בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה
בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה

עשור של מאבק: קהילת בית הכנסת "ישורון" מבקשת לבנותו מחדש

מתפללי בית הכנסת ברחוב ברנדיס מחכים כבר עשר שנים לאישור רשמי מהעירייה, ומתלוננים על צפיפות גבוהה בקרב המתפללים. האם ברוידא ירים את הכפפה?

פורסם בתאריך: 21.3.19 17:33

אברהם פרשה, מנהל עמותת בית הכנסת "ישורון", פנה אמש לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, בבקשה לכנס את ועדת ההקצאות על מנת להעניק לבית הכנסת הקצאה חוקית לקרקע עליה הוא עומד כבר שישים שנה.

מדוע מבקשים המתפללים הקצאה לקרקע עליה קיים בית הכנסת כבר שישה עשורים? בית הכנסת עצמו הוקם ב-1959, אך אין תיעוד להקצאת הקרקע למתפללים, כך שבית הכנסת למעשה עומד כבר שישים שנה על קרקע שמעולם לא הוקצתה לו באופן רשמי.

עקב צפיפות גבוהה בבית הכנסת, בעשור האחרון מבקשים חברי הקהילה שמונה כ-250 משפחות,  לבנות את המקום מחדש כדי שיוכל להכיל מספר רב יותר של מתפללים. הבעיה היא, שכדי להגיש תכניות בנייה לקרקע עליה עומד בית הכנסת, עמותת בית הכנסת חייבת לקבל הקצאה רשמית לקרקע מהעירייה, ואת זה היא מנסה לעשות בעשר השנים האחרונות, ללא הצלחה. בקשותיהן של חברי הקהילה להקצאת הקרקע בשנים הקודמות, נתקלו בהתנגדויות מצד דיירי הרחוב שטענו נגד הריסתו ובנייתו מחדש של בית הכנסת, ובסופו של דבר ועדת ההקצאות טרם נתנה החלטה סופית בנושא.

בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה

כעת פרשה, שהוביל את המאבק לקבלת הקצאת הקרקע שהגיע לכדי הפגנות מול בניין העירייה בשנת 2017, פונה לברוידא בתקווה שיכנס את ועדת ההקצאות לראשונה מאז הבחירות, ויעניק למתפללים הקצאה כדי שיוכלו להקים את בית הכנסת מחדש.

"נשים המבקשות להגיע ולהתפלל אינן יכולות לעשות זאת משום שישנם רק 30 מקומות ישיבה לנשים", כתב פרשה בפנייתו לראש העיר, "נשים נאלצות להמתין ברחבה מחוץ לבית הכנסת וחלקן כלל לא מגיעות לבית הכנסת. גם גברים הרוצים להתפלל בבית הכנסת נאלצים לחפש מקום מרוחק ממגוריהם על מנת לשבת בצורה מסודרת, היות שרוב המקומות בבית הכנסת תפוסים. מצוקת צפיפות המתפללים גוברת מדי יום ביומו".

בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה

מי שהתגייס לטובת המאבק הוא יו"ר הרשימת הדתית המאוחדת, עו"ד אלי אלוש, שפנה גם הוא אתמול לראש העיר וביקש לכנס לאלתר את ועדת ההקצאות. "שני תנאים שהצבנו בכניסה לקואליציה היו: אחד להסדיר את נושא בית הכנסת בשכונת נווה זמר, והנושא השני הוא להסדיר הקצאה לבית הכנסת "ישורון". כל הזמן אמרנו את זה במהלך הבחירות שלנו, שנדאג שהדברים האלה יתממשו בקדנציה הזאת. הגיע הזמן להסדיר את הנושא הזה, הוא כבר שנים נמצא ללא מענה. יש כאן עוול שנגרם לקהילה מפוארת שמתפללת במקום הזה למעלה מחמישים שנה, והגיע הזמן לתקן את העוול הזה. אני מאמין שראש העיר, שקשוב לרחשי הציבור הדתי, ידאג לטפל בזה. אנחנו כרשימה הדתית הגדולה, נעמוד על כך שהעוול יגיע לסיומו בכך שיאשרו בוועדת הקצאות את ההקצאה הזו"

אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון

עו"ד אלי אלוש. קרדיט יאיר גרזון

תגובת עיריית רעננה לא תובא כאן משום שהעירייה מסרבת לענות לשאילתות של צומת השרון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר