מנה כשרה. צילום תומר אפלבאום
מנה כשרה. צילום תומר אפלבאום

היום: כנס הכשרות הראשון של רעננה

הכנס יתקיים לראשונה לציבור הרחב, ביוזמתה של המועצה הדתית. בין הנושאים: כיצד להיערך לפסח ואיך לשמור על הכשרות בחו"ל. יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן: "אני מעריך ש-75% מתושבי רעננה שומרים כשרות בצורה כזו או אחרת"

פורסם בתאריך: 24.3.19 19:29

מחר יתקיים לראשונה כנס הכשרות של רעננה בבית יד לבנים. הכנס יכלול בחלקו הראשון תוכן מקצועי למשגיחי כשרות ורבני קהילות, והחלק השני יכלול תכנים בנושא כשרות הנוגעים לכל הציבור.

"הכנס הזה ייתן מידע לציבור במספר תחומים", אומר יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, "כיצד להיערך לפסח עבור מי שמתכוננים לפסח ומכינים את הבית לקראת החג. כל פסח שונה מקודמו – יש נושאים שצריך להתכונן אליהם למשל השנה פסח יוצא ביום שבת – ישנם דינים מיוחדים לכך. השנה ישנו נושא של ביעור מעשרות והציבור מתעניין בנושא הזה שהוא לא נושא שאנחנו לומדים אותם בשוטף ככלל. בנוסף, נדבר על נושאים כמו משק החלב של תנובה – כיצד הוא מתנהל מבחינת כשרות. איך מבחינה טכנולוגית עוקבים אחרי תהליך החליבה ומה עושים בשבת? עוד נושא מעניין שיעלה הוא שמירת כשרות בחו"ל, נדבר על האפליקציה שנקראת "אונליין רבי" שמסייעת לך לשמור על הכשרות בחו"ל, יהיו הרבה דברים שמעניינים את כל הקהל".

איזה חלק מהציבור הרענני שומר כשרות?
"אני מעריך ש-50% מתושבי רעננה שומרי כשרות ברמה של לרצות לראות תעודה, ואני מעריך שמעבר לזה יש גם אלה שנוקטים בכשרות שהם מגדירים לעצמם, לדוגמא כאלה שיימנעו משרימפס ובשר לבן ולכן אני מעריך שכ-75% מתושבי רעננה שומרים כשרות בצורה כזו או אחרת".

אריה פרידמן

"75% מתושבי רעננה שומרים כשרות בצורה כזו או אחרת". אריה פרידמן

מה אתה חושב על הטענות שכשרות מייקרת לא מעט מוצרי מזון ובשר?
"אם מסתכלים על זה ברמה של עיניים כלכליות אז מסעדה שמקפידה שיהיה לה מהדרין שלנו, כשרות למהדרין של המועצה הדתית, נכון שהיא תשתמש בחומרי הגלם יקרים יותר, אבל בעל המסעדה יודע שהשוק שהוא פונה אליו יגדל מבחינתו. הוא פועל בשוק מסוים. זה כמו שאתה תגיד לי שירקות ופירות אורגנים הם יקרים יותר. אבל זה פונה לפלח שוק מסוים. בסופו של דבר לדעתי אם תלך ותשווה מסעדה כשרה למהדרין למסעדה רגילה, אני לא חושב שזה מתבטא במחיר לצרכן. אני לא חושב שיש הבדל בין מחירי התפריטים, לא חושב שהנושא של רמת הכשרות הוא זה שמשפיע על המחיר לסועד".

אז הפקטור של כשרות לא מייקר את המוצרים?
"אני לדוגמא קונה בשר של רמת הגולן, כי הוא בריא יותר ללא אנטיביוטיקה. זה מעלה את המחיר? כנראה. כל אחד קונה לפי האידיאולגיה שלו ולפי רמת המוצר שהוא מחפש. מי שקונה כשרות יודע שיש לו כאן עוד שומר סף מעבר למה שמספק משרד הבריאות. כל מקום שיש משגיח שעושה את עבודתו, – ואנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהם עושים את עבודתם – זה עוד זוג עיניים שמוודה שהצרכן מקבל את מה שהוא משלם עבורו. אם זה מעלה את המחיר לצרכן – הוא מקבל את התמורה בעדה"

הכנס יתקיים מחר, ה-25 במרץ, בבית יד לבנים, החל משעה 16:45. הציבור מוזמן.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר