מחאה בגינה הקהילתית ברחוב מגדל

"הגינה הצילה את החיים שלי". מחאה נגד פגיעה בגינה קהילתית בעיר

העירייה מתכננת להקים מקומות חניה על חשבון שטח גינה ציבורית וגינה קהילתית. "כואב לחשוב שחלק מהגינה ייגדע", אומר אחד הפעילים

פורסם בתאריך: 18.3.21 08:05

מתנדבים בגינה הקהילתית ברחוב מגדל – מבצע קדש, קיבלו לאחרונה הודעה שעיריית רעננה, תצמצם את שטחי הגינה לטובת מגרש חנייה לדיירי הרחוב. לטענת התושבים, אשר פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק 'פורום תושבים רעננה', הם פנו לעירייה כבר לפני מספר חודשים, אז נודע להם שיש תוכנית לצמצום הגינה, בבקשה לקבל שטח חלופי לגינה, אך למרות הפניות החוזרות והנשנות, הם לא קיבלו תשובה, עד שלאחרונה נאמר להם שהגינה תצומצם.

"תושבים רבים מתנדבים בגינה הקהילתית, זו אחת הגינות הכי פעילות ברעננה. זו גינה קטנה והיא מאוד מיוחדת", אומר יענקלה קליין, אחד הפעילים בגינה, "ילדים רבים מגיעים לגינה, לומדים איך גדלים הירקות ולראות אותם נפעמים כשהם רואים לראשונה את הירק שיוצא מהאדמה, זה כיף גדול. לאחרונה נודע לנו שהעירייה רוצה לצמצם את הגינה לטובת הקמת חנייה לדיירים. מובן לנו הצורך בחנייה ובמצוקה של הדיירים במקום, אבל זה ייצור עוול גדול לגינה שמיועדת לכלל התושבים. ניתן למצוא פתרונות אחרים לטובת חנייה לתושבים, הרי גם אם יוסיפו 20 חניות, ברור לכולם שזה לא יספיק. הגינה היא סוג של תרפיה ואנשים נותנים את הלב שלהם, לצד זה כמובן העירייה השקיעה עשרות אלפי שקלים וכואב לחשוב שחלק ממנה ייגדע".

גלינה שיינבליט, רכזת הגינה הקהילתית

גלינה שיינבליט, רכזת הגינה, מוסיפה: "הגינה הצילה את החיים שלי, אני הייתי חולת סרטן והגינה עבורי היא סוג של טיפול, פיזיותרפיה והיא מכניסה בי הרבה שמחת חיים. החברים בגינה הם כמו המשפחה שלי. הגינה שינתה את החיים שלי, אני הולכת לישון וחולמת על מה עשיתי בגינה וכל הזמן חושבת איך אפשר לשפר ולשפץ את הגינה שהיא תהיה עוד יותר יפה. אנשים שמגיעים לגינה נותנים את הלב שלהם, היא מיועדת לתושבים רבים וחשוב לנו שהיא תמשיך לפעול באותה מתכונת". התושבים תולים תקוות בפגישה שנקבעה להם עם ראש העירייה בחודש הבא (18.4).

הגינה הקהילתית ברחוב מגדל

מהעירייה נמסר בתגובה: "בעקבות פניות של תושבי איזור רחוב מגדל בנוגע למחסור במקומות חנייה ברחוב, התקיים במקום סיור על ידי גורמים מקצועיים מהעירייה, שקבעו כי לאור מצוקת התושבים, יש צורך בהגדלת מספר מקומות החנייה במקום. בהתאם לתכנון מקצועי שבוצע על ידי משרד המתמחה בתכנון תנועתי שאושר ע"י ועדת התנועה העירונית, תיבנה במקום חנייה ציבורית על חלק משטח הגינה הציבורית הסמוכה, וכן על חלק קטן מהגינה הקהילתית, תוך מאמץ מקסימלי לצמצום הפגיעה בגינה הקהילתית. העירייה רואה חשיבות גדולה בפעילות החברתית של הגינה הקהילתית, ולצורך כך מתקיימת בימים אלה בדיקה על ידי צוות היחידה לאיכות הסביבה העירונית, בכדי לאתר קרקע נוספת להרחבת הפעילות בגינה, תוך שיתוף פעולה ושיח מתמיד עם חברי הקהילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר