יקי ודמני, ניר קריסטל. צילום עזרא לוי, רפאל בן משה
יקי ודמני, ניר קריסטל. צילום עזרא לוי, רפאל בן משה

הפגישה הסודית במרינה והסכסוכים בין הבכירים: מה קורה בצמרת עיריית רעננה?

בישיבת המועצה אתמול הצביע ניר קריסטל בעד הדחת יקי ודמני מראשות ועדת הכספים, בתגובה החליט ודמני לא לשתוק וחשף פגישה סודית ביניהם במרינה. וגם יחסיהם של השניים עם ראש העירייה חיים ברוידא קשורים לסיפור המסעיר הזה

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:30

אירוע כזה לא זכור בישיבת מועצה ברעננה, למרות שבעבר היו לא מעט ישיבות סוערות. העימות בין יקי ודמני לסגן ראש העירייה ניר קריסטל, פרט לכך שצריך להודות שהיה מעניין, היה משהו שלא רואים בכל ישיבת מועצה. עיקר דבריו של ודמני היו בנוגע ליחסים הרעועים בין קריסטל לראש העירייה חיים ברוידא, עליהם כבר דיווחנו בעבר (כנסו כאן לקרוא את הכתבה הקודמת).

בישיבה שהתקיימה אתמול (שלישי) באולם הספורט בתיכון אביב, עלו נושאים שונים והיא ידעה עליות ומורדות, הרמת קול ושיחות יותר רגועות, אבל מה שבלט בעיקר היהיה העימות בין ודמני לקריסטל כאמור. כפי שדיווחנו לפני הישיבה, ודמני, שתמך בביטול העלאת הארנונה לתושבים ועוד לפני כן עזב את הקואליציה, הודח מוועדת הכספים. קריסטל התנגד לביטול ההעלאה. העימות ביניהם פורסם כבר אתמול בדף הפייסבוק 'פורום תושבים ברעננה', על ידי מנהל הפורום יוסי גולן.

ניר קריסטל הצביע אתמול בעד ביטול מינויו של ודמני ליו"ר ועדת הכספים. ואז פנה אליו ודמני במונולוג ארוך שהתייחס בהרחבה ליחסיו של קריסטל עם ברוידא. גולן הגדיר זאת: "ודמני כמו שבכ"ניק חיכה בסבלנות לניר לסיבוב השני שידע שיגיע, שבו ניר הצביע בעד ביטול מינויו של ודמני ליו"ר וועדת הכספים. ודמני פנה לניר בצורה ישירה'.

אלו הדברים המלאים של יקי ודמני וניר קריסטל בעימות ביניהם אתמול:

כך אמר ודמני לקריסטל: "לגבי ההצבעה של ניר. ניר אמר לי שהיחידים שמבינים בוועדת הכספים, זה הוא ואני. ואם הוא יכחיש את זה, אני לא רוצה להעמיד אותו במבחן לא נעים. אני מבין שאתה מצביע בעד גריעתי, הדחתי. הפעם היחידה שאפשר היה להדיח אותי זה בקורס קצינים ואף אחד לא מדיח אותי פה. לצורך העניין אני לוקח את זה בחשבון. אתה שברת קוד קולגיאלי ניר וגם אני אשבור קוד קולגיאלי ואני אזכיר לך, אתה יושב שני מטר ליד ראש העיר, פגישה שיזמת לפני מספר חודשים, שבפגישות שעשיתי בשב"כ החשאיות לא היו כל כך חשאיות כמו שהבאת אותי להרצליה במרינה, ובפגישה היה עוד מישהו, שאתה לא יכול להכחיש. במשך שעה השמצת את מי שיושב מימינך, הסברת שהוא מתעמר בך ואתה לא יודע מה לעשות. ואתה יודע מה ההבדל בינינו? שאני בא ואומר לחיים את מה שאני חושב לטובתו, זה שזה לא מוצא חן בעיניו זה משהו אחר. אתה מאחורי הגב מתנהג בצורה כזו או אחרת ואני מבטיח לך וזה יהיה בפרוטוקול, שאתה בעוד שנתיים לקראת הבחירות אתה תהיה הרבה יותר חריף ממני רק שאתה עושה את זה מאחורי הגב. אם אתה תכחיש את זה שהיית בפגישה ששאלתי אותך בסופה, מה אני יכול לעזור לך …. והיה נוכח בפגישה עוד חבר מועצה, לכן, אני כל חיי, שילמתי על זה מחירים יקרים ואני לא מתבייש, אני אגיד את מה שאני חושב וזה לטובת ראש העיר".

בסוף חילק ודמני לנוכחים דף ובו היה כתוב: 'מעולם לא הצלחתי ללמוד דבר מאנשים שתמיד הסכימו אתי….!".
ניר קריסטל הגיב לדברי ודמני בישיבה: "כמוני כמוך, כמו חברי כל מועצת העיר, כולנו נפגשים עם כולנו, כך עובדת המועצה, כך עובדת הפוליטיקה. את מה שיש ביני לבין ראש העיר אני מלבן עם ראש העיר ואת מה שיש לי להגיד אני אומר ואתה יכול להיות רגוע, אני אומר הכול, את הטוב ואת הרע, כך אמרתי תמיד, כך עובדת מערכת מסודרת. ולגבי אותה פגישה של הכספים, אמרתי לך נכון, שנינו אנשים כלכליים, שנינו מגיעים מהמקום שיודע, מעמיק ויודע לקרוא את הדוחות עד תום. אמרתי לך יקי יקירי, בוא נשב לפני וועדת הכספים, אם התחזויות של יוסי והנתונים ונעשה דיון, אתה אמרת לי סבבי, אני מתקשר אליך לקראת סוף השבוע ונשב על הנתונים, ומאז לא עשית כלום. אבל טרחתם להוציא הצעה לסדר היום לוועדת הכספים עם מספר. מאיפה נולד המספר? אני כך לא ניהלתי מעולם כלכלה".

כאמור זו לא פעם ראשונה שמתגלות מחלוקות בין קריסטל לבין ראש העיר. בפברואר 2020 פרסם אבי גבע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'פורום תושבים רעננה', פוסט ובו ציטט את סגן ומ"מ ראש העירייה ניר קריסטל, על היחסים העכורים בינו לבין ראש העירייה, חיים ברוידא. ובו הוא כתב '"ניר מסר לי אישית והסכים לציטוט כאן: ש'ראש העיר חיים ברוידא עושה כל שביכולתו כדי להכשיל אותו בתפקידו. לדברי ניר 'לראש העיר יש אג'נדה להכשילו' והוא ניר 'ניסה זמן רב עד היום לגשר עם ראש העיר ללא הצלחה'. ניר מוסר 'שהוא עושה, למרות הנ"ל, הכל כדי לתת לתושבי רעננה את השירות האיכותי לו הם ראויים'". קריסטל אישר בזמנו את הציטוטים ל-"צומת השרון" שאף התפרסמו באתר ובעיתון, אך סירב להגיב מעבר לכך.

היום הגיב קריסטל לדברים שהיו בישיבת המועצה ואמר: "יקי ודמני ואלי אלוש, מנסים חודשים רבים לשכנע את כל מי שהם רק יכולים, לעבור לאופוזיציה, ולהפיל את ראש העירייה. המהלך שהם עשו השבוע, בו קראו למיכאל רייזמן להתפטר, והדברים שאמרו נגדי בישיבת המועצה, שניהם באים מתוך התסכול על כך שלא הצליחו. הפגישה עליה דיבר ודמני, התקיימה לפני למעלה מחצי שנה, ביחד עם אלי אלוש ואיתי, והם ניסו בכל דרך לשכנע אותי לעבור לאופוזיציה וזה לא הצליח להם. במקביל, הם מוציאים את הכעס שלהם על כך שתמכתי במינויה של גלי שחר לתפקיד יו"ר וועדת כספים במקומו של יקי ודמני. וועדת הכספים היא וועדה שבראשה עומדים מאז ומעולם, חברי קואליציה וכך ראוי. זה שיש מחלוקת ביני לבין ראש העיר זה לגיטימי, בכל שותפות יש מחלוקות והן לגיטימיות ואני לא מסתיר דבר. האמת היא אחת וכל מי ששואל אותי, מקבל את התשובה האמיתית וזה בסדר. עדיין אני חבר נאמן לקואליציה, מסייע לראש העיר ועושה כל מה שאני יכול למען תושבי רעננה כפי שהתחייבתי לציבור וגם לראש העיירה עם כנסתי לתפקיד סגן וממלא מקום ראש העיר".
יקי ודמני הגיב לדברים אלה: "כמה סמלי שביום שבו "רק" כחבר דירקטוריון בחברת חשמל סיימנו ליווי של החברה להנפקת ענק של 1 מיליארד ש"ח, סיימתי את תפקידי כיו"ר וועדת הכספים של עיריית רעננה בין השאר ב"זכות" תמיכתו של חבר המועצה ניר קריסטל. לאחר שחוויתי את הקשה ממלחמות ישראל והבנתי משמעות של רעות ואחווה ולאחר קריירה של שנים שהייתה לי בשב"כ ובניהול חברות מהמובילות במשק, מאכזב לפגוש פוליטיקאי כמו ניר. יידע ראש העיר שמנהל טוב חייב לבחור אנשים שנאמנים למטרה ולא כמו שהוא התבטא שהוא חייב שיהיו לידו רק אנשים שנאמנים אליו".

אלי אלוש אמר בתגובה: "אני מאשר את כל מה שאמר ודמני, כל מה שהוא אמר חקוק בסלע, ואני חושב שודמני חס על כבודו של קריסטל בכךך שלא הרחיב מעבר לכך על אותה פגישה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגובות

תגובה אחת
  1. רענני ותיק

    סערה בשלולית. זה בוודאי לא מוסיף לכבודו של ראש העיר ושל סגנו בשכר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר