עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

ההלוואות והתוספת: תקציב העירייה לשנת 2019 נחשף

841 מיליון שקלים: זהו תקציב העירייה הצפוי לשנת 2019, עלייה של 70 מיליון שקלים לעומת תקציב השנה הקודמת. בנוסף, העירייה צפויה לקחת הלוואה של עשרות מיליוני שקלים, כאשר חלק ממנה ישמש להחזרת הכספים לחברת "טבע"

פורסם בתאריך: 6.2.19 18:37

על פי נתונים שהגיעו למערכת "צומת השרון", תקציבה השוטף של עיריית רעננה לשנת 2019 צפוי להיות כ-841 מיליון שקלים, כ-70 מיליון שקלים יותר מתקציב העירייה לשנת 2018. כ-20 מיליון מתוך תוספת התקציב תתחלק בין אגפי העירייה השונים, כאשר התוספת העיקרית תתבטא באגף הרווחה (כ-6.5 מיליון שקלים תוספת יחסית לשנה שעברה). שאר התוספת בתקציב, כ-50 מיליון שקלים, תשמש לפירעון מיידי של הלוואות קודמות שלקחה העירייה. בנוסף, העירייה צפויה לקחת הלוואה חדשה של עשרות מיליוני שקלים. בין היתר, בכדי להחזיר לחברת "טבע" את היטל ההשבחה שגבתה ממנה, בסך של 36 מיליון שקלים.

טבע כפר סבא

העירייה תיקח הלוואה כדי להחזיר לה 36 מיליון שקלים. חברת "טבע"

חשוב להבין שתקציב כולל של עירייה מורכב משני סעיפים: התקציב השוטף, שממנו העירייה משלמת משכורות, דואגת לרווחה, ומנהלת את הוצאותיה השוטפות. זה התקציב שמוערך בשנה הקרובה ב-841 מיליון שקלים. התקציב השני הוא התב"רים – תקציבים בלתי רגילים. תקציבים אלה מיועדים לפיתוח תשתיות, כבישים, בניית מבני ציבור וכדומה.

בעירייה עולות טענות על מדיניות עבר של הפרזה בנטילת הלוואות. כך, מספרים בעירייה, הצליחו לשמור על גירעון אפסי בתקציב השוטף, כאשר הבור התקציבי האמיתי של העירייה מתבטא בסך ההלוואות שהעירייה לקחה ובהוצאות התב"רים.

למרות הטענות, בבדיקה מול הדו"חות הכספיים של העירייה בין השנים 2012-2017, נמצאה דווקא ירידה חדה של כ-88 מיליון שקלים בסך ההלוואות שהעירייה התחייבה להחזיר (מ-282 מיליון ל-194 מיליון). כמו כן, ע"פ אותם דו"חות לא נמצאה מגמת עלייה רציפה בגירעון התב"רים. יש לציין כי גירעונות התקציב והתב"רים וסך ההלוואות שהעירייה לקחה ב-2018, יתפרסמו לציבור הרחב רק באוקוטובר הקרוב, ולכן לא ניתן לדעת מה הם הנתונים הפיננסיים של השנה האחרונה.

כדי לחסוך, העירייה החלה לקצץ במיקור חוץ ולהגביר שימוש במשאבים פנימיים בעבודות שיפוצים ובנייה. בעירייה לא צפויים לנקוט במהלך של קיצוצים בכוח האדם, אך למרות זאת העירייה תוותר על חלק מהמשרות לאחר שעובדים יסיימו את תפקידם כאשר היא לא תשכור עובדים חדשים כדי למלא את מקומם. דוגמא אחת לכך היא תפקיד ראש מינהל ההנדסה, שמילא עד לפני חודשיים תומר היימן. לאחר עזיבתו של היימן, התפקיד בוטל, וצפוי לחסוך לעירייה מאות אלפי שקלים בשנה. מועצת העיר צפויה להצביע על התקציב בישיבת המועצה שתתקיים ב-21 בפברואר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר