צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

הורים בגני "חצי יום" מודאגים: האם יימצא פתרון לחופשת הפסח?

הורים לילדים הלומדים בגני יום לימודים מקוצר, חוששים כי גם השנה "מורחים אותם", וכי לא יימצא פתרון לילדיהם בחופשה הקרובה. בעירייה אומרים כי הפתרון תלוי בכוח אדם

פורסם בתאריך: 24.2.19 18:08

הורים לילדים בגני "חצי יום" ברעננה, מודאגים כי גם השנה לא יימצא פתרון לילדיהם לחופשת הפסח, והילדים יישארו בבית במהלך החג. מדובר בהורים לילדים בכ-30 גני ה"חצי יום", גנים בהם מתקיים יום לימודים מקוצר, עד השעה שתיים. גנים אלה מהווים פחות מ-30% מהגנים בעיר, כאשר רוב הגנים ברעננה הם גני יול"א (יום לימודים ארוך), בהם ימשיכו בלימודים במהלך חופשת הפסח. ל"צומת השרון" נודע כי אכן מתבצע בשבועות האחרונים תהליך משותף בין הנהגת הגנים לבין אגף החינוך בעירייה שמטרתו למצוא פתרון לילדי גני ה-"חצי יום" בחופשת הפסח, אך פתרון שכזה טרם נמצא, בעיקר בשל בעיית כוח האדם והמחסור בסייעות וגננות.

"העירייה לא דואגת לילדים בחופשים", אמרה אחת האימהות שילדיה לומדים בגן "חצי יום" לצומת השרון, "אני מבינה שיש קשיים אבל העירייה נדרשת לפעול בהתאם, היא לא מתאמצת מספיק. גני ה-"חצי יום" לא חשובים לעירייה כמו גני היול"א"

"המון הורים מודאגים מזה", אמרה אמא נוספת, "העובדה שהילדים נשארים בבית, מונעת מההורים ללכת לעבודה וגורם להם להפסיד ימי עבודה ופוגעת להם בפרנסה. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. היה לעירייה מספיק זמן למצוא פתרון. ההרגשה היא שמורחים אותנו כמו בשנים קודמות".

המענה לילדי הגנים בפסח מבוסס ע"פ תכנית החינוך הארצית "ניצנים בחופשות", שמטרתה היא לקצר את מספר ימי החופש של ילדי הגנים ולתת להם חמישה ימי לימודים נוספים בחופשת חנוכה ובחופשת פסח. יש לציין כי התכנית "ניצנים בחופשות" מיועדת לכל ילדי הגנים ולילדי בתי הספר היסודיים בכיתות א'-ג', ללא קשר לאורך יום הלימודים של הגן.

למרות זאת, חשוב לציין כי השתתפות רשות מקומית בתכנית אינה בגדר חובה, וכל רשות רשאית לבחור איזה גנים יפעלו במהלך החופש. בחופשת החנוכה האחרונה, זעמו הורי גני ה-"חצי יום" על חוסר המענה שניתן להם מצד העירייה, כאשר העירייה הכריזה שלא תפעיל אותם במהלך החופשה. גני היול"א לעומת זאת, פעלו כסדרם במהלך חג החנוכה.

יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים, ביקש להבהיר כי ההנהגה פועלת למצוא פתרון לבעיה ומחויבת לגני ה-"חצי יום" לחלוטין: "הנהגת הורי הגנים מחויבת לפתרון ועובדת לצד מינהל החינוך לפתור את הנושא הזה. יש לנו מחויבות. הצהרתי כבר כשנכנסתי לתפקיד שאני יו"ר של כל הורי הגנים ולא רק של גני היול"א. אנחנו נמשיך ונבחן את הפתרונות האפשריים לפתור את הנושא".

יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים הנבחר

"יש לנו מחויבות". יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה בוחנת את נושא מסגרות החינוך בחופשת הפסח על כל היבטיו. הפעלת המסגרות לילדי הגנים שאינם בגני היול"א, תתאפשר רק במידה ויימצא כוח האדם ראוי להפעלת התכנית באופן מיטבי. העירייה מציבה את שלומם וביטחונם האישי של ילדי העיר בראש מעייניה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר