ישיבת המועצה
ישיבת המועצה

ישיבת המועצה: העלאת הארנונה אושרה, תושבים מנווה זמר הפגינו בחוץ (וידיאו)

הישיבה החשובה התקיימה בהרכב חסר מאוד. שלושת חברי הסיעה הדתית לא הגיעו, גינזבורג עזב באמצע כדי להגיע לכנס של מפלגתו. מרצ תבקש ממשרד הפנים לא לאשר את העלאת הארנונה

פורסם בתאריך: 22.2.19 08:10

עשרות מתושבי זמר הפגינו אתמול, יום חמישי, מול בית יד לבנים, כחצי שעה לפני תחילת ישיבת מועצת העיר. התושבים, בהנהגתם של ליאור בשן ושחר אריאל, דרשו מהעירייה לסגת מהחלטתה להעלות את הארנונה. בשלב מסוים, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, שהיה בדרכו אל הבניין, עצר לשוחח עם המפגינים.

הפגנה נגד הארנונה

"אני לקחתי אחריות, נבחרתי. אני בא לעשות את הדבר הכי נכון כדי שלא תגידו עוד חמש שנים שרעננה הגיעה למקום שהיה לה אסור להגיע אליו", אמר ברוידא למפגינים.

בהמשך הערב, התקיימה ישיבת המועצה בהרכב חסר, כשכמעט שליש מחברי המועצה לא הגיעו לישיבה. מלבד עדית דיאמנט (מרצ), ארז ברט (רעננה מכל הלב) ואנה פוזמנטיר (חיים ברעננה), נעדרו גם שלושת חברי סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" מהישיבה. זאת למרות העובדה שהישיבה נדחתה ביום בשל בקשתו של לורן עייאש, מס' 2 בסיעה הדתית, בשל חתונת בתו. מהסיעה נמסר כי אלוש לא חש בטוב, עייאש באירוע משפחתי וכהן נמצאת בטיול.

מימין: אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים פרטי

דחו את הישיבה, ואז נעדרו ממנה. מימין: אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים פרטי, יאיר גרזון

בפתיחת הישיבה הושבע רחמים שלום מסיעתו של חיים ברוידא כחבר מועצה, במקומו של עופר בן דור שהתפטר מהמועצה לפני כחודש.

בהמשך הישיבה הצביעה המועצה על העלאת הארנונה ב-3.9%. רונית וינטראוב, יו"ר מרצ והאופוזיציה, הציגה את התנגדותה למהלך. "הארנונה ברעננה היא יקרה", אמרה וינטראוב, "איך אנחנו רוצים להביא לכאן עסקים כשמעלים את הארנונה? זה לא אחראי להפיל את העול על תושבי רעננה".

"העלאת הארנונה תשפיע על האזרחים הותיקים", הוסיף חבר האופוזיציה צבי נדב רוסלר, "הם אלה שחיים בקושי, שלא רואים אותם. הם נאבקים על קיומם".

למרות ההתנגדות, המועצה הצביעה בעד העלאת הארנונה, כשעשרה חברי קואליציה בעד ושלושה חברי אופוזיציה, כולם מסיעת מרצ, נגד.

"כיו"ר ועדת הכספים אני רוצה להגיד משהו", הוסיף חבר המועצה יקי ודמני לאחר ההצבעה, "דיון כספי הופך להיות פוליטי. המצב של העיר הוא לא טוב. דרושים מספר מהלכים, ביניהם קיצוץ בכוח אדם, כי שם נמצא הכסף הגדול. אחרת לא נצא מזה".

בהמשך הישיבה, המועצה הצביעה על התקציב לשנת 2019. אושר תקציב בסך של כ-840 מיליון שקלים. גזבר העירייה, יוסי מזרחי, ביקש להדגיש כי נעשו צעדים לקיצוצים של 20 מיליון שקלים בתקציב, ביניהם הורדת דרגי ניהול, קיצוץ באירועים והתייעלות ברכבים לעובדי העירייה.

בשלב הזה, סגן ראש עיריית רעננה איתן גינזבורג עזב את הישיבה, כדי להגיע לכנס של מפלגתו, "כחול לבן". על התקציב הצביעו תשעה חברי הקואליציה בעד, ושלושת חברי האופוזיציה נגד.

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

עזב את הישיבה בכדי להגיע לכנס מפלגה. איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

מספר הצעות נוספות על סדר היום עברו פה אחד: אישור מחיקת חובות אבודים, אישור מסגרות אשראי בבנקים בגובה 5% מתקציב העירייה, אישור מועצת העיר לפתיחת חשבון בבנק "דקסיה" לפעילות שוטפת, אישור מינוי חיים ברוידא כנציג העירייה בועדה המחוזית לתכנון ובניה, אישרור מועצת העיר להמשך העסקתה של עוזרת מנכ"ל העירייה, אישור מועצת העיר למינוי מהנדס העיר כחבר בדירקטריון תאגיד המים ואישור תרומה בסך 5,500 שקלים עבור יום ההתרמה השנתי של אקי"ם.

על ההצעה למנות את חבר המועצה אילן כהן כנציג העירייה באיגוד ערים לתברואה הצביאו תשעת חברי קואליציה בעד, האופוזיציה נמנעה.

מיד לאחר הישיבה הודיעה סיעת מרצ כי שלחה מכתב למשרד הפנים ולאגף התקציבים באוצר, ובו ביקשה לא לאשר את העלאת הארנונה. ״אנו שוטחים את בקשתנו ומבקשים שתראו לנגד עיניכם את אוכלוסיית הגיל השלישי", נכתב בפניה למשרדי הפנים והאוצר, "את המשפחות הצעירות שההכנסה החדשית שלהן אינה מדביקה את פערי יוקר המחיה, ובה בעת אנו מכוונים זרקור לאוכלוסיות פגיעות ולמעמד הביניים שנשחק בעקביות ובהתמדה . אנו מבקשים בנוסף, להביא בחשבון את העסקים בעיר שהתעמרות נוספת ומיותרת בתוך ההתמודדות המורכבת שלהם , פועלת באופן מובהק נגד האינטרס הכלכלי של העיר״.

רונית וינטראובצילום תומר נויברג

מעבירים את מאבק הארנונה למשרדי הממשלה. רונית וינטראוב. צילום תומר נויברג


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר