בריכה צילום אילוסטרציה אורן זיו
בריכה צילום אילוסטרציה אורן זיו

"הבריכה העירונית מטרתה להעניק שירות לתושבי העיר"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: מה הסכום המקסימלי שצריכה לעלות כניסה לבריכה?

פורסם בתאריך: 22.6.19 18:49

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“עונת הרחצה מתחילה ואיתה הויכוח על מחירי הכניסה לבריכה, ליווי ילדים על ידי מבוגרים ועוד. לשיטתי נדרשת שיטת תמחור בה נוכל להקל על אוכלוסיות חלשות ואחרות. כאן אני מביא את הרעיון הבא: כל הילדים עד גיל מסוים יצטרכו לעבור מבחן יכולת שחיה, כאשר לפי ההצלחה במבחן הם יקבלו צמיד ירוק או כתום. לפי זה תיקבע ההנחה על מחיר הכניסה מהפעם הבאה, וכן גם הדרישה לליווי על ידי מבוגר. גם בליווי הנדרש על ידי מבוגר אפשר לבצע שינויים והגבלות, כמו למשל שמבוגר יוכל להשגיח על עד שני ילדים ללא מצופים ועל עד ארבעה ילדים עם מצופים. בנוסף, ניתן לקבוע פרמטרים נוספים שיביאו להנחה נוספת כגון מידת ההתנדבות בעיר וכן הלאה. עלינו לזכור שמתקני העירייה הם לא עסק למטרת רווח, אלא למיועדים לרווחתם של תושבי העיר. לגבי בריכות פרטיות, ניתן לקבוע שהן יוכלו לגבות עד 20 אחוז יותר ממחיר הבריכה העירונית, וגם הן יתבקשו לתת חלק מההנחות”.(אביב, תושב רעננה, מנהל את “פורום התושבים של רעננה ואת “הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

“למרבה התדהמה כניסה לבריכה יכולה לעלות בין 70-50 שקלים, ואפילו להגיע ל-120-80 שקלים. הפתרון: חפשו בריכות עירוניות שמציעות כניסה ב-35-20 שקלים או נסו כרטיסייה. מגיעים יותר מפעם בשבוע לבריכה? שאלו לגבי מנוי לקיץ. אז כמה עולה כניסה לבריכות ברחבי ישראל? לא בטוח שתצליחו לגלות, שכן מרבית הבריכות לא מפרסמות את המחירים באתרי האינטרנט שלהן ולא עונות לטלפון – וגם אצל אלה שכן מציגות מחירון, הנתונים חלקיים, לא מעודכנים ולעתים אף שגויים. אם אתם שואלים אותי, כניסה לבריכה לא צריכה לעלות יותר מ־35-20 שקלים לאדם. הייתי מצפה להבדל במחירי הכניסה לילדים ומבוגרים. (דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

“ראשית יש לציין כי הבריכה העירונית מטרתה להעניק שירות לתושבי העיר. נכון שיש הוצאות תפעול והוצאות נוספות, אבל יחד עם זאת מדובר בנכס ששייך לתושבי העיר ומן הראוי שתשלום עבור כניסה למקום השייך לציבור יהיה מינימלי. ראוי לציין גם כי המקום לא אמור לעשות רווח, אלא להעניק שירות לתושבים. משום כך, אני סבורה שהיה נכון לקבוע מחיר מקסימלי של 20 שקלים עבור הכניסה לבריכה. כשמגיעה לבריכה משפחה של חמש נפשות ההוצאה הופכת להיות גדולה, ואינה כוללת אפילו רכישת אוכל ושתייה בבריכה. היה ראוי שהרשות תתחשב במשפחות מרובות ילדים”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר