טקס גזירת הסרט במחלף 531 החדש. צילום דוברות עיריית רעננה
טקס גזירת הסרט במחלף 531 החדש. צילום דוברות עיריית רעננה

נחנך המחלף החדש, צפו בטקס גזירת הסרט (וידאו)

בטקס חגיגי במעמד שר התחבורה ישראל כץ וראש העירייה חיים ברוידא, נחנך המחלף החדש שיחבר בין כביש 2 וכביש 531. המחלף ייפתח לתנועה מחר בבוקר

פורסם בתאריך: 13.12.18 15:00

הבוקר, יום חמישי, נחנך בטקס חגיגי במעמד שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, המחלף החדש בין כביש החוף לכביש 531. המחלף יאפשר לנוסעים דרומה על כביש החוף להתחבר לכביש 531 לכיוון מזרח או לאיילון לכיוון דרום. שר התחבורה כץ ציין בטקס, כי הקטעים החדשים שנפתחו לתנועה יאפשרו חיבור ישיר של כביש החוף (כביש 2) לנתיבי איילון-דרום, ולכביש 531 מזרח המתחבר עם כביש 6, דרך רעננה, הרצליה, כפר סבא והוד השרון.

טקס גזירת הסרט במחלף 531 החדש. צילום נתיבי ישראל

טקס גזירת הסרט במחלף 531 החדש. צילום נתיבי ישראל

לדברי כץ, הקטעים החדשים יאפשרו לנהגים נסיעה מהירה וחלקה ללא רמזורים מחיפה ועד לרעננה ומכביש החוף אל נתיבי איילון ולכביש 6. לדבריו, מאות אלפי נהגים, הנוסעים מדי יום בין חיפה לרעננה ולנתניה, שנאלצו בעבר לחצות אזורים עירונים וצפופים, יוכלו כעת לנסוע בכביש מהיר ובטוח וללא רמזורים.

ראש העיר חיים ברוידא, אמר על פתיחת המחלף: "פתיחת המחלף מהווה בשורה לתושבי רעננה. הכביש החדש צפוי לצמצם את זמני הנסיעה ואת עומסי התנועה. בכוונתי לפעול מול משרד התחבורה על  מנת לפתח תשתיות תחבורה שיתאימו לצרכי התושבים ולאופייה הייחודי של העיר במטרה להקל על שגרת יומם של תושבי רעננה ולשפר אותה". בנוסף, שר התחבורה ישראל כץ קיבל את הזמנתו של ראש העירייה חיים ברוידא ויגיע בחודש הבא לביקור עבודה בעיר לדון גם בסוגיית נתיב התחבורה הציבורי (נת"צ) באחוזה.

טקס גזירת הסרט במחלף 531 החדש. צילום דוברות עיריית רעננה

הפרויקט כלל הקמת כביש דו-מסלולי, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון ומסילת ברזל העוברת בין המסלולים. לאורך הכביש נבנו 12 מחלפים, בהם מחלף רעננה-הרצליה, מחלף שמריהו-מזרח ומחלף רעננה-דרום. כמו כן, הוקמו 36 גשרים ומבנים תת קרקעיים, המשמשים כמעברים חקלאיים עיליים ותחתיים, ומשולבים בדרכים שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים, באמצעות אלפי מטרים של קירות אקוסטיים. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. עלות פרויקט 531 הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.5 מיליארד שקלים.

בטקס השתתפו גם יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ וראשי מועצות ועיריות. פרץ ציין "אנו חוגגים בשורה של ממש למשתמשי הדרך- המוני בית ישראל, הן הנוסעים למרכזה והן החוצים את השרון- כולם יהנו מדרכים נגישות יותר ובטוחות יותר. אני גאה להוביל את החברה, המוציאה לפועל את חזון התחבורה של השר בחיבור כלל קצוות הארץ למרכזה, על 8,500 קילומטר הכביש שהקימה ומפעילה חברת נתיבי ישראל".

מנתיבי ישראל נמסר, כי הכביש החדש ייפתח לתנועה מחר בבוקר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר