אשר אלון. צילום: שרון בוקוב
אשר אלון. צילום: שרון בוקוב

"הפועל רעננה היא סוג של תרפיה עבורי". אשר אלון פותח בעונה בראיון מיוחד

בשקט יחסי, פותח אשר אלון את העונה ה-12 שלו כבעלי המועדון מהשרון וכרגיל, אומר את כל מה שהוא חושב. בראיון הוא מדבר על התחזיות של הפרשנים ("כששלמה שרף יכתיר אותנו ליורדת בטוחה אהיה רגוע יותר"), היחסים עם קורצקי ("הוא לא ימהר לעזוב כמו בפעם הקודמת"), האכזבה מהיכולת עד כה ("הקבוצה עדיין לא מחוברת") והנדודים ("אם היה לנו מגרש ביתי היינו היום במקום אחר")

פורסם בתאריך: 22.8.19 16:58

קשה לדעת למה לצפות מאשר אלון, לא בדיוק הבעלים הכי פוליטיקלי קורקט בכדורגל הישראלי. זה גם מה שהופך אותו לדמות מעניינת כל כך בענף, בטח בקבוצה שעצם היותה בליגת העל תקוטלג לעד כסוג של הפתעה. מההשתלחות הפומבית באלי טביב ("מי הביבים של הכדורגל הישראלי"), עבור בדרישה לוועדת חקירה חיצונית נגד אלי חכמון ועד התבטאויות חריפות שבדיעבד נועדו לעורר את שחקניו ("לא יקרה כלום אם נרד, אנחנו משחקים את הכדורגל הכי גרוע בליגה"), אלון נשאר ישיר ותמיד עומד מאחורי דבריו.

"אני אף פעם לא עושה חשבון איך אני נשמע או נראה ואומר בדיוק את מה שאני חושב", אומר בעלי הפועל רעננה בראיון פתיחת עונה ל"ספורט צומת השרון". "לא משנה לי אם זה שטרן חלובה, אלי טביב או כל מיני אנשים אחרים. לפעמים זה טוב ולפעמים לא, אבל זה אני". עכשיו הוא פותח עונה מספר 12 ברעננה, אליה הגיע אי שם באמצע עונת 2008/9. למי שתהה האם התווית של "יורדת בטוחה" עדיין מזיזה לו, ודאי לא יופתע לשמוע שברבות השנים הוא כבר לא יכול בלעדיה. "לא הרבה אנשים אומרים את זה ועכשיו זה מדאיג אותי", הוא צוחק. "התקשורת הזינה אותנו כל השנים עם העניין הזה ואתגרה בכל עונה מחדש, ועכשיו פתאום שלמה שרף מתחיל להחמיא לנו. ברגע שהוא יכתיר אותנו ליורדת אהיה רגוע יותר". למי ששכח, רעננה הייתה בתמונת הפלייאוף העליון עד הרגע האחרון של העונה, אבל אלון, ישיר כהרגלו, שומר על פרופורציות ונמנע מלבנות מגדלים ולטפח ציפיות על שדרוג בטרם עת. "כל עונה טומנת בחובה מלחמת הישרדות, אנחנו עדיין קבוצה קטנה ששומרת על מסגרת תקציבית וגאים על כך שבסגל יש 9 בוגרי מחלקת הנוער, מתוכם 4-5 שחקני הרכב", הוא אומר. "חשבתי שהשנה אולי נצליח כי בהחלט צירפנו שחקנים איכותיים, אבל הקבוצה עדיין לא מחוברת כך שאני לא בטוח שזה יקרה. אולי בסוף זה יתחבר ואתבדה, אבל אחרי גביע הטוטו אני בטח לא מדבר על פלייאוף עליון".

שינויים מאחורי הקלעים

לא הרבה יודעים, אבל בחודשים האחרונים עברה רעננה שינוי במבנה הניהולי כששותפו של אלון לאורך השנים, דמיאן רויטמן, התפטר מכל תפקידיו במועדון, בעיקר בשל שהותו המתמשכת באנגולה לרגל עסקיו. "דמיאן לא נושא כיום בשום תפקיד רשמי, אבל הוא אדם יקר להפועל רעננה ועדיין האיש החזק בה מבחינה מקצועית", אומר אלון. "הוא נמצא בקשר ישיר עם מנחם קורצקי וכל הזמן מייעץ לי. הוא מבין כדורגל ברמה גבוהה מאוד ובכל נושא השחקנים, הוא והמאמן הם החותמת האחרונה".

מנחם קורצקי. צילום: זאב שטרן

מנחם קורצקי. צילום: זאב שטרן

כזכור, גם יחסיו של אלון והמאמן שאיתו ידעו עליות ומורדות, בעיקר בעונה שעברה כשקורצקי התפטר וחזר בו כמעט מידית. בעל הבית מבהיר שמערכת היחסים הנה הרבה מעבר לפן המקצועי ושום דבר לא יכול לפגוע בה. "אני אוהב את הבן אדם הזה באופן אישי, איש טוב ובחור ישר", מתייחס אלון לקורצקי. "מקצועית הוא האיש שהכי מתאים לנו ואני מאמין שהוא יישאר איתנו הרבה שנים ולא ימהר לעשות מה שעשה בקדנציה הראשונה כשעבר לבית"ר, אפילו אם יגיע להישגים ותהיה לו הזדמנות לעבור לקבוצה גדולה". על מעמדו הרעוע של המאמן בכדורגל הישראלי הוסיף: "הכל תלוי במאמן עצמו, כל אחד יודע לאן הוא נכנס ואיך תיראה מערכת היחסים. אם מאמן יודע שהבעלים מתערב הוא יצטרך לאכול את מה שבישל. אני מהסוג שלא מתערב בכלל בכל נושא ההרכבים. במה כן? איך לבנות בתחילת העונה, חיזוקים בינואר לפי בקשת הצוות המקצועי וכמובן אם יש בעיות בחדר ההלבשה שדורשות ניעור של שחקן או שחרורו. מעבר לזה, במשך כל העונה יש מעגל ניהולי ומעגל מקצועי. קורצקי הוא בעל הבית המקצועי ואני הניהולי. כמובן שלפעמים המעגלים נושקים זה לזה".

מחכים לאצטדיון

אשר אלון, 68, נולד וגדל ברעננה ומתגורר כיום במושב גן חיים. אב לארבעה וסב לשישה. כאמור, זו השנה ה-12 שהוא הפנים של הפועל רעננה, תוך התמודדות עם לא מעט מכשולים בדרך. הגדול שבהם – מדי עונה נאלץ לכתת רגליים בחיפוש אחר מגרש ביתי, מנתניה דרך רמת גן ועד האופציה של כפר סבא שעלתה על הפרק. חרף מיעוט הקהל, התגובות ברחוב הרענני עושות את שלהן. "אין ספק שאם לרעננה היה מגרש ביתי ללא נדודים כל שנה, היינו היום במקום אחר, עם יותר קהל ואולי לא נלחמים כל שנה על חיינו", הוא מבהיר. "זה משפיע בכל ההיבטים, אבל ראש העיר חיים ברוידא הבטיח לבנות אצטדיון ביתי להפועל רעננה ואני מאמין שהוא יעמוד בדיבור שלו. עד אז, אני יודע שאלפים מתושבי העיר והקהילה ברעננה עוקבים אחרי הקבוצה בתקשורת וגאים בהישגיה. זה מרגיע אותי וחשוב לי שהפועל רעננה תמשיך להימנות עם 14 הקבוצות המובילות בישראל".

אשר אלון. צילום: עזרא לוי

אשר אלון. צילום: עזרא לוי

האלפים שהזכרת לא מגיעים למגרשים.
"נכון. מיעוט הקהל זה מינוס גדול ואנחנו עושים מאמצים לשפר את הכמויות, אבל זה קשה. רעננה זו עיר של 80 אלף תושבים שרובם מגיעים מאזור תל אביב והם כבר אוהדים של קבוצה אחרת. יש לנו כ-2,000 ילד במחלקת הנוער, בתי התלמיד ובית הספר לכדורגל, אבל אולי 30-40% מהם אוהדי הפועל רעננה. השאר תומכים בתל אביביות וקשה לנתק אותם".

אלון, שידוע כמי שמקפיד על שפיות תקציבית, השקיע עד היום כ-26 מיליון שקלים בהפועל רעננה, בכלל זה הלוואות בעלים וחסויות שונות. הוא מכהן כיו"ר ועדת הכספים במנהלת הליגות ומתוקף תפקידו נחשף לרבים מתחלואי הענף, שעיקרם קריסות כלכליות. "כשאני מסתכל על מה שקורה בכדורגל אני מקווה שיהיו עוד בעלים של קבוצות קטנות ובינוניות שיידעו בדיוק איפה הם עומדים וישכילו לא לקפוץ מעל הפופיק", הוא אומר. "זה קשה, אבל חייבים לדעת לנהל את העסק. ראינו בשנים האחרונות לא מעט פשיטות רגל שלא עשו טוב לענף. במסגרת תפקידי אני רואה את הדברים מול העיניים ובכל פעם מופתע מחדש".

עד מתי תמשיך כבעלים בהפועל רעננה?
"בינתיים אני נהנה. אף אחד לא מכוון לי אקדח לרקה ועם כל הברדק, המתח ומלחמות ההישרדות, הפועל רעננה היא סוג של תרפיה עבורי. יחד עם זאת, הילדים לוחצים עלי לעזוב ואני לא יודע אם הם יתנו לי להמשיך להוריד להם כל כך הרבה מהירושה בכל שנה. יום אחד הם יכריחו אותי להתנתק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר