אשר אלון. צילום: עזרא לוי
אשר אלון. צילום: עזרא לוי

"לא נראינו כמו קבוצה, התפרקנו לחלוטין. רעננה לא יכולה לבזבז את הזמן"

אשר אלון מדבר בראיון מיוחד לראש השנה על הפרידה מהמאמן הצעיר מיעוט הקהל ("נכשלנו") uהמחסור במגרש ביתי ("ילדים לא יכולים לחזור מנתניה בחצות")

פורסם בתאריך: 22.9.17 16:16

"לקחתי מאמן טוב, מקצוען אמיתי, אבל חסר ניסיון בליגת העל. לקחנו בחשבון שהוא יתגלח עלינו", כך מסביר בעלי הפועל רעננה, אשר אלון, את הפיטורים של המאמן דודו אברהם, בראיון מיוחד לכבוד ראש השנה. "מה שהפריע לי זה לא התוצאות של הקבוצה אלא היכולת. מול מכבי נתניה ומכבי חיפה התפרקנו לחלוטין. לא נראינו כמו קבוצה. הכל היה בתיאום מול דודו ואני לא מרגיש אי נעימות. זה נגמר ברוח טובה. אנחנו קבוצה קטנה ולא האמנו שנשיג נקודה אחת מתוך 12 אפשריות. רעננה פשוט לא יכולה לבזבז את הזמן הזה".

עוד לפני הפיטורים של אברהם נפגש אלון עם שרון מימר, אקס בית"ר ירושלים והפועל כפר סבא. המאמן כבר סגר את התנאים ברעננה, אך לבסוף עשה פניית פרסה וחתם במכבי פתח תקוה. מי שקיבל את התפקיד בסופו של דבר הוא גיא לוי, שחתם על חוזה לעונה עם אופציה לעונה נוספת. דני בונדר יישאר כעוזר המאמן. "אני לא כועס על מימר", אומר הבעלים. "כל אחד פועל לפי ההבנה שלנו. אני מאחל לו בהצלחה". "אני מאוד מקווה שרעננה תשאר בליגה", מוסיף אלון. "זה יהיה קשה מאוד. אנחנו נעשה הכל כדי שרעננה תישאר בליגה עוד עונה. הפתיחה שלנו לא מבשרת טובות אבל אני מקווה שנוכל לשנות את זה".

אחרי העונה הקודמת שבה הפועל רעננה הבקיע את הכמות השערים המועטה בליגה, הצהרת שהעונה נראה קבוצה יותר התקפית. השקעת בחלק הקדמי אבל בינתיים זה לא עובד. עד כמה זה מאכזב אותך?
"עדיין אי אפשר לדבר על אכזבות כי אנחנו רק בתחילת העונה. מה שכן, המערך העונה שונה מבשנה שעברה, שבה הבקענו מעט שערים. המערך העונה הוא יותר התקפי, ראינו את זה כשספגנו שלישיה נגד מכבי נתניה".

עדיין אי אפשר לדבר על אכזבות. ג'ורדן פושה. צילום: הפועל רעננה

איך אתה מסביר את חוסר ההצלחה היחסי בעונה שעברה?
"עצם העובדה שרעננה נשארה בליגת העל זה כבר לא כישלון, קוראים לזה הישג. רעננה היא קבוצה קטנה וזה שהיא נמצאת ב-14 הקבוצות הטובות במדינה זה הישג אדיר בפני עצמו. זה גם הישג אדיר שקבוצת הנוער לקחה גביע וסיימה במקום השני וקבוצת נערים א' שלנו הייתה במקום הראשון. בכלל, רעננה היא עיר של כדורגל מבחינה מקצועית, אבל לא מבחינת אוהדים".

הפכת את הפועל רעננה ממועדון קטן בליגה הלאומית לקבוצה לגיטימית בליגת העל. זה רק עניין של כסף או שהיה פה שינוי רחב יותר?
"זה משולב ביחד – כסף וניסיון, שאני ודמיאן רוטמן, שמאוד עוזר לי, במיוחד בהיבט המקצועי, מביאים איתנו. אנחנו יודעים להיכנס ולעזור למאמן בנקודות שבהן הוא צריך את העזרה, זה אחד מהיתרונות של הפועל רעננה".

מה היתרון שאתה מביא איתך להפועל רעננה נוכח השנים הרבות שלך בכדורגל הישראלי?
"צריך להבין את מערכות היחסים בכדורגל. יש את המעגל הניהולי ואת המעגל המקצועי וצריך לדעת לשלב ביניהם כי המעגלים נושקים אחד לשני. יש גם שטחים אפורים ואנחנו יודעים מתי אנחנו נכנסים ומתערבים ומתי אנחנו לא וזה חשוב. דמיאן עוזר בצד המקצועי והוא כמובן מסייע גם בצד הפיננסי לא מעט. הוא בתחילת כל עונה יושב עם המאמן והמנכ"ל גיל קופר עם הרעיונות שלו והוא מעורב בבניית הסגל. הוא בחור צעיר, איש שמבין כדורגל ויש לו לא מעט קשרים. הוא רואה קלטות ונפגש עם סוכנים".

לא מפריע לך שדמיאן רויטמן, שמנהל את עסקיו מאנגולה, לא איתך בארץ בתקופות כאלה?
"דמיאן הוא שותף שווה איתי שעוזר לי, עושה הרבה ועוזר המון להפועל רעננה. אף אחד לא ציפה שהוא יבוא לפה, יעזוב את העבודה שלו וינהל מכאן. כל הכבוד לו על מה שהוא עושה".

אתה יכול לזקוף לעצמך לא מעט הצלחות אבל תסכים שבדבר אחד נכשלתם וזה בהבאת קהל למגרשים. רעננה זו הקבוצה עם הקהל הקטן ביותר בליגה.
"נכון, נכשלנו. ניסינו וניסינו ואנחנו כל הזמן מנסים. תבין שרעננה זו עיר קטנה יחסית. היא גם עיר חדשה עם הרבה צעירים ויש לא מעט שמגיעים לגור כאן והם אוהדים קבוצה מסוימת, זה לא קל להחליף קבוצה. אנחנו צריכים להמשיך ולהיות בליגת העל וככה אולי נעשה איזושהי מסורת. אנשים יבינו שאנחנו לא אפיזודה חולפת. אם נשחק כדורגל טוב גם הקהל יגיע. חוץ מזה, גם עשינו הרבה דברים מסביב. לאט לאט אנחנו משרישים את זה. בהתחלה היו מגיעים 50 אוהדים, אחר כך הגיעו 200, ולפעמים גם יש לנו אלף אוהדים. זה תהליך איטי".

עד כמה זה קשור לעובדה שהקבוצה לא משחקת ברעננה?
"אין ספק שזה חלק מהבעיה שלנו. במיוחד בקרב ילדים או נוער, שאחרי משחק שמתחיל ב-21:00 צריכים לחזור מנתניה בחצות. הילדים צריכים לישון מוקדם בגלל בית הספר למחרת וההורים לא כל כך משכנעים אותם. כדורגל בלי קהל זה ממש משעמם. כרגע אנחנו בנויים על האוהדים של הקבוצות הגדולות שמעודדים את הקבוצה שלהם וברור שהחלק הזה חסר לנו. זה אחד הגורמים שרעננה לא מתרוממת".

ויתרתם על הרעיון של הקמת איצטדיון ברעננה?
"ברור שלא. אנחנו עובדים על זה כל הזמן. חובת ההוכחה היא עלינו. קברניטי העיר לא רוצים לבנות פיל לבן ובסופו של דבר אם רעננה תרד אז מה ייתן לנו המגרש החדש? ככל שרעננה תהיה יותר בליגת העל ותשחק כדורגל טוב זה רק יקדם את העניין. אנחנו מנסים להביא יותר קהל וברגע שיגיע יותר קהל יהיה יותר לחץ על קברניטי העיר כדי שיעבדו בקצב מהיר יותר".

יכול להיות שנח לכם יותר במצב הזה, כשאין קהל ואין לחץ. אולי זה סוד ההצלחה שלכם בעונות האחרונות?
"אוהדים מגבירים את הסיכוי להצליח. אין לנו פה איזו הצלחה יוצאת דופן שאפשר לומר בעקבותיה שלא צריך את האוהדים. גם אם בעונות הקודמות הצלחנו זה לא קשור לכמות האוהדים. אם היה לנו איצטדיון לדעתי רעננה היתה ממוקמת במקומות גבוהים בליגת העל".

"העזיבה של סילבס הייתה צעד בלתי נמנע"

במקביל לבעלות על רעננה, אלון הוא גם חבר בהנהלת מנהלת הליגות בכדורגל ויו"ר ועדת הכספים שלה. אלון פעיל גם ביחידה למיגור האלימות במגרשים. "אנחנו עובדים על זה חזק", הוא מספר. "אחרי שכבר היינו קרובים להישג, משרד האוצר החליט שהוא לא מוכן למתווה שהושג אבל אנחנו עדיין ממשיכים בפעילות". בחייו הפרטיים הוא משמש כבעלים של חברת הבנייה 'אשלי', המתמחה בפרוייקטים של 'פינוי-בינוי'.

את האמת, יש לך כעס על חיים סילבס בעקבות העזיבה לקרית שמונה?
"בכלל לא. אני אוהב אותו והוא אוהב אותנו. זה היה צעד בלתי נמנע שהוא יחפש לעבור לקבוצה אחרת אחרי חמש שנים. הלוואי על כל הקבוצות בארץ שיחזיקו מאמנים חמש שנים. אני רואה את חיים סילבס עוד חוזר לאמן ברעננה".

חיים סילבס צילום נמרוד גליקמן

אין כעס. חיים סילבס. צילום: נמרוד גליקמן

מה אתה חושב על הקבוצה שהוא בנה אצל איזי שירצקי?
"אני חושב שסילבס בנה קבוצה מאוד אטרקטיבית. יש לו שחקנים יקרים ואיזי שפך שם הרבה כסף. חיים יודע איך לטפל בשחקנים והם יצאו קצת מההלם של ההתחלה. אנחנו עכשיו רואים את זה ואני מאמין שקרית שמונה, יחד עם סילבס, תהיה בחלק העליון של הטבלה".

בזמנו דובר על איחוד עם הפועל כפר סבא, למה זה לא התקדם לשלב המעשי?
"אני חושב שזאת טעות, כי כל קבוצה תאבד מהצביון שלה. בזמנו בכפר סבא לא רצו את זה. הקהל הקטן שיש לנו ייעלם. בשנים הקרובות זה בטוח לא יקרה".

איפה נראה את הפועל רעננה בעוד חמש שנים?
"קשה מאוד להגיד. הייתי רוצה שרעננה תיקח אליפות ותשחק בליגת האלופות. לעונה הקרובה תאחל לי שנזכה באליפות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר