נחיל הדבורים בבית הספר "היובל",מיכל ויריב כרמלי. צילום פרטי מיכל ויריב כרמלי
נחיל הדבורים בבית הספר "היובל",מיכל ויריב כרמלי. צילום פרטי מיכל ויריב כרמלי

המנהלת לכדה מאות אלפי דבורים שהתנחלו בשטח בית הספר

מנהלת בית הספר "היובל" מיכל כרמלי ובעלה יריב, שלומדים יחד דבוראות באוניברסיטת אריאל בשעות הפנאי, השתלטו על נחיל דבורים מסוכן שהתמקם בשטח בית הספר

פורסם בתאריך: 5.5.19 14:55

מנהלת בית הספר "היובל" ברעננה, מיכל כרמלי, השתמשה בשבוע שעבר בכישוריה כדבוראית חובבת וסילקה מאות אלפי דבורים שקוננו בנחיל בשטח בית הספר שלה.

הנחיל התגלה בשבת שעברה, על ידי האחראית על הגינה הקהילתית, שהגיעה לבית הספר כדי לטפל בגינה. מנהלת בית הספר, שלומדת בשנה האחרונה יחד עם בעלה יריב דבוראות באוניברסיטת אריאל, הוזעקה מביתה בנווה ירק בשל הסכנה שנחיל הדבורים מהווה לתלמידים.

מנהלת בית הספר "היובל" מיכל כרמלי. קרדיט: פרטי

מנהלת בית הספר "היובל" מיכל כרמלי. קרדיט: פרטי

כרמלי הגיעה מיד עם בעלה, בביגוד מיגון מיוחד כאשר באמתחתם ציוד ללכידת הנחיל. השניים הצליחו לאסוף את נחיל הדבורים, שמנה מאות אלפי פריטים, ולקחו אותו לביתם, שם יאכלס כוורת רביעית במכוורת שלהם, וישמש אותם לרדיית דבש. לדברי הזוג כרמלי, לאחר ההצלחה בלכידת הנחיל, השניים רדו אמש דבש לראשונה במשקל של 50 ק"ג מהכוורות האחרות שברשותם, ומצפים לרדות בהמשך גם דבש מהכוורת החדשה שנלקחה מבית הספר "היובל".

מיכל ויריב כרמלי מטפלים בכוורת בבית הספר "היובל". קרדיט: פרטי

מיכל ויריב כרמלי מטפלים בכוורת בבית הספר "היובל". קרדיט: פרטי

גם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, התייחס לפינוי הכוורת בבית הספר "היובל". "היא אמנם מנהלת בית ספר ברעננה. אבל יש לה גם זיקה לתחום הדבורים", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "תודה למיכל כרמלי, מנהלת בית ספר היובל, שיחד עם בעלה עוסקים בתחום הכוורות. מיכל הוזנקה לרעננה מצוידת במיטב ההגנה הנדרש לדבוראית כדי לאסוף מתחום בית ספרה, נחיל דבורים שהתמקם על עץ השסק ובו אלפי דבורים. יש לציין כי החוק אוסר על השמדה של דבורים באמצעים תברואתיים. זו הסיבה שהעירייה במקרה אחר התקשתה השבוע במיגור נחיל דבורים שהתמקם בסמוך לחלון בקומה שנייה באחד הבניינים בעיר".

"למעשה כולנו רואים בדבורה כמשהו מרתיע", אמר גולן בן צבי, יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר "היובל", "עצם התעוזה לבוא ולהתעמת עם הנחיל, אני חושב שזה איפשהו משל בדרך ההתנהלות של מיכל כמנהלת, שנוקטת במדיניות הדלת הפתוחה כלפי כל ההורים ולמעשה אין לה שום יראה תוך כדי הרצון שלה לפתור בעיות, מה שתורם מאוד לאקלים הבית ספרי".

ההגעה של נחיל הדבורים לבית הספר "היובל" אינה מקרית. תקופת האביב היא תקופה של "התפצלות", בה נחילי דבורים עוזבים כוורות מאוכלסות ומחפשים מקום אחר להקמת כוורת. הסרה של כוורת או נחיל, צריכה להתבצע רק על ידי דבוראים מוסמכים באמצעות הציוד המותאם.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר