אליה סוריאנו עם סוכנו והמנכ"ל רועי קופר. צילום באדיבות הפועל רעננה
אליה סוריאנו עם סוכנו והמנכ"ל רועי קופר. צילום באדיבות הפועל רעננה

שגרת ינואר: הפועל רעננה מתחזקת

כהרגלו בקודש, אשר אלון עורך מקצה שיפורים בסגל של הקבוצה שלו. החלוץ האיטלקי-גרמני עם הרקורד המרשים, אליה סוריאנו, חתם, כמו גם ויטלי גנון מהפועל פתח תקוה. במועדון עסקו השבוע בקרב האשמות מול הפועל חיפה

פורסם בתאריך: 29.1.20 13:52

כרגיל בחודש ינואר, הפועל רעננה נכנסה למקצה שיפורים לקראת הישורת האחרונה במאבקים נגד הירידה לליגה הלאומית. הראשון לחתום היה הקשר ויטלי גנון, שהגיע מהפועל פתח תקוה וחתם ברעננה עד סוף העונה עם אופציה לעונה נוספת. "אני שמח לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי ומלא במוטיבציה לעמוד באתגר העומד לפנינו", אמר גנון. "אני מודה למאמן ניסו אביטן ולקבוצת הפועל רעננה על האמון". גנון הגיע להפועל פתח תקוה בחודש ספטמבר. מאז פתח בהרכב 5 פעמים בלבד, כאשר בארבע מתוכן הוחלף. בנוסף רשם עוד עשר הופעות כמחליף, בהן לא כבש ולא הותיר רושם מיוחד. בפתח תקוה היו מעוניינים להשתחרר מגנון במשך מספר שבועות לאור יכולתו החלשה מאז שהגיע. מאמן רעננה ניסו אביטן מכיר את גנון היטב מהשנים המשותפות בהפועל חדרה, בהן גנון היה שחקן מרכזי בעלייה של הקבוצה לליגת העל.

שחקן נוסף שחתם ברעננה הוא החלוץ האיטלקי-גרמני אליה סוריאנו, שהצטרף עד לסיום העונה עם אופציה לשנתיים נוספות. סוריאנו בן ה-30 (1.84 מטרים) הוא אחיו הגדול של שחקן נבחרת איטליה לשעבר אשר משחק כיום בבולוניה, רוברטו סוריאנו. אליה גדל במחלקת הנוער של דארשמטאט הגרמנית וכבש 52 שערים ב-83 הופעות לאחר עלייתו לבוגרים. בהמשך שיחק באאלן, קבוצת המשנה של איינטרכט פרנקופרט וקרלסואה מהליגות הנמוכות בגרמניה דאז. בעונת 2017/18 עבר לקורונה קייליצה מהליגה הפולנית הראשונה, ובשנתיים במועדון כבש 19 שערים ב-55 הופעות. בקיץ עבר לוונלו מהליגה ההולנדית הראשונה, במדיה כבש שני שערים ב-16 הופעות, אך שוחרר בחלון ההעברות הנוכחי.

כדור במחלוקת

מקצועית, ועוד בטרם המשחק שלה ברביעי האחרון (התקיים לאחר סגירת הגיליון) מול הפועל קריית שמונה, הפועל רעננה נחלצה מהמקום האחרון בעקבות התיקו 2:2 מול הפועל חיפה וההפסד של נס ציונה לבית"ר ירושלים. אך מעבר לאכזבה הגדולה מאיבוד היתרון בן שני השערים בהפסקה, עסקו השבוע בקבוצה בעיקר במהלך הלא ספורטיבי של שוער היריבה, יסמין בוריץ’, בטענה שבעט לכאורה לתוך המגרש כדור נוסף שהפריע להתקפה האחרונה בה פרץ יואב תומר לעבר השער. כזכור, הכדור לא הפריע לתומר שהעביר רוחב לאור דסה, שצלל ברחבה. תחילה פסק לירן ליאני על פנדל בטענה להכשלה של גיא משפתי על דסה, אך שינה בצדק את החלטתו לאחר התייעצות עם שופט המסך.

האירוע האמור הוביל לחילופי האשמות בין שתי הקבוצות. בהפועל חיפה מיהרו בתחילת השבוע לפרסם סרטון, בו נראה בבירור שהכדור הושלך לעבר תחומי המגרש מאחורי השער ולא על ידי השוער. "צילומי מצלמות האבטחה של האצטדיון שבידינו מעידים כי השוער יסמין בוריץ’ לא הכניס את הכדור לתחומי המגרש, אלא הרחיק אותו שלא יפריע, זאת לאחר שכדור הוכנס למגרש לא על ידו והוא הבחין בו רק כאשר היה בריצה לאחור לכיוון השער", נמסר מהפועל חיפה. "בכל מקרה הדבר לא הפריע למהלך המשחק, כפי שגם החליט צוות השיפוט. אנחנו מציעים לאנשי רעננה לחפש אשמים אחרים בכך שלא הצליחו לנצח במשחק".

ברעננה, שם למודי ניסיון מר מטעויות שיפוט בכלל וטעויות של ה-VAR בפרט, טענו כי המהלך הבלתי ספורטיבי של בוריץ' חייב שריקה לפנדל וכרטיס אדום לשוער. "עדיין מחכים לפנדל", צייצו בציניות בטוויטר הקבוצתי. "התגובה של הפועל חיפה לגבי תקרית בוריץ' מוזרה במקרה הטוב ולא קשורה למציאות במקרה הרע", נאמר בהודעת המועדון. "בצילומים (אותם העבירו אנשי הפועל חיפה בעצמם) ניתן לראות בבירור ששוער הפועל חיפה בוריץ', מפריע בצורה בולטת להתקפת רעננה במהלך לא ספורטיבי. ראשית, אנו מודים לאנשי הפועל חיפה על הסרטון שמוכיח את טענתנו, ובהמשך קצת קשה לנו להבין כיצד קבוצה שנהנית בלי הרף מטעויות ה-VAR – מתלוננת ומגנה על התנהגות של חוסר ספורטיביות מובהקת".

בהתאחדות לכדורגל נדרשו לסוגיה ופרסמו הבהרה לאירוע החריג מטעם הוועדה המקצועית של איגוד השופטים. "בתוספת הזמן של המשחק ובמהלך משחק פעיל, נזרק כדור על ידי אחד ממביאי הכדורים לתוך שדה המשחק ובסמוך לשוער חיפה ברחבת השער. השוער בעט בכדור אל מחוץ לרחבת העונשין לכיוון שטח המשחק הפעיל", נמסר מהאיגוד. "על פי חוקת המשחק, במקרה זה נדרש היה לפסוק על בעיטה חופשית ישירה מחוץ לרחבת העונשין, מאחר והאירוע (היכן שהכדור הנוסף יכול היה לפגוע בשחקן התוקף או בכדור המשחק) התרחש מחוץ לרחבת העונשין, ולהניף לשוער כרטיס צהוב בגין התנהגות בלתי ספורטיבית. למען הסר כל ספק, לא היה מקום לפסוק על בעיטת עונשין (פנדל) ולא להרחיק את השוער". ברביעי (לאחר סגירת הגיליון), כאמור, אירחה הקבוצה לקרב תחתית את קריית שמונה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר