רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

משרד התחבורה לוחץ לאשר את פרויקט הנת"צ באחוזה לפני הבחירות

שבועיים אחרי מכתב האולטימטום, נפגשו חיים ברוידא, המשנה למנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל נתיבי איילון. משרד התחבורה ממשיך ללחוץ לאשר את הנת"צ באחוזה, ומסביר זאת בחשש מחילופי שרים והקפאת התקציב. ההצעה כוללת פשרות במתכונת הנתיב

פורסם בתאריך: 28.2.19 13:17

בשבועות האחרונים יש ניסיון להוציא לדרך את פרויקט הנת"צ ברעננה לפני הבחירות. עניין זה היה הנושא המרכזי בפגישה שהתקיימה השבוע בין המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, קובי בליטשטיין, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ומנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר. לפגישה היו שתי מטרות עיקריות: הראשונה, הייתה שיחת הבהרה בין בליטשטיין לברוידא. כזכור, לפני כשבועיים הוציא בליטשטיין מכתב לעיריית רעננה, שמודיע על הקפאת תקציב משרד התחבורה לבניית הכביש העוקף הצפוני אם לא יתקדמו עבודות הנת"צ באחוזה. שר התחבורה ישראל כץ התנער עוד באותו יום מתוכן המכתב, והודיע כי תוכנו מבוטל.

המטרה השנייה של הפגישה הייתה לקדם את פרויקט הנת"צ ולהוציאו לדרך טרם הבחירות. בעירייה מספרים כי משרד התחבורה מנסה להוציא לפועל את הנת"צ לפני הבחירות, מחשש שכץ כבר לא ימלא את תפקיד שר התחבורה לאחר מכן, וכך התקציב שהוקצה למען הנת"צ ברעננה, יבוטל, יקוצץ או יוקפא ויישקל מחדש, מה שיגרום לעיכובים נוספים בפרויקט. האם מדובר בניסיון נוסף של משרד התחבורה ללחוץ על העירייה? ייתכן.

בכל אופן, על פי גורמים בעירייה, כדי לזרז את אישור הנת"צ לפני הבחירות, נציג משרד התחבורה הביע נכונות להוריד משמעותית את כמות ביטולי הפניות ימינה מרחוב אחוזה כפי שקיימים בתכנית המקורית, ולהיפגש עם תושבים וסוחרים כדי לקבל את דעתם על הפרויקט ולערוך שינויים בהתאם. בסביבתו של ברוידא מספרים כי למרות הלחץ מכיוון משרד התחבורה, הוא לא ממהר להוציא את התכנית לפועל.

"הוא לא מתכוון להזדרז עם זה בגלל שהם בלחץ לאשר דברים", מספר גורם מקורב, "הוא מתכוון לבחון את התכנית, ולשתף פעולה עם התושבים והסוחרים. הוא אמר להם שזה שיש בחירות זה לא אומר שהוא צריך לעשות את זה בלחץ ובלי לבחון את התכנית לעומקה".

בהמשך לפגישה השבוע, נקבעה פגישת המשך בין בליטשטיין לברוידא. יש לציין כי תכנית העבודה הנוכחית בין העירייה למשרד התחבורה מדברת רק על נת"צ ברחוב אחוזה, ולא בכביש 531 או ברחוב ויצמן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יחי ה NIMBY של תושבי רעננה בעלי הג'יפים.

    אגב, למה צריך נת"צ ב 531 אם אף אוטובוס לא נוסע שם?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר