יצחק אלבז בנגריה שלו בסולל בונה
יצחק אלבז בנגריה שלו בסולל בונה

הסיוט של בעל הנגריה ברעננה: חייב להתקין מתזים, אבל בבניין אין תשתית

רישיון העסק של יצחק אלבז, הבעלים של נגריה במתחם סולל בונה, הוקפא. בעירייה אמרו לו כי הוא מוכרח להתקין מתזים, אך התשתית בבניין איננה מתאימה, והוא כעת ממתין לדיון בבית המשפט. "אני מרגיש כמו יונה הנביא שהכל נופל עליו", הוא אומר

פורסם בתאריך: 26.10.19 18:37

יצחק אלבז, בעל נגריה בבניין "סולל בונה" ברחוב המלאכה 18 ברעננה כבר 13 שנה, ביקש לחדש את אישור הבטיחות מכיבוי אש לעסק שלו לפני כשנתיים כפי שהוא עושה כל חמש שנים. להפתעתו, רישיון העסק שלו הוקפא והוא זומן לדיון בבית המשפט בשל ביצוע עבירה של עיסוק בעסק ללא רישיון. הסיבה שרישיון העסק שלו הוקפא – היעדר מתזים, ספרינקלרים המשמשים לכיבוי. אלבז מיד פנה לחברה המתמחה בתחום לקבלת הצעת מחיר בנוגע למתזים, אך להפתעתו אלה סירבו והודיעו לו כי בבניין אין תשתית מתאימה למתזים.

"ב-2017 ביקשתי לחדש את האישור לעסק שלי מכיבוי אש", מספר אלבז, "נאמר לי שיש לי אישור והוא יישלח בדואר. לאחר זמן מה קיבלתי טלפון מהעירייה שאיני עומד בתנאים של הרישוי ונאמר לי שכיבוי אש לא נותן לי אישור, כי אין לי מתזים ולכן מהעירייה הקפיאו לי את רישיון העסק. התברר שזה סיפור ארוך ומסובך. הבעיה היא שאין תשתיות מתאימה של מים. לחץ המים בתשתית הקיימת נמוך מדי ואי אפשר לחבר אליה מתזים. העירייה מפילה את האחריות על מי רעננה והם מפילים את זה על העירייה ואף אחד מהם לא רוצה להכין את התשתית. אנחנו 120 דיירים ויש פה כאלה שהכינו צינורות כדי שיעזבו אותם בשקט אבל הם לא מחוברים לשום תשתית מים. ל-80 אחוז מהמפעלים פה אין מתזים וגם לבתי ספר ישנים ושם זה ממש סכנת נפשות".

המבנה של סולל בונה ליד הנגריה.

המבנה של סולל בונה ליד הנגריה.

זו לא הפעם הראשונה שעסקים בסולל בונה נמצאים בסכנת סגירה בגלל בעיית המתזים. בכתבה שפורסמה כאן בעבר ב-"צומת השרון", סיפרו בעלי עסקים רבים בבניין כי הם עלולים למצוא עצמם ללא רישיון עסק, בשל הדרישות של נציבות כיבוי והצלה להתקין מתזים, דבר שאינו מתאפשר בשל התשתיות בבניין. "אנשים עם רישוי עסק שצריך לחדש או כאלה שרוצים לפתוח עסק בבניין, לא יכולים", אמר דאז הרצל נורי, יו"ר ועד הבניין ובעל עסק, "מכבי אש דורשים מתזים שמתחברים לתשתיות מתאימות בבניין, אבל אין תשתיות! מי יקים את התשתיות, העירייה? אנחנו נתאגד כולנו ונקים תשתיות במיליוני שקלים? פעם היה צריך לתקן פה מעלית, זה לקח לי שנתיים לאסוף את הכסף ויש עדיין אנשים שלא שילמו. אני לא מבין למה הם פתאום החליטו שאנחנו צריכים מתזים, זה יהרוג את העסקים כאן. ביתנים עומדים ריקים ללא משכיר".

"אני נפלתי קורבן והשופט יודע את זה", מוסיף אלבז, "הייתי כבר שלוש פעמים בבית משפט ובכל פעם קיבלתי דחיה. בפעם השלישית, הצגתי בפני השופט אישור ממי רעננה שאין לי תשתית לתפעול המערכת של המתזים והוא נתן לי דחייה של חצי שנה כמו שביקשתי. יום לפני הדיון האחרון שהיה ביולי הציעו לי מהעירייה לשלם 7,000 שקל קנס על כך שאני עובד בלי רישיון עסק ולקבל דחייה. סירבתי ואמרתי להם שאני לא עשיתי כלום ולכן אני לא צריך לשלם קנס. בינתיים אין תשתיות ויש דיון נוסף בחודש ינואר הקרוב. אני חושב שהשופט צריך לקנוס אותם ולא הם אותי. עשיתי את כל מה שדרשו ממני ועמדתי בכל התנאים חוץ מהמתזים. אני לא מבין למה לא מחייבים את כולם לשים מתזים אם זה כל כך מסוכן. למה מחכים? הנגריה שלי לא מסוכנת, יש לי רצפה ותקרה מבטון והמבנה פתוח ואפשר להימלט ממנו בקלות. זה משהו הזוי מה שקורה פה. אני מרגיש כמו יונה הנביא שהכל נופל עליו. אני בן 70 ואני מקווה שיתנו לי לגמור את השנים שנשארו לי בשקט".

בניין סולל בונה באזור התעשייה רעננה

בניין סולל בונה באזור התעשייה רעננה

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה אינה מגדירה את הדרישות של כיבוי האש, ולא נותנת הנחיות בנושא זה. את הדרישות מגדיר יועץ בטיחות מטעם בעל העסק אשר מגיש את התכנית לאישור כיבוי אש. השלמת דרישות כב"א הן באחריותו הבלעדית של בעל הנכס. ללא אישור כב"א, על פי החוק לא יוכל לחדש רישיון עסק.צ בסיור שנערך במקום בהשתתפות נציגי העירייה ובהשתתפות נציגי כיבוי אש הוצע לנציגי בעלי העסקים במקום לקחת יועץ אשר יגדיר את הדרישות בתאום עם רשות הכבאות ואנו נסייע לעסקים בתהליך. עד היום לא קודם הנושא על ידי בעלי העסקים".

מתאגיד מי רעננה נמסר בתגובה: "התושב פנה בעבר אלינו ואף קיבל מכתב הנחיה להפעלת יועץ סניטרי לחישוב כמויות ולחצי מים, לעומת החיבור הקיים. התושב הפעיל יועץ והגיש דו״ח ותוכנית למי רעננה לפני החגים. בימים הקרובים תיקבע איתם פגישה בנושא. מי רעננה יספקו כל חיבור שידרש בהתאם לתקנות".

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "הטענה לא נכונה ואף מטעה,במסגרת ביקורת סידורי בטיחות אש של מדור הגנה מאש בתחנה אזורית השרון הוצאו למתחם דרישות לביצוע בשיתוף הרשות המקומית,כחלק מהדרישות נדרשת התקנה של מערכת ספרינקלרים בכדי לאפשר לעובדי המתחם והלקוחות שהות בטוחה ולמנוע פגיעה בנפש ורכוש,המאבקים המתוארים שייכים לבעלי העסקים והבעלים מי ישלם את התקנת המערכת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאיר

    שיתקין מתזים בגג ויחבר אותם למים .אם לא יהיה לחץ האחריות תיפול על מי רעננה …

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר