אורן לם. צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל
אורן לם. צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל

סערה במכבי רעננה: המאמן שסיים את תפקידו, השמועות והאולטימטום של הצוות

ימים סוערים במועדון כדורסל הנשים המקומי. אחד המאמנים במחלקה, אורן לם, סיים את תפקידו לאחר שמועות שהופצו בנוגע אליו. השחקניות טוענות: "רוצים להרוס את ביתנו", המאמנים באולטימטום: "החלטנו כולם כאחד כי היה והעירייה תעמוד בהחלטתה שלא להעסיקו, נעזוב כולנו יחד איתו". העירייה בתגובה: "קשובים לרחשי הלב של כל הנוגעים בדבר"

פורסם בתאריך: 13.8.19 10:56

בימים כתיקונם ספק גדול אם מחלקת הנערות של מכבי רעננה בכדורסל מסוגלת לייצר עניין תקשורתי. אלא שסיום העסקתו של אורן לם, אחד המאמנים במחלקה, גררו תגובת שרשרת שלא זכורה כמותה – קריאה של כלל המאמנים במחלקה לעיריית רעננה שלשנות את החלטתה והודעה מפורשת כי במידה ולם לא ישוב לתפקידו יעזבו כל המאמנים בעקבותיו. גם השחקניות במחלקה פרסמו פוסט תמיכה בלתי שגרתי, הקורא למקבלי ההחלטות להמשיך את ההתקשרות עם המאמן, בעוד שישנן גם טענות כי לם בכלל הושעה וכלל לא פוטר.

על פי גרסת השחקניות, עולה כי לפני מספר חודשים הופיע אדם זר באימונים ובמשחקים, החל לצלם את הבנות ובנוסף ניסה לדובב הורים כנגד מאמנים ואף פרסם פוסטים פוגעניים נגד המחלקה ומאמניה, "הכל כדי לפגוע ולהרוס את ביתנו", כך על פי השחקניות. בהמשך, כך כתבו השחקניות, "לאחר אי הצלחה, החלה קבוצת הורים ממורמרת להפיץ שמועות מכוערות, מרושעות ואכזריות כנגד לם". הדבר הוביל את עיריית רעננה שלא לחדש את חוזהו מבלי שלטענתם טרחה כלל לברר את פשר השמועות.

"הדרך בה עיריית רעננה בחרה לפעול אינה מוסרית ואינה נכונה", כתבו השחקניות. "במדינת ישראל, עד שלא הוכח אחרת, אדם הוא חף מפשע. אף אדם לא רשאי לגזול מאחר את שמו הטוב על סמך שמועות וזה מה שקורה בסיטואציה שלנו". עוד הפליגו השחקניות בשבחו של לם, המאמן במחלקה למעלה מעשור, וציינו בין השאר כי מדובר במאמן ומחנך שנותן את כל כולו עבור המערכת והשחקניות שלו. אדם שדוגל בערכים של כבוד, נאמנות ויושרה ולאורך השנים הביא כבוד רב והישגים לעיר רעננה.

אורן לם. צילום באדיבות איגוד הכדורסל

אורן לם. צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל

כאמור, זוכה לם לגב רחב גם מצוות האימון שלו ועם או בלי קשר, שניים מהמאמנים הבכירים והוותיקים במחלקה, ראובן רבינוביץ' ויוני דנישבסקי, לא ימשיכו בעונה הבאה בתפקידם. בהודעה שפרסם צוות המאמנים ונשלחה במקור להורי השחקניות, נכתב כי "לפני מספר ימים, לאחר תקופה ארוכה של שמועות שקריות וחסרות בסיס, החליטה עיריית רעננה שלא להמשיך את העסקתו של אורן במחלקת הנערות. כחבריו – לא רק לצוות האימון אלא גם כחבריו האישיים, אנחנו מכירים אותו היטב, מאמינים בו ועומדים מאחוריו כחומה בצורה. במצב שנוצר, החלטנו כולם כאחד כי היה והעירייה תעמוד בהחלטתה שלא להעסיקו, נעזוב כולנו יחד איתו. לא נוכל לעמוד מנגד אל מול הרדיפה וחוסר הצדק המשוועים. המפעל המיוחד ויוצא הדופן הקרוי מחלקת הנערות של מכבי רעננה לא יוכל עוד לשמש בית עבורנו". השחקניות במחלקה תיארו עד כמה הן מעריכות את הצעד בו נקט צוות האימון ואף הבהירו כי חלק מהבנות ילכו בדרכם ולא ימשיכו במחלקה בשנה הבאה לאות תמיכה. "הבית שלנו כבר לא יהיה אותו דבר. האהבה למקום לא תיפסק, אבל הרצון להיות בו כבר לא יחזור על עצמו", סיכמו. "אנחנו הרוסות ושבורות מבפנים. חומת ההגנה שהקיפה אותנו מאז שאנחנו קטנות התפרקה ולא תחזור".

עו"ד חדווה באום, המייצגת את אורן לם, מסרה בתגובה לדברים: "אורן פוטר מבלי שהוסברה לו סיבת הפיטורים, מבלי שנערך לו שימוע ומבלי שמישהו בא אליו בטענה מאיזשהו סוג. ככל שיש שמועות כלשהן באשר לעבירה כלשהי של אורן, מדובר בעלילה ולא היו דברים מעולם". לאחר פרסום הכתבה, ביקשה עו"ד באום להוסיף את התגובה הבאה: "ב-1.8.19 אלחנדרו ביאר, מנהל רשות הספורט העיריית בעיריית רעננה, זימן אליו את אורן והודיע לו שהוא נאלץ לא לחדש לו את החוזה והוא לא יכול להסביר למה. ללא שימוע, ללא שום הליך שנדרש כדין וללא הודעה מראש. היום, בעקבות פרסום הכתבה ב'צומת השרון' קיבל אורן זימון לשימוע לקראת אי חידוש חוזה. שימוע עושים לפני הפיטורים ולא אחריהם".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אנו עדים וערים לחרושת השמועות בימים אלו סביב מועדון הכדורסל לבנות ברעננה. מועדון הכדורסל לבנות ברעננה הנו מהמובילים בארץ ובכוונת העירייה להמשיך ולהשקיע בטיפוח השחקניות, בקידום מצוינות וברמה מקצועית הכי גבוהה. אנו מחויבים לעתיד המועדון ולהכנת כלל הקבוצות לעונה הקרובה בכל הגילאים, תוך העמדת כל האמצעים הדרושים להמשך שגשוגו והצלחתו ושימור הפעילות הענפה המתקיימת בו.
נמשיך ונהיה קשובים לרחשי הלב של כל הנוגעים בדבר. עיריית רעננה מקפידה לשמור על כבודם ופרטיותם של עובדיה ונמנעת מלדון בענייניהם על גבי העיתון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בושה וחרפה לראש העיר

    עצוב ושובר לב. יש אדם לא קשור לכדורסל שהיה מגיע חאימונים כדי לצפות בבנות. מס׳ פעמים הזמינו לו משטרה. עכשיו קיבל ג׳וב בעירייה. ראש העיר טוען שלא הכיר אותו – אבל הוא היה פעיל בקמפיין שלו. הכל כאן מסריח. איך נותנים למפעל כל כך מבורך ומוצלח להתפרק?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר