צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

מסתמן: הילדים שלומדים בגני חצי יום יישארו בבית בפסח הקרוב

העירייה ככל הנראה לא תפעיל את הגנים מפאת חוסר כוח אדם, זאת למרות תכנית "ניצנים בחופשות" הממשלתית שמטרתה לתת מענה לכל הגנים. זאת השנה השנייה ברציפות בה לא ניתן מענה לגני חצי יום

פורסם בתאריך: 13.3.19 13:40

גורמים במערכת החינוך העירונית ברעננה, אמרו השבוע שהעירייה לא תפעיל את גני ה-"חצי יום" בחופשת הפסח, זאת בניגוד לתכנית החינוך הארצית "ניצנים בחופשות", שמטרתה לתת לילדי הגנים חמישה ימי לימודים נוספים בחופשות חנוכה ופסח. מדובר בכ-30 גנים ברחבי העיר, שפועלים בימים רגילים במתכונת יום לימודים קצר – עד השעה 14:00. גני היול"א לעומת זאת, צפויים לפעול בחופש הפסח במתכונת המלאה של תכנית "ניצנים בחופשות".

יש לציין כי תכנית "ניצנים בחופשות" מיועדת לכל ילדי הגנים ולילדי בתי הספר היסודיים בכיתות א'-ג', ללא קשר לאורך יום הלימודים של הגן. הרשמה של ילד לתכנית דורשת השתתפות כספית מהוריו של עד 30 שקלים נוספים לכל יום לימודים במהלך החופשים. כמו כן, חשוב לציין כי השתתפות רשות מקומית בתכנית אינה בגדר חובה, וכל רשות רשאית לבחור איזה גנים יפעלו במהלך החופש.

זוהי השנה השנייה ברציפות בה עיריית רעננה לא מצליחה להפעיל את גני ה-"חצי יום" בחופשות מפאת חוסר בכוח אדם. מוקדם יותר השנה, העירייה הודיעה כי מסיבה זו לא תפעיל את הגנים בחנוכה, מה שהוביל לכעס רב מצד ההורים, שטענו כי מתייחסים אליהם כגנים סוג ב'.

"אני חושבת שזה פשוט ביזיון", אמרה אחת האמהות לצומת השרון, "שוב הפקירו את גני ה-חצי יום. למרות שבמשך כל השנה נשמעו ההבטחות מצד גורמים שונים, שמענו כוונות אך לצערנו לא ראינו מעשים שנעשו כדי להפעיל את התכנית בגנים שלנו. חבל מאוד שגני חצי יום נפגעו. הפרנסה שלנו כהורים נפגעת. מפקירים אותנו".

גורמים במערכת מספרים כי הסיבה שאין כוח אדם זמין לגני ה-חצי יום בחופשה, היא שגננות משרד החינוך שעובדות בימים רגילים בגני היול"א עד 14:00 ולא נדרשות לעבוד בפסח (גננות היול"א, עובדות העירייה, שבימים רגילים עובדות רק אחה"צ, מתפעלות את גני היול"א לאורך כל החופשה בעצמן), לא מסכימות לעבוד בגני חצי יום בזמן החופש.

כזכור, כבר בחודש שעבר הביעו הורים בגני ה-"חצי יום" דאגה כי לא יימצא להם פתרון לחופש פסח גם השנה. עיריית רעננה הגיבה דאז, כי הפעלת הגנים תתאפשר רק במידה ויימצא כוח אדם מתאים.

מעיריית רעננה נמסר: "במהלך חופשת חנוכה, עיריית רעננה מפעילה את גני היול"א, המהווים את הרוב המוחלט מסך כל הגנים בעיר. גני יום לימודים קצר (עד השעה 14:00) אינם פועלים במהלך חופשת חנוכה. במסגרות החינוך המיוחד בהן תתקיים פעילות נשלחה הודעה פרטנית להורים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר