איתי אלון. צילום עזרא לוי
איתי אלון. צילום עזרא לוי

איתי אלון: "הפכנו את הפועל רעננה למועדון ליגת על לגיטימי"

איתי אלון נפרד מתפקיד מנכ”ל הפועל רעננה לטובת תחום הנדל”ן ומסכם קדנציה של ארבע שנים במועדון

פורסם בתאריך: 24.5.17 19:41

עם תיקו 1:1 מול הפועל תל אביב במחזור הנעילה של הפלייאוף התחתון, יצאה הפועל רעננה לפגרת קיץ ארוכה. מעבר למינוי צוות מקצועי חדש, כשדודו אברהם ודני בונדר יחליפו על קווים של חיים סילבס ויניב לביא (שעוברים לאמן את הפועל קרית שמונה), גם בתפקיד המנכ”ל, נערך שינוי. לאחר ארבע שנים עוזב איתי אלון את הפועל רעננה כשאת מקומו תופס שחקן העבר של המועדון גיל קופר. “אחרי ארבע שנים אינטנסיביות בהפועל רעננה הרגשתי סוג של מיצוי. למדתי בתפקיד הזה הרבה מאוד ועכשיו זה הזמן הנכון לשינוי”, מציין השבוע אלון, בנו של אשר אלון, מבעלי הקבוצה, בראיון ל”ספורט צומת השרון”, “אני פונה לתחום הנדל”ן ולעבודה בחברת המשפחתית, חברת אשלי, ויכול לומר שמחכים לי הרבה מאוד פרויקטים מאתגרים”.

באיזה תחושות אתה מסיים את העונה?

“אני רוצה לדבר קודם כל המשחק מול הפועל תל אביב שהראה את הרוח של הפועל רעננה. למרות שמבחינת הפועל תל אביב זה היה משחק מכריע, היה לנו חשוב להוכיח שאנחנו קבוצה הוגנת שמשחקת עד הדקה האחרונה ובכלל לא משנה מי היריבה שעומדת מולנו. התכוננו כמו שצריך ורצינו לנצח, ובסופו של דבר לא תוצאת התיקו היא זו שהורידה את הפועל תל אביב ליגה. הפועל רעננה היא תמיד קבוצה ספורטיבית, היא הוכיחה את זה בעבר והוכיחה את זה גם עכשיו. לגבי התחושות, הרי שהתחושות שלי עם סיום העונה הן תחושות מעורבות. עשינו בסך הכל עונה סבירה, פושרת. הבטחנו את ההישארות כבר לפני כמה מחזורים ולא הסתבכנו במאבקי התחתית, אבל בוא נאמר שלא ממש היינו יציבים”.

מה הדברים הטובים ומה הדברים הפחות טובים שאתה לוקח מהעונה הזו?

“הדברים הטובים הם שהשלד האיכותי שבנינו הוכיח את עצמו גם העונה. מעבר לזה, שילבנו בסגל שחקנים צעירים, ובראשם מוחמד שכר שעשה התקדמות גדולה, כמו גם שמות דוגמת יובל טיטלמן, ירדן כהן והשוער אסף צור שפתח במשחקים האחרונים. יש לנו דור צעיר ומוכשר וזו סיבה לגאווה. הדברים הפחות טובים נוגעים כמובן לרכש שעשינו בחלק הראשון של העונה שלא ממש הצלחנו איתו. מדובר כמובן גם בשחקנים הזרים שלא הביאו את התרומה המצופה משחקני חיזוק. אני שמח שידענו להגיב מהר ובחלון של חודש ינואר עשינו שינויים בסגל שהוכיחו את עצמם. יובל שבתאי, שמעון אבוחצירה ומוחמד כליבאת, שדרגו את הקבוצה וגם תרמו לאווירה הטובה בחדר ההלבשה”.

במבט לאחור, הייתם עושים דברים אחרת?

“כל ההתנהלות שלנו בנושא הרכש בתחילת העונה לא היתה נכונה. אנחנו מיישמים את הלקחים ומה שהיה בקיץ שעבר לא יחזור. כבר עכשיו הצוות המקצועי והמנכ"ל החדש נערכים במרץ לקראת העונה הבאה ובניית הקבוצה לא תיעשה תחת לחץ”.

בארבע השנים שלך כמנכ”ל, איזה שינוי עבר המועדון?

“כשנכנסתי לתפקיד הפועל רעננה עלתה מהליגה הלאומית לליגה הבכירה, מה שדרש מאיתנו היערכות שונה בשורה ארוכה של עניינים. בארבע השנים האחרונות הפועל רעננה הפכה למועדון הרבה יותר מקצועני. בעבודה קשה של כל המערכת, מקבוצה שנתפסה כסוג של קוריוז הפכנו את הפועל רעננה למועדון ליגת על לגיטימי. יש לקבוצה תדמית חיובית וזה בא לידי ביטוי בין השאר בכך ששחקנים איכותיים רוצים לבוא לשחק אצלנו. היום הפועל רעננה היא ללא ספק הקבוצה הבכירה בשרון ונקווה שזה יימשך. מעבר לזה, צריך לקחת בחשבון גם את קפיצת המדרגה שעשתה בשנים האחרונות מחלקת הנוער שלנו. המועדון גם הגביר משמעותית את הפעילויות למען הקהילה ואנחנו נמצאים בקשר שוטף עם שורה של גופים ועמותות”.

אילו פעולות אתם עושים כדי להגדיל את כמות האוהדים?

“המועדון משקיע בעניין הזה הרבה מאמצים. חגי פיינגולד, הדובר ואיש השיווק שלנו, פועל כל העת להגברת המעורבות של הפועל רעננה בבתי הספר היסודיים, כשלאורך השנה אנחנו מקיימים שורה של פעילויות עם התלמידים ומחלקים להם הזמנות. הרצון הוא להדביק את הילדים בחיידק הכדורגל, להביא אותם ואת הוריהם למשחקי הבית של הקבוצה ולבנות בהדרגה גרעין אוהדים צעיר. ברור לנו שמהלך כזה לא נעשה מהרגע להרגע ודורש סבלנות, אבל כבר העונה ראינו משחקים עם 700 ו־800 ואפילו 000,1 אוהדים של הפועל רעננה. אנחנו מאמינים שעם הזמן הכמות רק תלך ותגדל”.

אשר אלון ציין בשבוע שעבר שלהערכתו תוך שלוש שנים יחלו עבודות לבניית איצטדיון ברעננה. מה אתה יכול להוסיף בנושא הזה?

“אנחנו כל הזמן בשיחות עם עיריית רעננה בנוגע לאיצטדיון, וכולנו מבינים שלאור הפעילות הענפה מקבוצת הבוגרים שלנו דרך קבוצות מחלקת הנוער ועד בית התלמיד, רעננה הופכת לעיר של כדורגל שראויה למתקן מודרני. כמי שמתעסק בנדל”ן ברור לי שהקמת איצטדיון זה תהליך שמעורבת בו הרבה ביורוקרטיה, ונקווה שגם אם הדברים יזוזו לאט הם יזוזו בכיוון החיובי”.

"הפועל רעננה תמיד שואפת להתקדם "

אלון, 29, הצעיר מבין ארבעה אחים, אמנם מחליף את הכדורגל בנדל”ן, אבל לא מתכוון לוותר על מקומו ביציע ולעקוב מקרוב אחרי ההתקדמות הפרויקט של הפועל רעננה. “החזון הוא להמשיך לפתח את המועדון הזה”, מדגיש אלון, “ושמאחורי הקבוצה תעמוד מאסה משמעותית של אוהדים מעורבים וספורטיביים. אנחנו רוצים שהפועל רעננה תשחק כדורגל אטרקטיבי ומהנה שהקהל ירצה לבוא לראות”.

לאן הפועל רעננה מכוונת בעונה הבאה?

“הפועל רעננה תמשיך להתנהל באופן שפוי ואחראי, ותמיד שואפת להתקדם. בעונה הנוכחית סיימנו במקום העשירי ונרצה לטפס לפחות מקום אחד. כמו שציינתי, כבר עכשיו במועדון עסוקים בהכנות, כשאחד הדגשים לעונה הקרובה נוגע לשחקנים הזרים. בקבוצה פועלים לאתר שחקנים שיתאימו גם מקצועית וגם כלכלית, וזו לא משימה פשוטה”.

בוא נדבר על עמדת המאמן. מה הנחה אתכם בבחירה של דודו אברהם כיורשו של חיים סילבס?

“דודו שיחק בהפועל רעננה והתחיל פה את קריירת האימון שלו. גם בקבוצת נערים ב’ וגם בקבוצת הנוער הוא עשה עבודה יפה, ולנו היה ברור שאחרי חיים הוא יהיה המאמן הראשי. אשר ודמיאן הם בעלים עם אורך רוח שנותנים למאמן מרחב עבודה ושקט תעשייתי, הם מאמינים בדודו וסומכים עליו. יחד עם עוזר המאמן דני בונדר, יש פה צוות אימון ראוי”.

גם גיל קופר שמחליף אותך כמנכ”ל, מתאים לרציונל הזה.

“בדיוק. היה לנו חשוב שזה יהיה מישהו עם זהות מקומית שמכיר מקרוב את הפועל רעננה. גיל הוא סמל במועדון הזה, הוא בעל תואר ראשון במימון ותואר שני עם התמחות בניהול ספורט, ומבחינתנו, הוא האיש המתאים לתפקיד”.

אז מה, מעכשיו הפועל רעננה תוזכר אצלכם פחות בארוחות המשפחתיות?

“תאמין לי שיש לנו מספיק נושאים לדבר עליהם. גם כמנכ”ל הפועל רעננה ידענו לשמור על מינון”.

למה הכי תתגעגע?

“בשבילי הכיף הכי גדול היה להגיע לאימון ביום ראשון אחרי שהקבוצה ניצחה. כשזה קורה מצב הרוח מרומם, האנרגיות טובות ואין כמו לפתוח בצורה כזו את השבוע. לעומת זאת, לבוא ביום ראשון לאימון אחרי שהקבוצה הפסידה, זה ההיפך הגמור”.

אתה רואה את עצמך חוזר בעתיד לכדורגל?

“אם להיות ריאלי, אני לא רואה את זה קורה בעתיד הקרוב. בכל מקרה, אם אבא יצטרך את עזרה בכל מה שנוגע להפועל רעננה, תמיד אהיה זמין”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר