שחקניות מכבי רעננה במשחק מול אשדוד. צילום באדיבות מנהלת ליגת ווינר בכדורסל נשים
שחקניות מכבי רעננה במשחק מול אשדוד. צילום באדיבות מנהלת ליגת ווינר בכדורסל נשים

יו"ר מנהלת ליגת העל טוענת: "ישנה אפליה מגדרית קשה בחלוקת התמיכות ברעננה"

הילה קניסטר בר-דוד העבירה מכתב לחיים ברוידא, בו היא טוענת כי קבוצת הגברים זוכה להקצבה כפולה מזו של קבוצת הנשים. "החישוב של גובה התמיכות הינו שקלול של מספר פרמטרים הנלקחים בחשבון", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 31.12.19 16:39

האם ההקצבות המועברות למועדוני הכדורסל ברעננה יוצרות אפליה בין הספורט הנשי והגברי בעיר? כך טוענת יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים, הילה קניסטר בר-דוד. בפנייה שהעבירה השבוע לראש העיר חיים ברוידא, נטען כי היועץ המשפטי של המנהלת, עו"ד אורי כהנא, ערך בדיקה וגילה כי ההקצבות להן זוכה קבוצת כדורסל הגברים המשחקת בליגה השנייה כפולה מזו של קבוצת הנשים, המשחקת בליגת העל. במכתב, דורשת קניסטר בר-דוד כי ההקצבות יושוו בין המועדונים.

על פי המכתב, קבוצת הגברים זוכה להקצבה בגובה 1.2 מיליון שקלים בשנה, בעוד קבוצת הנשים זוכה להקצבה של 567 אלף שקלים בלבד. "על פי בדיקת עו"ד כהנא, התבחינים לחלוקת התמיכות לא עודכנו כלל מאז שנת 2013, ונראה כי חלוקת התמיכות מנותקת לחלוטין מהתבחינים ונקבעת באופן בלעדי בהתאם ל'שיקול דעת העירייה', כאשר בסופו של יום התוצאה הסופית הינה אפליה קשה של ספורט הנשים בניגוד לפסיקת בג"צ בנושא", נכתב בפניה.
על פי מכתבה של יו"ר המנהלת, מהבדיקה עולה "תמונה בעייתית במיוחד של מצב התמיכות העירונית, תמונה המציגה אפליה מגדרית קשה והתנהלות שאינה מניחה את הדעת. אבקשך לתת את הדעת על הסוגיה ולשנות את נוסח מבחני התמיכה באופן מיידי, למבחנים שוויוניים יותר, אשר לא ינקטו באפליה כלפי קבוצת כדורסל הנשים בעיר רעננה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מעניקה תמיכות הן לקבוצת כדורסל נשים והן לקבוצת הגברים. החישוב של גובה התמיכות הינו שקלול של מספר פרמטרים הנלקחים בחשבון. קבוצת כדורסל נשים מקבלת מהעירייה תמיכה על סך 695,000 שקלים ולא 567,000 שקלים כפי שנכתב במכתב. תוספות של 108,000 שקלים ועוד 20,000 שקלים הן מקבלות דרך מנהל הספורט ומשאירות אצלן, כך שבפועל הסכום מגיע ל 695,000 שקלים. קבוצת הגברים הבוגרים קיבלה תמיכה על סך 1,080,000 שקלים ולא 1,210,000 שקלים כפי שהם ציינו. קבוצת הנשים מקבלת מימון חיצוני ממנהלת הליגה לכדורסל על סך 400,000 שקלים לעומת הגברים שמקבלים 55,000 שקלים. נתון זה חשוב מאוד. בהתחשב בעובדה שלעירייה תקציב מוגבל למימון כל הקבוצות בעיר והמימון החיצוני (לא מפרסום או חסויות) הוא נתון שנלקח בחשבון בעת חלוקת התמיכות. בנוסף, הליגה הסדירה לנשים בכדורסל מתחילה בסוף אוקטובר ומסתיימת בתחילת פברואר, כלומר 4 חודשים לעומת הליגה הלאומית גברים שמתחילה בסוף אוקטובר ומסתיימת בתחילת אפריל, כלומר 6 חודשים. זו סיבה נוספת לשוני בחלוקת התמיכות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר