הקרקע בין פרדס משותף לכביש 531
הקרקע בין פרדס משותף לכביש 531

1,562 יחידות דיור: הכירו את השכונה החדשה בדרום רעננה

הועדה המקומית לתכנון ובניה פרסמה את תכנית הקמת השכונה בין פרדס משותף לבין כביש 531. מעל 300 דירות בשכונה יהיו דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים

פורסם בתאריך: 17.11.19 13:36

הועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה סופית את השכונה החדשה בדרום העיר, שתקום בשנים הקרובות בין רחוב פרדס משותף לבין כביש 531. מדובר בתכנית לשכונה שכבר אושרה להפקדה בחודש דצמבר האחרון, אך כעת התכנית קיבלה תוקף ואושרה באופן סופי.

על פי התכנית, השכונה תכיל 1,562 יחידות דיור, מתוכן 20 אחוזים, מיועדות להיות דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים, בשטח של 70-75 מ"ר. כ-30 דונם בשכונה מיועדים להקמה של מוסדות ציבור כמו בתי ספר וגנים, וכ-50 דונם מיועדים להקמה של שטחים ציבוריים פתוחים כגון פארקים וגנים ציבוריים. נכון לעכשיו, בשכונה לא מתוכננים לקום מרכזים מסחריים.

תכנית השכונה החדשה עברה תלאות רבות במהלך השנים. התכנית, ששונתה מספר פעמים מאז גרסתה המקורית שהוגשה להפקדה בסוף שנות ה-90, הופקדה לאישור בגרסתה הסופית בסוף 2016 בוועדה המקומית, אך אז הוגשו נגדה 47 התנגדויות. רוב ההתנגדויות שהוגשו, היו מטעם בעלי קרקעות שלא נכללו בתכנית השכונה החדשה. אלה הם אותם בעלי קרקעות שהובטחו להם זכויות בניה בתכנית השכונה החדשה, לאחר שחלק מהשטח שלהם הופקע לטובת כביש 531 בתחילת שנות האלפיים, אך בכל זאת הם מצאו עצמם מחוץ לתכנית הסופית של השכונה החדשה שהוגשה לאישור. גם חברת נתיבי ישראל הגישה התנגדות זהה לתכנית, וביקשה להרחיב את השטח בכדי לכלול את בעלי הקרקעות שהופקעו לטובת כביש 531 .

הוועדה המחוזית אישרה את הרחבת התכנית כדי לכלול את בעלי הקרקעות שהופקעו, והתכנית הורחבה ב-55 דונם. "אנו סבורים כי לאור משך הזמן שתכנית זו מצויה בהליכים (מסוף שנות ה-90)", נכתב בהחלטת הועדה המחוזית, "הגיע הזמן להביא סוף פסוק להתדיינויות ארוכות השנים, ולאשר את התכנית. הגם שמלכתחילה לא הייתה כוונה להכליל את תוספת השטח של כ-55 דונם בתחומה. אישור התכנית במתכונת זו, ייתר המשך דיונים בוועדות הערר ובערכאות, ויאפשר את אישורה של התכנית שתביא עמה תוספת של כ-1500 יחידות דיור בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר