מצטיינים- עמית יונס, קארין קלצ'יצקי, תומר בלקין, . צילום דובר צה"ל

כבוד: הכירו את סרן תומר בלקין, סרן קארין קלצ'יצקי וסמל עמית יונס, שנבחרו למצטיינים

שלושה חיילים מרעננה נבחרו למצטיינים ביחידות שונות בצה"ל לקראת יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל

פורסם בתאריך: 29.4.20 18:49

שלושה חיילים מרעננה נבחרו למצטיינים במסגרות שונות בצה"ל לקראת יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. סרן תומר בלקין הוא מצטיין לוט"ם, סרן קארין קלצ'יצקי היא מצטיינת קצין קשר ראשי, וסמל עמית יונס הוא מצטיין אלוף פיקוד צפון.
תושב רעננה, סרן תומר בלקין, קצין באגף התקשוב וההגנה בסייבר, הוא מצטיין מפקד לוט"ם (חטיבה טכנולוגית באגף התקשוב וההגנה בסייבר) ליום העצמאות 2020. בלקין הועלה לדרגת סרן בטקס של קציני תקשוב מבצעי וקצינים מהאגף ומבה"ד 7 שהתקיים ביום שני השבוע.
בלקין, בן ה-26, התגייס ב-2013 לקורס תכנות. בתיכון אביב למד מחשבים והמשיך ללימודי י"ג בהנדסת תוכנה. לאחר קורס התכנות שירת בתפקיד הדרכה בקורס. "זכיתי לפקד על אוכלוסיות מגוונות ואפילו על קורסים של חיילים חרדים", הוא מספר. "לאחר מכן יצאתי לבה"ד 1 ושובצתי ביחידת מצפ"ן (היחידה לפיתוח מערכות צבאיות לפיקוד, שליטה וניהול) שבאגף התקשוב".

ביחידה הגיע למדור שילוביות. "המטרה של הדברים שפיתחנו היא לקשר בין הזרועות השונות בצבא, שלכולם תהיה שפה משותפת והתהליכים המבצעיים יתרחשו במהירות" הוא מסביר.

מצטיין – תומר בלקין. צילום דובר צה"ל

בתפקידו הנוכחי עוסק תומר בתחום חדש. "זהו תפקיד שמביא ליחידה יכולות חדשות. בעידן בו יש לצה"ל אינטרנט מבצעי משל עצמו, יש המון מידע במערכות היחידה. אנחנו מנסים לעזור להעצים את יכולות מחקר המידע של היחידה".
למה אתה חושב שקיבלת מצטיין יום העצמאות?
"אני חושב שקיבלתי הצטיינות בגלל מכלול הדברים שעשיתי ביחידה בשלוש השנים האחרונות. הייתי שותף בהקמת עשרות ממשקים בין מערכות צה"ליות שונות. התחום של 'מידע' נהיה חם יותר ויותר בצה"ל, ואני מקווה שנמשיך לעזור לקדם אותו".

בימים אלו עוסקים תומר וחבריו ליחידה בפרויקטים שונים ביחידה אשר מסייעים למדינה להתמודד עם נגיף הקורונה.

# # #

מצטיינת – קארין קלצ'יצקי. צילום דובר צה"ל

סרן קארין קלצ'יצקי בת ה-22 מרעננה משרתת כקצינת קשר חטיבתית בבהל"ץ (בית הספר להנדסה צבאית). היא נבחרה למצטיינת קצין קשר ראשי – תא"ל יריב ניר. קלצ'יצקי התגייסה בפברואר 2016 לתפקיד מנהלת רשת. לאחר הקורס שובצה באוגדה 162, הייתה שנה בתפקיד, והחליטה לצאת לקורס קצינות. "כבר לפני הגיוס, ידעתי שאצא לקצונה, הייתי בתנועות נוער ומאוד אקטיבית וידעתי שזה יוביל לשם", היא מספרת.

התפקיד הראשון שלה כקצינה היה מ"מ הפעלה בגדוד 373 ובהמשך עברה לשרת בגדוד 402. "החלטתי לצאת לציר המבצעי, מאחר ואני אדם של שטח ועשייה והרגשתי שאני מתחברת לתפקיד ולמשמעות התפקיד", אומרת קארין. "בדרג הטקטי, רציתי לאתגר את עצמי ולכן יצאתי להיות קצינת קשר גדודי בגדוד 402. אחד מהאירועים שלקחתי חלק בהם היה לפני כחצי שנה באירוע "בין המצרים", בו היה ירי נ"מ. הייתה התחממות בלבנון והוכרז מצב חירום בצפון. במהלך האירוע הרגשתי את העוצמה של חיל הקשר שיש באוגדה 91 וזאת אחת הסיבות שהחלטתי להמשיך בצבא".

על קבלת אות ההצטיינות היא אומרת: "זו גאווה להיות מצטיינת של החיל שלך ולדעת שאת זוכה להערכה כזאת. אני מרגישה את החיבור ויש לי גאווה חילית. אני מרגישה שאני מסבה גאווה לבית הספר להנדסה קרבית ומרגישה את העוצמה שיש לאגף התקשוב ומייצגת אותם בכבוד".

על ימים אלו, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ויום העצמאות, אומרת קארין: "אני חושבת שזאת הזדמנות להרגיש בתקופה כזאת בחיבור של עם ישראל, בין יום השואה ליום הזכרון ויום העצמאות. זו תחושה של שליחות ואש פנימית. זה רגע בשבילנו לחשוב על חיזוק הגאווה החילית ולהישאר מאוחדים".

עמית יונס- מצטיין . צילום דובר צהל

# # # 

סמל עמית יונס מרעננה, הוא מצטיין אלוף פיקוד צפון, האלוף אמיר ברעם. יונס התגייס במרץ 18 לחיל התותחנים, לחטיבה 282. טרם הגיוס, שהה במשך שנה וחצי במכינת לכיש וכיום מתגורר בגרעין חיילים ומשוחררים במושב שתולה שבגליל המערבי. חברי הגרעין מגיעים מהצבא, עובדים בחקלאות, מארגנים אירועים ופעילויות לאנשי המושב והילדים.
כאמור הוא התגייס לתותחנים והגיע לגדוד 611, עבר טירונות והכשרה בשבטה, יצא לקורס מפקדים אך נפל ממנו בעקבות מצב גופני. בהמשך הגיע לסוללה הדרומית בעזה, התאמן המון והשקיע כדי להצליח לצאת לקורס מפקדים בהקצאה הבאה, יצא לקורס אבל נפצע, ולכן הגיע להיות לוחם בכיר בצוות מטאורולוגיה בשבטה. "לא ויתרתי לעצמי והמשכתי לשאוף לגבוה והטוב ביותר", הוא אומר, "תפקידו של הלוחם הבכיר הוא להיות סגן המפקד, ממלא מקום המפקד, ולהיות חלק מהצוות המוביל. זה תפקיד עם המון אחריות ומשמעות, הוא מאתגר ומעניין, עם המון עבודה בשגרה ובחירום".

כשהגיע לסוללה לא הייתה הסמכה מקצועית מסודרת על התפקיד והמקצוע הייחודי, ולכן עמית וחברו החליטו לבנות הסמכת לוחם, וכתבו את כל התוכן המקצועי. כעת התוכן הוכנס כסמכה מקצועית רשמית לגדוד. יונס מספר על קבלת ההצטיינות: "אני מאוד התרגשתי לגלות שאני מקבל את ההצטיינות, זה רק נותן לי את הרצון להמשיך לתת מעצמי ולשאוף לטוב ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר