מיכאל רייזמן, רונית וינטראוב, אלי אלוש, יקי ודמני, אנה פוזמנטיר ואיתן גינזבורג. קרדיטים: תומר נויברג, עזרא לוי, עופר חג'יובס, פרטי
מיכאל רייזמן, רונית וינטראוב, אלי אלוש, יקי ודמני, אנה פוזמנטיר ואיתן גינזבורג. קרדיטים: תומר נויברג, עזרא לוי, עופר חג'יובס, פרטי

איתן גינזבורג הולך לכנסת. אנה פוזמנטיר: "ההיגיון אומר שאני מקבלת את הסגנות"

פוזמנטיר, מספר 2 ברשימתו של חיים ברוידא, אומרת לצומת השרון: "אני לא רואה אפשרות אחרת". בסיעתו של גינזבורג טוענים כי יש הסכם וצריך לכבדו. אז מי יחליף בסופו של דבר את איתן גינזבורג כסגן ראש העיר בשכר? כל האפשרויות בכתבה

פורסם בתאריך: 10.4.19 10:14

על פי תוצאות האמת הבוקר, מפלגת כחול לבן בהנהגת בני גנץ ויאיר לפיד, זוכה ל-35 מנדטים בכנסת הקרובה. לפיכך, סגן ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, ששובץ במקום ה-32 ברשימה, צפוי להתפטר מתפקידו ולהתחיל לכהן כחבר כנסת בסוף חודש אפריל. מי שתחליף את גינזבורג במועצה, היא ענבר הוכברג שמשובצת במקום ה-4 ברשימתו, "לב". גינזבורג הוא אחד משני סגנים בשכר, השני הוא ניר קריסטל.

התפטרותו של גינזבורג מתפקיד הסגנות צפויה להוביל לסערה בפוליטיקה המקומית. התפקיד אותו קיבל גינזבורג במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הוא תפקיד מפתח אליו נושאים עיניים לא מעט חברי מועצה. בסיעתו של גינזבורג אומרים, כי התפקיד ניתן לסיעה במסגרת הסכם וכי יש לכבדו.

"אנחנו השותפים הבכירים בקואליציה", אומר חבר המועצה מיכאל רייזמן מסיעתו של גינזבורג, "יחד עם זאת, אני חבר המועצה עם הכי הרבה ניסיון שיושב היום בקואליציה. ההסכם הקואליציוני נעשה עם הסיעה שלנו, לא נעשה הסכם פרטני, נעשה הסכם בין סיעות. אני לא מבין את הקשקושים והדיבורים של חברי המועצה. הסגנות צריכה להגיע לסיעה שלנו. ואת מי שרואים כנושא בתואר זה אני".

מיכאל רייזמן

מיכאל רייזמן

למרות ההסכם הקואליציוני, קיימות מספר אפשרויות לפיהן הסגנות תוענק לסיעה אחרת:

אופציה אחת היא מינויו של אלי אלוש, ראש "הרשימה הדתית המאוחדת", לסגן בשכר. גורמים בכירים ברשימה הדתית הביעו בעבר כבר מספר פעמים חוסר שביעות רצון על חלקם במסגרת ההסכם הקואליציוני, ואף איימו בפרישה מהקואליציה אם לא יקבלו תפקידים נוספים, ביניהם סגן בשכר. כזכור, ההישג הגדול ביותר בהסכם הקואליציוני של הסיעה הדתית, שמונה שלושה מנדטים, הוא סגן ראש עיר ללא שכר למשך חצי קדנציה.אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון

יהפוך לסגן בשכר? אלי אלוש. קרדיט יאיר גרזון

מתמודדת נוספת במרוץ לסגנות היא אנה פוזמנטיר, מספר 2 של ברוידא. מקורבים לפוזמנטיר מספרים כי הביעה אכזבה קשה לאחר שנודע לה אחרי הבחירות לראשות העיר, כי לא תקבל את תפקיד הסגנות במסגרת ההסכם הקואליציוני. "ההיגיון אומר שאני מקבלת את הסגנות"', אמרה היום פוזמנטיר לצומת השרון, "אני מצפה שגם אחרים יבינו את זה. אני לא רואה אפשרות אחרת. המתנתי לזמן הנכון, וזה עכשיו".

אנה פוזמנטיר

"ההיגיון אומר שאני מקבלת את הסגנות". אנה פוזמנטיר

תרחיש נוסף, בעל סבירות יותר נמוכה, הוא מינויו של חבר המועצה יקי ודמני לסגן בשכר. ודמני נמנה בין חברי פורום ההנהגה המצומצם של העיר, ומקורבים אף מספרים כי הוא מצפה לקבל את התפקיד. למרות זאת, ודמני כזכור הביע תמיכה בגינזבורג במרוץ לראשות העיר, וישנם לא מעט חילוקי דעות בינו לבין ברוידא. מה גם שסיעתו של ודמני, מונה רק שני מושבים במועצה – לכן הסיכוי לקבלת הסגנות הוא נמוך.

יקי ודמני צילום עזרא לוי

סיכוי נמוך. יקי ודמני. צילום עזרא לוי

תרחיש נוסף, שעומד על גבול הבלתי אפשרי, הוא הענקת הסגנות לסיעת מרצ, הסיעה הגדולה במועצה שמונה ארבעה מושבים בתמורה להצטרפותה לקואליציה.

רונית וינטראובצילום תומר נויברג

רונית וינטראוב. צילום תומר נויברג

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר