ערן טסל. צילום: עודד קרני,באדיבות מכבי עירוני רעננה
ערן טסל. צילום: עודד קרני,באדיבות מכבי עירוני רעננה

"בריאות השחקנים מעל הכל, איגוד הכדורסל קיבל את ההחלטה הנכונה"

למרות שהיו בעיצומו של קאמבק מרשים בליגה הלאומית, היו"ר ערן טסל ומכבי רעננה קיבלו בהבנה את סיום העונה בחסות נגיף הקורונה. השחקנים הזרים כבר חזרו לארצות הברית. ומה לגבי העונה הבאה?

פורסם בתאריך: 25.3.20 11:42

דווקא כשהייתה במומנטום חיובי שכלל שלושה ניצחונות רצופים על קבוצות בכירות יחסית ופוטנציאל לשינוי הלך הרוח הכללי מקצה לקצה, נעצרה העונה של מכבי רעננה בכדורסל. בשישי השבוע התקבלה מעין חותמת סופית לסיום המוקדם מן הצפוי, עם עזיבתם לארה"ב של הזרים טיילור וויידמן ואנטינו ג'קסון, כמו גם של המתאזרח ג'ייק פנדרטון.

"זו הקלה גדולה מאוד עבורנו, כי מרגע הביטול של הליגה הזרים היו בלחץ, למרות שהסברנו להם שהמצב בישראל טוב יחסית, אולי אפילו יותר מארה"ב", אומר היו"ר ערן טסל. "אתה כבר לא יודע באיזה צעדים ינקטו וחששנו שפתאום יוטל סגר ולא יהיו טיסות יוצאות". על סיום העונה המוקדם הוסיף היו"ר: "ברור שאף אחד לא חווה דבר כזה, אבל זה קורח המציאות. בריאות השחקנים מעל הכל והאיגוד קיבל את ההחלטה הנכונה בכל המובנים. מקצועית, הייתה סיטואציה בה צברנו רצף של ניצחונות ושינינו מומנטום, אבל כנראה שאם הייתי מתחת לקו האדום הייתי אומר תודה". אגב, טסל התבשר השבוע כי מונה לראשונה לחבר בהנהלת איגוד הכדורסל.

כגוף הנמצא תחת חסות אגף הספורט בעירייה, קיבלו השחקנים, הצוות המקצועי ואנשי מחלקת הנוער את האפשרות לפדות ימי חופשה או לצאת לחל"ת, כך גם לגבי טסל, העובד במקביל לתפקידו במועדון גם בקריית הספורט העירונית. בדומה לפעילות של ארגון השחקנים בקבוצות הכדורגל, גם כאן נעשה ניסיון להגיע להסדר מול הקבוצות על השלמת ההפרש לאחר החל"ת, אבל טסל מבהיר שלא מדובר בתסריט ריאלי. "אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד חודש וחצי ואם העירייה תחליט לחתוך בתקציב של הספורט, לא יהיה מאיפה להביא את הכסף", הוא אומר. "הארגון יעשה טעות אם יגיד לשחקנים שלא לחתום חל"ת, כי הם עלולים להיתקע בלי כסף – לא מהקבוצות ולא מביטוח לאומי. ברור שזו סיטואציה שנכפתה על כולנו ואף אחד לא רצה להגיע למצב הזה, אבל לעירייה אין אפשרות להתחייב על השלמת שכר".

יחד עם זאת, יש לציין כי הנזקים ברעננה מינוריים במיוחד, שכן מרבית שחקניה צעירים והחל"ת לא חלה עליהם. למעשה, הוא נוגע לשלושה שחקנים בלבד – גיא לביא, אוריאל טרוצקי וירין איינהורן, שהצטרף באמצע העונה. "נושא החל"ת בעייתי יותר לשחקנים בליגת העל או לשחקני קצה בלאומית מבחינת השכר", מסכם טסל, שלדבריו מעביר את הזמן בימים טרופים אלה בעיקר עם הילדים בין ארבעה קירות ומול מהדורות החדשות.

במצב העניינים הנוכחי קשה לתכנן קדימה למועד פתיחת האימונים בעוד כחמישה חודשים, אבל הבסיס בהחלט קיים. המאמן עופר ברקוביץ' חתום לעונה הבאה, והיו"ר מציין כי רק עצירת הליגה מנעה ממנו את תואר מאמן העונה, אחרי שכולם כבר הכתירו את רעננה כיורדת בטוחה. יהל מלמד, איתי גבע וגלעד מלניק שעלו העונה מקבוצת הנוער, חתומים על חוזה תלת שנתי. איינהורן סגור גם הוא לעונה הבאה ואילו לתומר פורת יש חוזה, אם כי הוא כולל אפשרות יציאה לשני הצדדים. ברעננה ישמחו להשאיר את יאיר קרביץ, שגילה העונה יכולת מצוינת, כאשר לגבי לביא הוותיק, הדברים תלויים לא מעט בהחלמתו מפציעה חוזרת בדמות שבר בכף הרגל. שני האחרונים לא מחזיקים בחוזה לעונה הבאה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר