בית החולים לוינשטיין. צילום: אורן יזרעאל

רוח גבית: משרד הבריאות תומך בשינוי תוואי המטרו ובהצבת תחנה ליד בית לוינשטיין

התפתחות חשובה במאבק שמנהלים תושבים רבים, עיריית רעננה וארגונים שונים למען שינוי תוואי המטרו בעיר ומיקום תחנה סמוך לבית לוינשטיין

פורסם בתאריך: 23.5.21 07:51

המאבק של תושבים בים ברעננה והעירייה לשינוי תוואי המטרו בעיר, הסטתו משכונת 2005, ומיקום תחנה בסמוך לבית לוינשטיין קיבל רוח גבית ממשרד הבריאות, שם נהביעו תמיכה פומבית בשינוי. כזכור תושבי שכונת 2005 מתנגדים למסלול הנוכחי שאמור לעבור מתחת לבתים בשכונה ובמקביל דורשים למקם תחנה שתשתרת את באי בית לוינשטיין. ראש העירייה חיים ברוידא הצליח לרתום את משרד הבריאות למאבק. בחמישי בבוקר התקבל בלשכתו של ברוידא העתק מהמכתב ששלח ראש המערך הארצי לבריאות הסביבה, עמיר יצחקי, ליו"ר הוות"ל ומשרד הפנים שמחזק את בקשת העירייה והתושבים לשינוי התוואי. "לאחרונה התכתבתי ושוחחתי עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, על הצורך והחובה לשנות את תוואי הרכבת התחתית, כך שתחנה תוקם בסמוך לבית החולים השיקומי לוינשטיין", הודיע ברוידא. במכתב שנשלח ממשרד הבריאות נכתב: "לעמדתנו, תוואי המטרו המתכונן באזור רעננה אינו נותן מענה מספק למרכז הרפואי הארצי לשיקום לוינשטין ולאלפי המטופלים, בני משפחותיהם והצוותים הרפואיים המועסקים במקום. אנו סבורים כי ישנה חשיבות למיקום תחנת מטרו בסמוך למרכז הרפואי לוינשטיין, כיוון שמדובר במרכז רפואי ארצי לשיקום המשרת אוכלוסייה מכל רחבי המדינה, ונגישות מתאימה היא הכרחית". בהמשך צוין שקיימת חובה חברתית וציבורית שבית החולים יהיה בעל נגישות מיטבית ותחנת מטרו בצמידות לבית החולים תסייע למשוקם ולמשפחתו בתהליך הקשה והארוך, ולכן הם מבקשים להוסיף תחנת מטרו שתשרת את באי המוסד.

קיראו גם:

"בתים יקרסו" | תושבי רעננה וערים נוספות הפגינו נגד תוואי המטרו

קו המטרו M1 אמור לעבור מתחת לעשרות בתים צמודי קרקע ובנייני מגורים בשכונת 2005 וכן מתחת לבית הספר תל"י. השגות לגבי מיקום הקו הגישו גם עיריית רעננה, בית החולים לוינשטיין, עמותת נגישות וארגוני הנכים לרבות ארגון נכי צה"ל אשר כולם ביחד ולחוד מבקשים למקם את תחנת המטרו ליד בית חולים לוינשטיין לטובת הציבור. הם טוענים ששינוי המסלול כך שתהיה תחנה בסמוך ללוינשטיין, יביא לכך שרדיוס השירות יהיה טוב יותר למטרו – מסת הנוסעים תהיה גדולה יותר, יונגש בית חולים חשוב ברמה הארצית, והתחנה תהיה קרובה יותר למרכזי תעסוקה ומסחר. על התוואי הנוכחי הם אומרים שהוא פוגעני בכך שיעבור מתחת לשכונת מגורים שלווה ויסכן אותה. הרוידא ציין גם שבשבועות הקרובים הוא יקיים סדרה של סיורים בשטח עם חברי כנסת מכל הסיעות על מנת להציג להם את הסוגייה והפתרון החלופי המוצע.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

4 תגובות
  1. חנית ורד

    המכתב של משרד הבריאות מסמן תחילת הבנה של המשרד לתביעה של תושבי רעננה לדאוג גם לנכים ולמשתקמים ולא להיכנע בשקט לגחמות המזיקות של חברת נת"ע ושל הוועדה הארצית לתיכנון (הות"ל) שמובילים את כל המדינה באף.

  2. ט.ג.

    סוף סוף חושבים פרקטית בפרויקט הזה.
    סוף סוף מתחשבים באוכלוסיה החלשה.
    סוף סוף מתחשבים בתושבים.
    מקווה שבאמת בסוף סוף, כסף ופוליטיקה לא יגברו על ההגיון הבריא!

  3. עליזה גואטה

    בצדק…לא להשאיר את הנכים ומשפחותיהם מאחור…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר