איתמר ישראלי צילום עזרא לוי

לא מוטרד מההפסד, אלא מהדרך | הטור של רועי עדן

בגלל הבנייה הלא טובה בקיץ, להפועל כפר סבא אין עומק בספסל # נגד הפועל באר שבע אני מצפה מאלישע לוי לקצת יותר תעוזה וגם לכמה שינויים בהרכב # וגם: ייתכן והגיע הזמן לתת הזדמנות נוספת למתן זלמנוביץ' בשער

פורסם בתאריך: 2.2.21 11:10

1. האמת? לא מתרגש מההפסד למכבי חיפה. יודעים מה? גם לא מעצם התבוסה. עם כל הכבוד, מכבי חיפה לא באמת בליגה שלנו. הבעיה המרכזית מבחינתי בהפסד הזה היא הדרך. עם כל הכבוד למוליכת הטבלה, לא זיהיתי משחק אינטנסיבי שלה עם לחץ מיוחד על השחקנים שלנו, הייתי אף אומר שהם שיחקו בהילוך נמוך-בינוני מולנו ובהחלט אפשרו לשחקנינו להניע את הכדור די בחופשיות. הבעיה שהחלק הקדמי של הפועל כפר סבא הציג משחק אנמי להחריד, כאשר העדרו של בן רייכרט ואי הכללתו של עומר פדידה בהרכב הפותח ניכרו והיו לרועץ. זה היה מביך עד כדי כך שלאורך כל תשעים הדקות לא הצליחו חניכיו של אלישע לוי לייצר שום איום למסגרת! ג'וש כהן בוודאי לא חלם על משחק כל כך קל עבורו וברק בכר יכול רק להגיד תודה שאחרי ההפסד המתסכל למכבי ת"א הוא קיבל אותנו כמשחק בהזמנה. לגבי משחק ההגנה הסיפור לא פחות מביך – נכון שיש אילוצים עקב פציעותיהם של מכלוף ואטנדה, מה ששוב אילץ את אלישע לוי לאלתר הגנה חדשה, אבל מכאן ועד חלוקת מתנות כאלה לשחקני חיפה וספיגת שערים כל כך קלים המרחק לא אמור להיות כה קצר. בשער הראשון פוצ'יבה פשוט הוריד כדור לדולב חזיזה אחרי הרחקה רשלנית עם הרגל ההפוכה, בשער השני התכבד חזיזה הפעם בבישול קל מדי לרוקאביצה אחרי כדור רוחב שחצה את טום שלח כאילו היה קונוס, כאשר השיא היה בשער השלישי אחרי איבוד כדור שמתאים בקושי לליגה למקומות עבודה מצדו של איתי שור הצעיר. אם לפוצ'יבה ושור ניתן לעשות הנחה קלה עקב הצבתם בעמדה זרה להם, הרי ששלח חייב היה לסגור לחזיזה את אופציית המסירה שלו עם מיקום נכון יותר. בראיון שנערך עם איתמר ישראלי בסיום המשחק פרגן לו המראיין על יכולתו בין הקורות, ואף קבע שאלמלא הוא התוצאה היתה גבוהה יותר, לרגע תהיתי אם ראינו את אותו המשחק. ישראלי אמנם לא אחראי ישירות לספיגת השערים, אך לעניות דעתי, הוא היה צריך לעשות הרבה יותר בכל אחד מהם, כמו בחלק לא מבוטל מכלל השערים שספג העונה. אם בעונה הקודמת ישראלי היה חתום במו ידיו ורגליו על נקודות רבות, הרי שהעונה הנקודות האלה מאוד חסרות לקבוצה ויתכן שהגיע הזמן לתת למתן זלמנוביץ' הזדמנות נוספת.

2. פציעות והרחקות הן חלק אינטגרלי מעונת משחקים של כל קבוצה, והפועל כפר סבא לא יוצאת מהכלל הזה. זו גם בדיוק הסיבה שלא ניתן לתלות את ההפסדים והיכולת במשחקים האחרונים בחסרונם של שחקנים כאלה ואחרים. הבעיה היא שאין לקבוצה שום עומק בספסל עקב בנייתה הלא טובה בקיץ, שבאה לידי ביטוי בשחרורם לאחרונה של שחקנים רבים, שמצאו כאן את מקומם רק עקב עלותם הכספית הנמוכה. כעת יצחק שום חייב להקיץ מהחלום שלו על פליי אוף עליון ולבצע מקצה שיפורים רציני, בטח לאור קצב צבירת הנקודות של נועלות הטבלה הפועל תל אביב (4) והפועל חדרה (3) בשני המחזורים האחרונים, בהם לא אגרו הירוקים אף נקודה. אני תקווה שיגיע חיזוק גם לחלק האחורי (מגן ימני?) וגם לחלק הקידמי, כשלטעמי שחר הירש עשוי להתאים, למרות שלהבנתי לא נעשתה פנייה אליו.

3. בשבת נארח את הפועל באר שבע, שמציגה העונה יכולת מאוד פושרת ורחוקה מלהיות אותה קבוצה מאיימת בעידנו של ברק בכר. בסיבוב הקודם היינו עדיפים מולם וזה הספיק לנקודה בלבד, שבהחלט תספק אותי גם הפעם לאור הנסיגה ביכולת הקבוצה במשחקים האחרונים. אם מול מכבי חיפה אפשר היה להבין את מערך שלושת הבלמים למרות חסרונם של שני הבלמים הקבועים שלנו, מול הפועל באר שבע אני מצפה מאלישע לוי למעט יותר תעוזה ולעלות למשחק עם אחד עשר השחקנים הטובים ביותר שיעמדו לרשותו במערך של 4-5-1, תוך הסטתו של עומר דנינו לאגף ימין (בשאיפה שיהיה כשיר) וקישור מעובה עם קיזיטו בחוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר