ליעד אורבך. צילום: פרטי

כוכבת קבוצת הנערות תובעת את מכבי רעננה ודורשת שחרור לאלתר

ליעד אורבך הגישה תביעת בוררות נגד הקבוצה: "הוחזקה כבת ערובה, התנהגות בריונית". המועדון: "התנהלות תמוהה, היא קיבלה מאיתנו הזדמנות ענקית"

פורסם בתאריך: 7.8.17 01:54

בגיל 18, במקום לתכנן את קריירת הבוגרות שלה, ליעד אורבך עסוקה בתביעה למוסד לבוררות של איגוד הכדורסל, אותה היא הגישה כנגד המועדון בו שיחקה והצטיינה בארבע השנים האחרונות, מכבי רעננה. השחקנית הגישה לפני שבוע תביעה על סך 150 אלף שקלים באמצעות עורך הדין שי אליאס ובנוסף דרשה שחרור המועדון, עקב רצונה לחתום בבנות הרצליה. התביעה הוגשה כנגד מועדון מכבי רעננה ויושב הראש יואב מזרחי, שמנגד טוענים כי התנהלות התובעים הייתה תמוהה וכי היו מוכנים לשחרר את השחקנית. בכתב התביעה נטען ל"החזקת שחקנית כבת ערובה, התנהגות ביריונית ופעולה בחוסר תום לב".

"כשהעברנו את ליעד מאבן יהודה לרעננה, התנאי שלנו היה בזמנו שהיא תשוחרר ללא תנאי וללא תמורה", אמר אביה של השחקנית, פיני. "יש ברעננה חבורה של עסקנים בזויים שמנסים להתחכם ומסרבים לעמוד בהתחייבות הזו. הטענות שלהם הן שמי שנתן את ההתחייבות עשה זאת ללא סמכות ולכן מגיע להם דמי השבחה. עיריית רעננה, שהיא חלק מהנהלת מכבי רעננה, עומדת מאחורי המועדון. הם חבורה של גנבי סוסים. קיבלתי תצהירים שהוכנסו לתביעה ממנהל מחלקת הנערות של רעננה, שזו ההתחייבות שהם נתנו בשם מכבי רעננה".

האב הכעוס המשיך: "היה הסכם שהיא משחקת, עוזרת לרעננה, מביאה לה תארים וביום שהיא רוצה להשתחרר משחררים אותה. אני מדבר פה על ילדה בגיל 18, לא על מייקל ג'ורדן. יש פה אנשים שמנסים לסחוט כסף". אורבך הגיש גם מכתב לראש עיריית רעננה ובו נכתב בין היתר: "ביקשנו וקיבלנו בזמנו הבטחה שבעתיד, במידה ותחפוץ, מכבי רעננה לא תמנע ממנה לעבור לכל קבוצה וללא כל תנאי. במהלך עונתה האחרונה של ליעד בקבוצת הנערות פנו אנשי הנהלת רעננה, בראשות יואב מזרחי, בחוסר תום לב ושידלו אותה ומספר בנות אחרות להצטרף לקבוצת הבוגרות בליגת העל, ועל ידי כך הם שמים יד בעצם על 'מכרה זהב' של שחקניות צעירות מבטיחות, ובכך הופכים אותן לקניין של מכבי רעננה נשים בוגרות, כל זאת ללא חוזה מסודר. פניתי מספר פעמים אל יואב מזרחי ברוח טובה אבל לצערנו נתקלנו באטימות".

ממכבי רעננה נמסר בתגובה: "קיבלנו את כתב התביעה ואנו לומדים אותו. על פניו, נראה שחלו בו אי דיוקים רבים. מעולם לא סרבנו לשחרר את אורבך, להיפך – הצהרנו מהרגע הראשון שניתן לה את ברכת הדרך. היא קבלה מאיתנו הזדמנות ענקית לחשיפה בקבוצת הבוגרות, קבלה הזדמנות להתאמן ולשחק עם קבוצה בליגת העל ובשונה מטענות המסמך, סיימה את העונה בבוגרות ללא כל פציעה. ההתנהלות העוינת תמוהה בעינינו, כמו גם העובדה שמי שסירבו (סירוב מתועד) להידבר אתנו או להפנות אלינו את המועדון הקולט לצורך ביצוע פרוצדורת השחרור  – תובעים אותנו על כך. בזכות ההזדמנות, הניסיון והמעטפת שקבלה אורבך בקבוצה הבוגרת, היא כעת, כמו שיר תירוש, שחקנית מהמבוקשות לקבוצת הגיל שלה, ואף קבלה בהתאמה זימון לנבחרת ישראל. לא ברורות לנו טענותיה. לטעמנו, התנהלות המשפחה בעניינה אינה לטובת קידומה של השחקנית. מעבר לכך נגיב מעמד הבוררות".

מעיריית רעננה נמסר: "ליעד אורבך משחקת בקבוצת הבוגרות של מכבי רעננה, הפועלת ומנוהלת כעמותה עצמאית. העירייה רואה בחומרה את התנהלות העמותה מול השחקנית, שגדלה בקבוצת הנערות של העירייה. העירייה תפעל בכל דרך מול העמותה כדי לאפשר לכל שחקנית להחליט על עתידה המקצועי בלי שתהיה כבולה בידי הקבוצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר