפה לשחק ואני מבינה שהמיקודים השתנו עכשיו. יכולתי להבטיח להורים של החבר'ה הצעירים שלנו שניתן להם את הבמה הראויה בליגה הלאומית וכשבחרנו מאמנים אלה היו אנשים שיודעים להתחבר לנוער. אלה דברים שחשובים לי יותר מהישגים. אני מאמינה שהדברים נעשו בכוונה טובה כדי להביא עוד כסף, אבל בעיני הכסף הוא לא חזות הכל ואפשר לעשות פרויקטים מדהימים מבלי לנהות אחרי הכסף הגדול מחו"ל".

תגובת עיריית רעננה תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר