הקרקע בין פרדס משותף לכביש 531
הקרקע בין פרדס משותף לכביש 531

בין פרדס משותף ל-531: אושרה השכונה החדשה ברעננה

אחרי התנגדויות רבות ודיונים שנמשכו שנים, אישרה וועדת הערר המחוזית לתכנון ולבניה את התכנית להקמת שכונה חדשה ברעננה, שתיבנה בין כביש 531 לרחוב פרדס משותף ותכלול כ-1,500 יחידות דיור

פורסם בתאריך: 31.12.18 13:02

ביום חמישי האחרון, 27.12, אישרה ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה את תכנית רע/מק/2012/ב – תכנית לשכונת מגורים חדשה בדרום רעננה, שתכלול 1,480 יחידות דיור ותשתרע על קרקע בשטח של כ-365 דונם. גבולות השכונה החדשה יהיו כביש 531 מדרום, רחוב פרדס משותף מצפון, רחוב מלכים ממערב והגבול המזרחי של גוש 6584 (כ-27 מ' מערבה לפינת קלאוזנר/פרדס משותף).

התכנית, ששונתה מספר פעמים מאז גרסתה המקורית שהוגשה להפקדה בסוף שנות ה-90, הופקדה לאישור בגרסתה הסופית בסוף 2016 בוועדה המקומית, אך אז הוגשו נגדה 47 התנגדויות. רוב ההתנגדויות שהוגשו, היו מטעם בעלי קרקעות שלא נכללו בתכנית השכונה החדשה. אלה הם אותם בעלי קרקעות שהובטחו להם זכויות בניה בתכנית השכונה החדשה, לאחר שחלק מהשטח שלהם הופקע לטובת כביש 531 בתחילת שנות האלפיים, אך בכל זאת הם מצאו עצמם מחוץ לתכנית הסופית של השכונה החדשה שהוגשה לאישור. גם חברת נתיבי ישראל הגישה התנגדות זהה לתכנית, וביקשה להרחיב את השטח בכדי לכלול את בעלי הקרקעות שהופקעו לטובת כביש 531 .

הוועדה המחוזית אישרה את הרחבת התכנית כדי לכלול את בעלי הקרקעות שהופקעו, והתכנית הורחבה ב-55 דונם. "אנו סבורים כי לאור משך הזמן שתכנית זו מצויה בהליכים (מסוף שנות ה-90)", נכתב בהחלטת הועדה המחוזית, "הגיע הזמן להביא סוף פסוק להתדיינויות ארוכות השנים, ולאשר את התכנית. הגם שמלכתחילה לא הייתה כוונה להכליל את תוספת השטח של כ-55 דונם בתחומה. אישור התכנית במתכונת זו, ייתר המשך דיונים בוועדות הערר ובערכאות, ויאפשר את אישורה של התכנית שתביא עמה תוספת של כ-1500 יחידות דיור בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר