רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג
רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

האם משרד הפנים יקבל את השגות מרצ ולא יאשר את העלאת הארנונה ברעננה?

במשרד הפנים הודיעו כי התנגדותה של סיעת מרצ להעלאת הארנונה נלקחה בחשבון והדיונים בבקשת מועצת העיר להעלות את הארנונה כבר החלו. ההחלטה תתקבל לאחר הבחירות

פורסם בתאריך: 31.3.19 17:33

האגף לבקרה, תקצוב ופיתוח במשרד הפנים שלח לפני מספר ימים מכתב לסיעת מרצ, בו הודיע כי טיעוני הסיעה, שפנתה לפני כחודש למשרד בבקשה למנוע את העלאת הארנונה ברעננה, עולים לדיון ויילקחו בחשבון בעת קבלת ההחלטה האם לאשר את העלאת הארנונה ברעננה ב-3.9%.

כזכור, לפני כחודש הצביעה מועצת העיר על אישור צו הארנונה שכולל העלאה של מס הארנונה ב-3.9%. את העלאת הארנונה הציג ראש העיר, חיים ברוידא, כצעד שאין ממנו מנוס, שנלקח בכדי להקטין את הגירעון שהצטבר בקופת העירייה. גורמים נוספים בקואליציה הסבירו שאין מנוס מהעלאת הארנונה נוכח "הירושה" שקיבל ברוידא. מרצ הצביעה נגד העלאת הארנונה, שעברה ברוב קולות, ושלחה מכתב למשרד הפנים ולאגף התקציבים באוצר, בו ביקשה לא לאשר את העלאת הארנונה.

״אנו שוטחים את בקשתנו ומבקשים שתראו לנגד עיניכם את אוכלוסיית הגיל השלישי", נכתב אז בפניה למשרדי הפנים והאוצר, "את המשפחות הצעירות שההכנסה החדשית שלהן אינה מדביקה את פערי יוקר המחיה, ובה בעת אנו מכוונים זרקור לאוכלוסיות פגיעות ולמעמד הביניים שנשחק בעקביות ובהתמדה. אנו מבקשים בנוסף, להביא בחשבון את העסקים בעיר שהתעמרות נוספת ומיותרת בתוך ההתמודדות המורכבת שלהם, פועלת באופן מובהק נגד האינטרס הכלכלי של העיר״. בבקשה דאז, ציינה סיעת מרצ גם את ההתייקרויות האוטומטיות שחלות על הארנונה בכל השנה, וגם ציינה כי למרות גירעון של עשרות מיליוני שקלים בתקציב השוטף של העירייה בשנת 2013, לא ננקט צעד של העלאת ארנונה.

ממשרד הפנים נמסר כי הדיונים על אישור העלאת הארנונה ברעננה כבר החלו, אך ההחלטה צפויה להתקבל רק אחרי הבחירות לכנסת, ואחרי בחירת שר פנים חדש (או לאחר אישור המשך כהונתו של השר אריה דרעי כשר פנים לקדנציה נוספת).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר