ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. קרדיט: דוברות עיריית רעננה
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. קרדיט: דוברות עיריית רעננה

ברוידא בתגובה לאולטימטום משרד התחבורה: "סחטנות לא תעזור". השר כץ: "זה לא על דעתי"

משרד התחבורה שלח מכתב לעיריית רעננה, ובו הודיע על הקפאת התקציב לסלילת הכביש העוקף הצפוני, עד לקידום הנת"צ. מאוחר יותר הודיע שר התחבורה כי המכתב לא נשלח על דעתו והוא מבוטל

פורסם בתאריך: 15.2.19 10:45

משרד התחבורה שלח ביום חמישי מכתב התראה לעיריית רעננה, בו הוא מודיע על הקפאת התקצוב לפרויקט הכביש העוקף הצפוני שנבנה מצפון לרעננה בימים אלה, זאת בעקבות עיכובים בנושא קידום פרויקט הנת"צ באחוזה. ראש העירייה חיים ברוידא, הגיב בחריפות למכתב ואמר ש"סחטנות לא תעזור". מאוחר יותר הודיע שר התחבורה, ישראל כץ, כי המכתב לא נשלח על דעתו והוא מבוטל.

כזכור, שר התחבורה ישראל כץ הגיע לפגישה מכרעת בנושא הנת"צ עם ראש עיריית רעננה חיים ברוידא בסוף חודש ינואר. לאחר הפגישה, נטען בעירייה כי טרם נקבע מתווה לנת"צ, וכי שני הצדדים ימשיכו בעבודתם למצוא מתווה שמתאים לכל הצדדים המעורבים.

למרות זאת, במכתב שנשלח בחמישי ממשרד התחבורה נטען כי כבר סוכם מול העירייה שתקדם את הנת"צ באחוזה, וכי הצדדים כבר יתחילו בבחינת נחיצות ביטול פניות ברחוב אחוזה. בהמשך המכתב נטען כי למרות הסיכומים, עיריית רעננה משתהה ולא פועלת כפי שסוכם.

כביש עוקף צפוני. צילום עיריית רעננה

הקפיאו את המימון. כביש עוקף צפוני. צילום עיריית רעננה

"עיריית רעננה "גוררת רגליים" בכל הקשור לקידומו (של הנת"צ)", נאמר במכתב ממשרד התחבורה עליו חתום המשנה למנכ"ל המשרד, קובי בליטשטיין, "ובכלל האמור לא מעבירה התייחסות לתכנון המפורט שהועבר לעירייה. התנהלות זו אינה מקובלת על המשרד ובכל הכבוד אף מנוגדת להתחייבות העירייה מכח ההסכם בין הצדדים. בנסיבות אלה הנני להודיעך על הקפאת תקצוב מטעם משרד התחבורה לפרוייקט העוקף הצפוני"

בעירייה אמרו כי הופתעו לקבל את המכתב. ראש העיר חיים ברוידא הגיב היום על הודעת משרד התחבורה: "הנת"צ במתכונתו הנוכחית, לא יעבור ברעננה וסחטנות לא תשנה זאת. אנו נלמד את הנושא ונקבל רק החלטות נכונות ומתאימות עבור העיר. הייתה מערכת בחירות ברעננה והציבור אמר את דברו. המחוייבות שלי היא נטו טובת העיר רעננה והתושבים. הנת"צ לא יעבור ברעננה במתכונתו הנוכחית. לא יסגרו לאלתר 20 פניות לרחובות הגובלים באחוזה. פניתי אל השר ישראל כץ וביקשתי לקבל את כל המידע באופן גלוי, פתוח ושקוף. גיבשנו צוותי עבודה בשיתוף נציג הסוחרים ונציג ציבור על מנת לשמוע ולהתייחס לכל הנוגעים בדבר. רק לאחר שנלמד את הנושא לעומקו, נקבל את ההחלטות הנכונות והמתאימות עבור העיר. החלטה של פקיד במשרד התחבורה שהחליט לחתוך את כספי משלמי המיסים ולפגוע בציבור שלם של תושבים, לא תרתיע אותי מלקבל החלטות שקולות ומחושבות עבור העיר שלי רעננה".

כאמור, בהמשך הודיע השר כץ כי המכתב מבוטל. בהודעת השר נאמר: "המכתב הנ״ל לא היה צריך להכתב והורתי לבטל אותו. הוא מנוגד לרוח סיכומי ישיבת העבודה שניהלתי בעיר. בכוונתי להוביל להמשך הליך ההידברות בין המשרד וחברת נתיבי איילון המבצעת לבין עיריית רעננה,כדי להביא לפתרון שיאפשר תחבורה ציבורית מתקדמת לעיר רעננה,תוך שמירת איכות החיים של תושבי העיר".

חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

"הנת"צ במתכונתו הנוכחית לא יעבור ברעננה". חיים ברוידא. צילום לירן שמש

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר