ישיבת מועצת העיר רעננה
ישיבת מועצת העיר רעננה

צפו בישיבת המועצה: איתן גינזבורג נפרד, ענבר הוכברג בנאום בכורה

סגן ראש עיריית רעננה לשעבר הגיע לישיבת המועצה שהתקיימה אמש לשאת דברי פרידה. חברת המועצה החדשה הצהירה אמונים. נדחתה ברוב קולות יוזמת מרצ לתלות את דגל הגאווה על בניין העירייה בחודש הבא

פורסם בתאריך: 22.5.19 09:07

ישיבת המועצה שהתקיימה אמש (שלישי) ביד לבנים, הייתה חגיגית במיוחד. בתחילת הישיבה, חברי המועצה בירכו את נציגי רעננה במשחקי ה-"ספיישל אולימפיקס" שהתקיימו בחודש מרץ באבו דאבי, במהלכם זכו תושבי העיר גיא ורטיקובסקי ולין קורנהאוזר במדליית זהב בשחייה (ורטיקובסקי) ובמדליות כסף וארד בבאולינג (קורנהאוזר). הורי השניים הודו לעירייה, וקיבלו מטעם העירייה מענקים של 2,000 שקלים לכל אחד מהספורטאים.

הספורטאים גיא ורטיקובסקי ולין קורנהאוזר

לאחר מכן הצהירה אמונים ענבר הוכבבג, חברת המועצה החדשה מסיעת "לב" שנכנסה למועצה לאחר התפטרותו של איתן גינזבורג.

"זהו ערב מאוד מרגש עבורי", אמרה הוכברג, "רעננה היא הבית שלי כבר 32 שנים, ולכן זו זכות מאוד גדולה להיכנס היום ולשרת את הציבור הרעננה מתוך שורות המועצה כחברת המועצה. לנו כנבחרי ציבור יש מחויבות גדולה לדאוג שגם בשנים הבאות, האוכלוסייה שעליה אני נמנית, תמשיך לראות את רעננה כבית".

בהמשך הישיבה, עלתה ההצעה לסדר היום של עדית דיאמנט מסיעת מרצ לתלות את דגל הגאווה על בניין העירייה, במהלך חודש יוני, חודש הגאווה והסובלנות שמצוין על ידי העירייה בסדרה של אירועים המתקיימים בנושא. כמו כן, ביקשה חברת המועצה דיאמנט לקיים פעילות ציבורית בנושא הגאווה בחסות העירייה, מלבד אירועים בודדים המתרחשים ברחבי העיר.

כשהציגה את עמדתה, הגיעו חילופי דברים בינה לבין חבר המועצה אלי אלוש לטונים גבוהים, על נחיצות אירוע ברמה הציבורית בחודש הגאווה. דיאמנט טענה בפני אלוש שמי שצריך לקבוע את נחיצות האירוע זה הציבור ולא אנשים יחידים במועצה, ואמרה כי למרות שהיא חושבת שהכנסת ספרי תורה היא מיותרת, היא עדיין מתקיימת. אלוש בתגובה הטיח בה "את משווה הכנסת ספר תורה לפסטיבל הבהמות הזה?".

"אני רוצה רק להזכיר לך שבקדנציה הקודמת מי שישב בקואליציה והיה בעל השפעה מאוד גדולה הייתה מרצ", אמר ברוידא בתגובה לדיאמנט, "ואני לא זוכר שעל בניין העירייה היה הדגל". "העירייה מייצגת את כלל תושבי העיר", הוסיף, "אין שום סיבה ליצור מצב שיוצר קיטוב".

רוב חברי המועצה, 15 מתוך 16, הצביעו להסיר את ההצעה מסדר היום. דיאמנט התנגדה.

בהמשך הישיבה, המועצה דנה בדו"ח הכספים הרבעוני של הרבעון ה-4 של שנת 2018, שהראה כי העירייה סיימה את השנה בעודף של 286 אלף שקלים. במסגרת הדיון, חבר המועצה יקי ודמני שמשמש כיו"ר ועדת הכספים, ביקש להתייחס לנושא הסגנות בשכר שעומד על הפרק, וטען כי מטעמי חיסכון צריך לוותר בשנה-שנתיים הקרובות על תפקיד הסגנות בשכר, ולמנות רק סגנים בהתנדבות.

בהמשך הצביעו פה אחד כל חברי המועצה על מספר סעיפים: מינוי יקי ודמני לחבר דירקטוריון בתאגיד מי רעננה (הצבעה חוזרת בשל העובדה שבישיבה בה הצביעו על הנושא היה ודמני נוכח בחדר, בניגוד לנהלים), פתיחת חשבון בנק עבור פרויקטים של מפעל הפיס, הארכת חוזה בין העירייה לויצ"ו על קרקע עירונית, חילופי נציגים בוועדות השונות בעקבות התפטרותו של גינזבורג, האצלת סמכויות לראש אגף משאבי אנוש הנבחרת ענת פרנסיס, מינוי ועדה שתפקידה למנות ועדת מכרזים שתבחר את המועמד הבא לתפקיד ראש אגף החינוך ומתן הנחה של 67% למספר עמותות במס הארנונה.

לקראת סוף הישיבה הגיע חבר הכנסת וסגן ראש עיריית רעננה לשעבר איתן גינזבורג, להיפרד רשמית מחברי המועצה. "כיהנתי בחדר הזה כחבר מועצה למעלה מחמש עשרה שנים ברציפות, לאורך כל השנים הרגשתי שליחות אמיתית בתפקידי כחבר מועצה", אמר גינזבורג. "אני רוצה להודות לכל השותפים שהיו לי לאורך כל הקדנציות, מהקואליציה והאופוזיציה לדורותיהם. להודות לחברי הסיעה שלי הלכו איתה כברת דרך", הוסיף.

לאחר מכן בירכו אותו חברי המועצה גלי שחר, מיכאל רייזמן, עדית דיאמנט, דרורה כהן, אלי אלוש, סגן ראש העיר ניר קריסטל וראש העיר חיים ברוידא, שאף העניק לו שי ואיחל לו הצלחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר