עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

מדוע ועדת ההקצאות במועצת העיר לא התכנסה כבר כמעט שנתיים?

עמותות בעיר ממתינות כבר מספר שנים לקרקע עירונית כדי להקים עליהן מבנים כגון בתי כנסת, אך הוועדה האחראית לא מתכנסת כדי לדון בעניינם. עיריית רעננה: "היא תתכנס בקרוב"

פורסם בתאריך: 5.9.19 19:06

מדוע ועדת הקצאות הקרקע במועצת העיר לא התכנסה בשנתיים האחרונות? הוועדה, האחראית על הקצאת קרקעות עירוניות לעמותות שונות, ביניהן בתי כנסת, לא התכנסה משנת 2017. כתוצאה מכך, בקשות מעמותות שונות לקרקעות עירוניות נערמו ללא דיון או החלטה בעניינם, ביניהן עמותת בית הכנסת בנווה זמר ועמותת בית הכנסת ישורון, שממתינות כבר מספר שנים לדיון בעניין הקצאת קרקע להקמת בית כנסת. מדובר בוועדה להקצאת קרקעות המורכבת מחברי מועצה. יש לציין כי קיימת גם וועדת הקצאות פקידותית המורכבת מאנשי מקצוע בעירייה, אך ההחלטות הסופיות להקצאות קרקעות עירוניות הן של הוועדה המורכבת מנבחרי הציבור.

"הועדה הייתה אמורה להתכנס לפני הבחירות המקומיות האחרונות ולדון בנושא שלנו", מספר אבי פרשה, מעמותת בית הכנסת 'ישורון', שמנסה כבר מספר שנים באופן אירוני לקבל הקצאה של הקרקע עליה בית הכנסת הישן כבר ממוקם, כדי לבנות את בית הכנסת מחדש כדי שיתאים למספר גדול יותר של מתפללים, "בסופו של דבר, זה לא קרה. הייתה לנו לפני כמה חודשים פגישה עם ראש העיר, ורק זה עתה דברים התחילו לזוז. אבל ההרגשה היא שכבר כמה שנים מושכים זמן. הבקשה שלנו לא הוגשה אתמול הרי. עוד לא הרמנו ידיים, אנחנו כרגע בתהליך".

בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה

בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה

"הייתי בקדנציה הקודמת במשך שנה וחצי חבר בוועדת ההקצאות, וגם בקדנציה הזו למשך מספר חודשים, ובכל הזמן הזה הועדה לא התכנסה", אומר חבר המועצה אלי אלוש, שכיהן עד לא מזמן כחבר ועדת ההקצאות, "יש פה טעם לפגם. שוועדה כל כך חשובה בעלת השלכות רוחביות לגבי כלל הציבור לא התכנסה כל כך הרבה זמן".

עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

"טעם לפגם". עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

מעיריית רעננה נמסר: "ועדת ההקצאות הפקידותית התכנסה מספר פעמים במהלך חצי השנה האחרונה. ועדת הקצאות המורכבת מנבחרי הציבור הינה ועדת רשות ולא ועדת חובה. הועדה לא מחויבת בהתכנסות על פי לוחות זמנים קבועים, אלא מתכנסת לפי צורך הקצאת קרקעות. הועדה במתכונתה הנוכחית מונתה רק לפני כחצי שנה ובימים אלו עקב פניות המצריכות התכנסות הועדה, ייקבע מועד והיא תתכנס בקרוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רעננית חילונית

    אלוש לא ינוח עד שכל חלקה פנויה תוסב לבית כנסת כולל בתוך ביה"ס של הילדים שלכם (החילוני).

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר