עיריית רעננה צילום עזרא לוי
עיריית רעננה צילום עזרא לוי

יותר לספורט ולתנועות הנוער: תקציב התמיכות לשנת 2020

ועדת המשנה לתמיכות קבעה את חלוקת התקציב לעמותות השונות בעיר, שעומד על כ-7.8 מיליון שקלים. מועצת העיר צפויה לאשר את ההמלצות בישיבה הקרובה

פורסם בתאריך: 5.2.20 08:59

ועדת המשנה לתמיכות סיימה את הצעת התקציב שלה לעמותות השונות בעיר לשנת 2020, עליה צפויים להצביע חברי המועצה בישיבת המועצה הקרובה שתתקיים היום. מדובר בתקציב שנתי שניתן לעשרות עמותות שונות בעיר בתחומים כמו ספורט, תרבות ודת, והשנה עומד על כ-7.8 מיליון שקלים.

הועדה המליצה השנה להקציב 810 אלף שקלים לשיפוץ מוסדות ציבור, המיועד ל-23 בתי כנסת ומרכזים תורניים, לשם בניה חדשה, שיפוצים ושכירות. מדובר בסכום זהה שהקציבה הועדה בשנה שעברה, אך רשימת בתי הכנסת והמוסדות התורניים השתנתה מעט השנה.

לחינוך וסיוע לילדים בקהילה, הועדה מקצה השנה תשעת אלפים שקלים לעומת אשתקד, דאז הקציבה 16 אלף שקלים. השינוי הוא מכיוון שעמותת ויצ"ו לא הגישה בקשה לתמיכה השנה. התקציב לאוכלוסיות מתקשות, הכולל עמותות כמו בית איזי שפירא, עומד השנה כמו בשנה שעברה, על 36 אלף שקלים. בתחום הבריאות ואיכות החיים, הועדה מקציבה סך של 27.4 אלף שקלים, כמו בשנה שעברה. בין העמותות בתחום, עמותת חתולי רעננה, שהודיעה השנה על פירוק העמותה.

בית איזי שפירא ברעננה. צילום אלברטו בירמכר

בית איזי שפירא ברעננה. צילום אלברטו בירמכר

בתחום הרווחה, הועדה מתקצבת 272 אלף שקלים לעומת 258 אלף שקלים בשנה עברה, לעמותות כמו איל"ן, אקי"ם בית התבשיל ו-"מחיים לחיים". בתוך תחום הרווחה, אוכלוסיות מיוחדות תוקצבו בפחות כסף השנה לעומת שנה שעברה (84 אלף לעומת 88 אלף), זאת משום שמספר עמותות בתחום לא הגישו בקשה לתקצוב.

בתחום תרבות, חינוך וקהילה, הועדה מקציבה השנה 57.6 אלף שקלים לעומת 62 אלף שקלים בשנה שעברה, לעמותות כמו "לשרת בקדש", "תהלה" ומועדון ליונס רעננה.

אחד הגידול המשמעותיים בתקציב השנה הוא בתקציב לתנועות הנוער ,שעמד בשנה שעבר על 556 אלף שקלים והשנה עומד על 650 אלף שקלים. כל תנועות הנוער שהעירייה מתקצבת נהנו מתמורה נוספת משמעותית השנה. אם לדוגמא תנועת בני עקיבא תוקצבה בשנה שעברה ב-142 אלף שקלים, השנה היא תקבל 173 אלף שקלים. אם עמותת איגי תוקצבה בחמשת אלפים שקלים בשנת 2019, השנה היא צפויה לקבל תשעת אלפים שקלים.

בני עקיבא. צילום מאגר הישיבה

בני עקיבא. צילום מאגר הישיבה

כמו בשנה שעברה, הועדה הקצתה 720 אלף שקלים לתמיכה בתזמורת סימפונט ו-567 אלף שקלים לעמותה למען האזרח הותיק. בספורט היה ניתן לראות גידול תקציבי של 14.7 אלף שקלים לעומת שנה שעברה, ומהגידול המשמעותי ביותר נהנתה לקבוצת מכבי רעננה כדורסל נשים, שהשנה צפויה לקבל תמיכה של 670 אלף שקלים, לעומת שנת שעברה, דאז הקבוצה קיבלה מימון של 567 אלף שקלים.

כאמור, מדובר רק בהמלצה של ועדת התמיכות שצריכה להיות מאושרת על ידי מועצת העיר כדי להיכנס לתוקף, אך מכיוון שהועדה מורכבת בעיקרה מחברי קואליציה, לא צפויים קשיים באישור ההמלצה בישיבת המועצה הקרובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר