חיים סילבס צילום נמרוד גליקמן
חיים סילבס צילום נמרוד גליקמן

הפועל רעננה: סילבס נפרד, אברהם הוצג

אחרי חמש שנים, עוזב חיים סילבס את הפועל רעננה ומצטרף לקרית שמונה. המאמן החדש דודו אברהם: "אני רוצה להפוך את הקבוצה ליותר יוזמת, יותר מגוונת"

פורסם בתאריך: 24.5.17 20:00

במסיבת עיתונאים נפרדה הפועל רעננה מהמאמן חיים סילבס ומעוזרו יניב לביא, שידריכו בעונה הבאה את הפועל קרית שמונה. "הפועל רעננה היא נוה מדבר", ציין סילבס, שמסיים קדנציה של חמש שנים במועדון, בהן אימן במשך שנתיים את קבוצת הנוער ושלוש שנים את קבוצת הבוגרים, "אני עוזב מועדון שמייצא שחקנים ומייצר מסורת. מקבוצה שנחשבת אלמונית, הפכנו לקבוצה שכל יריבה יודעת שלא יהיה קל נגדה. פיתחנו DNA של מועדון שמתקדם כל הזמן. אני משלים תקופה מוצלחת ומאוד מאושר. הפועל רעננה זה מועדון שבו ידעו לזהות את הכישרון של המאמן, לתת לו את הבמה ועכשיו שולחים אותו קדימה מצויד בארגז כלים ראוי. יש סוף טוב לסיפור הזה. אני נפרד מרצון ממקום נהדר ורוצה להודות לכל הצוות שעבד איתי ובעיקר לבעלים אשר אלון ודמיאן רויטמן שהם עוף שונה בכדורגל הישראלי. אשר היה בשבילי כמו אבא, הוא ידע לשמור על מעמדי בקרב השחקנים ברגעים הכי לא פשוטים, ידע לעזור לי לקבל את ההחלטות הקשות, ידע לעמוד מאחורי ולחטוף בשבילי אש. בקרוב אני לא אהיה בהפועל רעננה, אבל לעד הפועל רעננה תהיה חלק ממני". סילבס דיבר גם העונה הנוכחית והבהיר: "העונה הזו פחות מוצלחת מהעונה הקודמת ואין מה לברוח מזה. לא הצלחנו לעשות העונה קפיצת מדרגה כמו שרצינו. ועדיין, גם בעונה שבה הדברים השתבשו ממש מהיום הראשון, המועדון הזה לא היה בסכנת ירידה". על השאלה האם הוא מתכוון לצרף מהפועל רעננה שחקנים או אנשי צוות נוספים מלבד לביא, השיב סילבס: "יניב לביא מצטרף אלי בוודאות. נכון לעכשיו הפועל רעננה עוד לא סגרה עניינים, וגם אנחנו לא. מן הסתם יש שחקנים בהפועל רעננה שאני מאוד אוהב, אבל לא נעשה שום מהלך בלי ידיעתם של אשר ודמיאן. אם הדברים יסתדרו נשמח ואם לא אז לא".

אשר אלון התייחס גם הוא לפרידה מסילבס ואמר: "לי הפרידה הזו קצת קשה באופן אישי. זה לא מובן מאליו שמאמן בכדורגל הישראלי יאמן חמש שנים באותו המועדון. אנחנו נפרדים בצורה ראויה". על התוכניות להמשך אמר אלון: "אנחנו שוקדים שהמועדון הזה ימשיך להיות בין 14 הקבוצות בליגת העל. אז אולי באיזושהי עונה נצליח ונבליח כמו לסטר, לכולם יש את החלומות הללו, אחרת לא היינו פה".

יניב לביא הוסיף: "יש לי היסטוריה ארוכה עם הפועל רעננה. יש לי הרבה סימפטיה למקום הזה, המועדון הוא כמו משפחה. אני מודה להפועל רעננה שנתנה לי את הבמה להתחיל פה קריירה חדשה אחרי שפרשתי ממשחק בגלל פציעה וזה לא דבר מאליו".

בהמשך מסיבת העיתונאים הציגה הקבוצה את המנכ"ל החדש גילי קופר, שיתפוס את מקומו של איתי אלון ואת מאמנה החדש, דודו אברהם. "אנחנו רוצים לבנות מעין מסורת בהפועל רעננה, שלא רק שחקנים עולים מקבוצת הנוער לקבוצת הבוגרים, אלא גם מאמנים", הסביר אלון, "דודו אברהם אימן במחלקת הנוער שלנו ובעונה שעברה עשה עונה מוצלחת עם קבוצת הנוער, ואנחנו גומלים לו בזה שיאמן את קבוצת הבוגרים. מאוד התרשמתי מהאישיות של דודו. תמיד ידענו שאחרי התקופה של סילבס הוא זה שיאמן את הבוגרים. דני בונדר, מאמנה הנוכחי של קבוצת הנוער יהיה העוזר שלו". אברהם עצמו ציין: "חזרתי הביתה. פה גדלתי כמאמן. אני מחובר למועדון, מחובר ל־DNA שלו, מחובר לאנשים שנמצאים פה. זו הזדמנות גדולה בשבילי ואעשה הכל כדי להצליח". אברהם דיבר גם על העונה הבאה: "יש פה שלד טוב מאוד של שחקנים ישראלים ואנחנו נרצה להשאיר אותו. יש שחקנים צעירים שעלו העונה לסגל הבוגר ועשו התקדמות גדולה, ונשאף שהם ימשיכו בתהליך הזה. אנחנו גם נקדם שחקנים מקבוצת הנוער. החלק הכי קשה בבניית קבוצה נוגע לשחקנים הזרים. אנחנו לא נחתים שישה זרים, אלא שלושה־ארבעה שחקנים טובים שישדרגו אותנו. אריק ינקו? אני מבחינתי רוצה אותו, אבל אם זה לא יסתדר יש שוערים טובים בשוק ונביא תחליף ראוי". על המטרות אמר המאמן החדש: "הפועל רעננה דואגת קודם כל להישאר בליגה, זו המשימה הראשונה. עם זאת, המועדון הזה כבר עשה פלייאוף עליון והוא תמיד שואף להתקדם. אם נצליח לעשות את זה שוב, זה יהיה הישג גדול. אני רוצה להפוך את הפועל רעננה לקבוצה יותר יוזמת, יותר שולטת, יותר מגוונת".

בסיום מסיבת העיתונאים ביקש אלון להתייחס גם לסוגיית האיצטדיון בעיר: "קהל בא ביחד עם איצטדיון ביתי. כנראה שבעוד תקופה של שלוש שנים יתחילו לבנות איצטדיון ברעננה. ראש העיר זאב בילסקי והצוות שלו מגויסים למשימה הזו. לפי הערכתי, זה עניין של שלוש עד חמש שנים שיהיה איצטדיון".

מעיריית רעננה נמסר בנושא: "העירייה פועלת כל העת לקידום תוכניות לבניית איצטדיון חדש בשיתוף עם הפועל רעננה. העיר רעננה גאה בהישגי האגודה, גם בקבוצת הבוגרים ובקבוצות הצעירות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר