סיירת המתנדבים
סיירת המתנדבים

"יש צעירים שמבקשים לאמץ ארבעה חתולים בבת אחת לפני ל"ג בעומר, זה מעורר חשד"

העמותה לחתולי רעננה תערוך סיורים בל"ג בעומר כדי לאתר צעירים שמתעללים בבעלי חיים ומחפשת מתנדבים שיצטרפו

פורסם בתאריך: 26.4.18 07:59

ל"ג בעומר מתקרב ואיתו החשש של עמותות למען בעלי החיים בעקבות מקרי עבר של צעירים שנמצאו מתעללים בגורי חתולים וכלבים וזורקים אותם למדורות. שחר ליאני. צעירה בת 21 החליטה לפני כשבע שנים, שהיא לא מוכנה לתת לזוועה הזאת לחלוף בלי מעשה וגייסה מתנדבים ואת העמותה לחתולי רעננה, לטובת סיורים ברחבי העיר בל"ג בעומר, זאת במטרה למנוע את ההתעללות. "אני לא עמותה אלא בן אדם פרטי שאכפת לו ממה שצעירים עושים לבעלי חיים בל"ג בעומר ולכן אני מארגנת אנשים שיבואו לעזור לנו למנוע את הזוועה הזו", מספרת ליאני. "התחלנו עם זה לפני שבע שנים, ואני ביחד עם עוד מתנדבים בכל רחבי הארץ, עושים את זה מדי ל"ג בעומר כי אנחנו רוצים למנוע את הזוועה הזו".

איך נוצר השת"פ עם העמותה ברעננה?

"הקשר עם העמותה לחתולי רעננה נוצר לאחר שלפני מספר שנים פנתה אלי אחת המתנדבות בעמותה ומשם זה התפתח לכדי שיתוף פעולה של סיורים של העמותה לחתולי רעננה. גם השנה אנחנו נערוך סיורים ברחבי רעננה במטרה למנוע את ההתעלות בבעלי חיים, בעיקר גורי כלבים וחתולים ואנחנו זקוקים למתנדבים שיסיירו איתנו במקומות השונים בעיר. לצערי בכל שנה אנחנו נתקלים בהרבה מקרים של התעללות וזוועות. לא רק אני אישית אלא גם מתנדבים נוספים שפועלים בכל רחבי הארץ".

איך מתמודדים עם מקרים כאלו?

"עם צעירים יותר קל להתמודד כי ההתנגדות יותר קטנה והם לרוב בורחים אחרי המעשה אבל ההתמודדות מול קבוצת של בני 18 ששותים אלכוהול היא יותר קשה. הם מסוגלים להגיב בצורה לא נעימה. לצערי התגובות לכך שאנחנו מגיעים הן מעורבות.. למשל, הייתה לנו מתנדבת  שנתקלה בקבוצה של ילדים שהתעללו בגורה מעל המדורה ולאחר שהיא הצילה אותה, הם רדפו אחריה עם אבנים. היה לנו מקרה שמצאנו גור כלבים בשקית אטומה לאחר שעבר התעללות. יש המון מקרים מזעזעים כאלו. אנחנו עובדים עם המשטרה והם יודעים שאנחנו מסיירים בשטח למקרה שנצטרך עזרה או תגבור כי מבחינה חוקית אנחנו מתנדבים ואין לנו הרבה מה לעשות חוץ מלנסות ולמנוע את המקרים האלו".

יונית גבע, יו"ר עמותת חתולי רעננה: "בכל שנה אנחנו מצטרפים יחד לסיורים של כל הצוותים ועובדים באזור רעננה וכמובן אם בכפר סבא ואזורים קרובים כמו הרצליה צריכים מתנדבים וגיבוי אז אנחנו נותנים יד אחד לשני. תמיד חסרים לנו מתנדבים כי מדובר בהרבה מדורות לבקר בהן ובשעות שונות, מוקדמות והיותר מאוחרות של הלילה ואנחנו צריכים כמוה שיותר מתנדבים וכמה שיגיעו זה יותר טוב".

איך אתם מטפלים במקרים כאלו ?

"אנחנו מנסים למנוע את המקרים האלו מראש ועושים הסברה. אנחנו גם בודקים פניות שמגיעות אלינו עוד לפני ל"ג בעומר, בעיקר פניות שמעוררות חשד, כמו למשל של ילדים  שמבקשים לאמץ ארבעה גורי חתולים בבת אחת. לצערי זה מתחיל בגיל מאוד צעיר כבר בגיל 13 – 14. אנחנו עושים חיפושים של חתולים או קרטונים עם בעלי חיים ממש לפני הדלקת המדורה. יש חוק נגד התעללות בבעלי חיים וזו עבירה פלילית לכל דבר אבל בגלל שהם קטינים לרוב משחררים אותם. לצערי מהמשטרה הישועה לא תגיע אבל זה שאנחנו בשטח, מונע את זה ויש ירידה בכמות ההתעללויות.

יונית גבע

יונית גבע

רוצים להתנדב ולסייר ברעננה בל"ג' בעומר? אתם מוזמנים להירשם לסיור בעלי חיים אצל יונית או לארה רכזות המתנדבים ברעננה במספר הטלפון: 0506701774 או 0502709545.

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר