יובל טיטלמן. צילום: הפועל רעננה

"אני מאמין בדרך השקטה שלי ויודע שלא מספיק רק הכישרון"

בגיל 20 בלבד, יובל טיטלמן הוא אחת המניות הבטוחות ב-11 של דודו אברהם. בראיון מיוחד הוא מספר על השיחה עם עמי וזאנה שטלטלה אותו, ההתמודדות עם האופי האדיש והקשר המיוחד עם דודו אברהם ודני בונדר

פורסם בתאריך: 31.8.17 12:26

לפני ארבע שנים, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער עמי ואזנה לקח אותי לשיחה קשה. זה היה אחרי שבגילאים הצעירים בלטתי ולאחר מכן היו לי שתי עונות שלא הרבתי לשחק. עמי אמר לי שאם אני רוצה להגיע לרמות הגבוהות ולהתקדם, לא מספיק רק הכישרון שיש לי ואני צריך לעבוד קשה, ללכת להתאמן בים ולעשות דברים מעבר לשעות האימונים. יצאתי עם דמעות מהשיחה הזאת והיא מהדהדת לי בראש עד עכשיו. מאז התחלתי לקחת את עצמי בידיים, אמא שלי ראתה אותי פתאום יוצא בשעה שש בבוקר מהבית ולא הבינה לאן אני הולך. היום אני רואה שזה השתלם. המשפט שאני זוכר יותר מהכל היה 'עבודה קשה מנצחת כישרון'". המונולוג הזה שייך ליובל טיטלמן, קשרה בן ה-20 של הפועל רעננה, שמקבל ממאמנו דודו אברהם קרדיט מלא בהרכב של הקבוצה מהשרון. טיטלמן אפילו רשם לעצמו סוג של בישול ראשון, כאשר בהפסד 2:1 לבני סכנין הוא שפשף את הכדור בדרך לרגל של מוחמד עלי קמארה. "הרגשתי טוב, סוף סוף התחלתי לתת קצת מספרים אבל עכשיו אני צריך להמשיך. במחצית הראשונה הייתי צריך להיות כבר עם שער ובישול, אבל לא נכנסו הכדורים".

הקשר בן ה-20 משמש כמדריך בחדר כושר בבסיס גלילות ואמור להשתחרר מהצבא בעוד כשנה. גדל במחלקת הנוער של המועדון, מתגורר בעיר ונחשב לספורטאי מצטיין בצבא. טיטלמן החל את קריירת המשחק שלו רק בגיל 11, אחרי שוזאנה הבחין בו במשחק במסגרת בית ספרית. הקשר קיבל מחיים סילבס צ'אנס כבר בעונה שעברה, בעיקר כמחליף, וזומן להתכנסות הקודמת של הנבחרת האולימפית. כעת, מרקו בלבול השאיר אותו בחוץ לצמד המשחקים מול אזרייבג'אן ונורבגיה. טיטלמן מעיד על עצמו שהוא בחור צנוע, שאפילו מתרחק מהפייסבוק. "אני לא אוהב לדבר על עצמי, אפילו את הראיון הזה אני עושה בגלל שהגיע הזמן שאפתח קצת", מודה. הקשר מגיע ממשפחה של ספורט. אמו הייתה מורה לחינוך גופני בבית ספר בירושלים וניהלה את קבוצת הנערים בה שיחק יובל במשך שנתיים. אביו היה שחקן כדוריד וכעת מגיע לכל משחק של הילד.

ספר על הרגע שבו הבנת שאתה עולה לבוגרים.
"בשנה הראשונה שלי בקבוצת הנוער, לפני שלוש שנים, הייתה לי פתיחת עונה מצוינת והבקעתי חמישה שערים. באחד האימונים וזאנה הגיע אליי ואמר לי שביום ראשון אני מתחיל להתאמן עם הבוגרים של חיים סילבס. בזמנו דודו אברהם היה המאמן שלי בנוער. התחלתי להתאמן בהדרגה בימים ראשון ושלישי ובסופו של דבר לא שותפתי כלל בבוגרים באותה עונה. בעונה לאחר מכן, לאחר שהתגייסתי, פתחתי את העונה עם הבוגרים אבל סבלתי מקשיים כי הטירונות שיבשה את הרצף שלי. רק לקראת סוף העונה התחלתי להתאמן איתם בקביעות, אחרי ששיחררו מספר שחקנים".

בעונה שעברה שיחקת בעיקר כמחליף, האמנת שהעונה תקבל את הקרדיט בהרכב?
"בעונה שעברה סיימתי את גיל הנוער ושיחקתי כחריג גיל רק בגביע ובמספר משחקי ליגה. נוצר מצב שהקבוצה הבוגרת לא פגעה בזרים וזה פתח לי דלת. לאט לאט סילבס אמר לי שהוא צריך אותי, בעוד שהייתי כבר בטוח שאני חוזר לנוער. היו לי כמה הזדמנויות לתת שערים אבל הכדור לא נכנס. העונה אני רוצה להפוך לשחקן הרכב. אני חושב שהתחלתי את העונה טוב בשני המשחקים הראשונים. אני רוצה לתת מספרים העונה ולהבקיע, זה מה שהיה חסר לי בעונה שעברה".

טיטל (כך מכנים אותו החברים), היה בעברו אוהד מכבי חיפה אך טוען שמהרגע שעלה לקבוצת הבוגרים השאיר את האהדה לירוקים בעבר. מעיד על עצמו כי הכדורגלן האהוב עליו הוא קאקה והחלום שלו הוא לשחק במנצ'סטר יונייטד. "אני מכוון לחמישה שערים וחמישה בישולים, אולי אפילו יותר", הציב טיטלמן לעצמו ציפיות גבוהות לעונה הקרובה. "אני רוצה גם להתחזק בחלק הגוף העליון, לשחק יותר אגרסיבי ולשפר את הקטע ההגנתי מבחינת האחד על אחד".

איך הקשר עם דודו אברהם ודני בונדר?
"מצוין. אלו מאמנים שעברתי איתם דרך ארוכה ואני אוהב אותם מאוד. הם מכירים את היכולות שלי וידעתי שהעונה אקבל מהם את ההזדמנות. דודו נתן לי כמה טיפים, ביקש ממני להיות חזק ולא להראות רגשי נחיתות. אני ביישן ולוקח לי קצת זמן להתחבר לשחקנים. שניר שוקר מאוד עזר לי בהשתלבות בבוגרים, אנחנו ממש חברים טובים ואני מדבר איתו באופן יומי".

איך האופי השקט שלך מסתדר עם הקריירה ככדורגלן?
"אין נוסחה לדברים האלה. דווקא יש דברים טובים שיוצאים מהביישנות והאדישות. אני מאוד שקט עם הכדור ואלו דברים שלא לכל אחד יש. ברור שכל המאמנים אומרים לי להיות יותר רע אבל אי אפשר לקבל את כל הדברים, אני מברך על מה שיש לי ומאמין בדרך השקטה שלי".

בינתיים הקבוצה שלכם לא נראית מספיק טוב ולא צוברת נקודות, יש דאגה במועדון?
"כרגע אנחנו רק רוצים לשרוד בליגה. אם יתמזל מזלנו ונתחבר אז אני לא חושב שצריך לפחד מפלייאוף עליון. יש לנו קבוצה טובה ומגובשת ואני מאמין בה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר