מיחזורית ברעננה, צילום דוברות העירייה

מיחזוריות יוצבו בבתי ספר, לטובת פעילויות למען הקהילה

זאת למרות חוק הפיקדון החדש והוצאת המיחזוריות בעקבותיו. לפני כחודשיים הציעה תושבת להשאיר מספר מיחזוריות קהילתיות לטובת מעוטי יכולת שיוכלו להיעזר בכספי הפיקדון

פורסם בתאריך: 13.2.22 08:48

עיריית רעננה תציב עמדות מיחזור בקבוקים בבתי ספר ובתנועות נוער וכספי הפיקדון יופנו לטובת פרויקטים בבתי הספר ובקהילה. בעקבות חוק הפיקדון המורחב שנכנס לתוקף לפני כחודש, במסגרתו ניתן יהיה לקבל דמי פיקדון על סך 30 אגורות גם על בקבוקי משקה גדולים, מוציאה המדינה בהדרגה את המיחזוריות (מתקנים לאיסוף בקבוקי משקה) מכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

בעירייה הוחלט כי למרות זאת, יושארו בעיר עמדות מיחזור בקבוקים אשר יוצבו בתוך בתי ספר ותנועות נוער, במטרה לעודד את הילדים ומשפחותיהם להביא בקבוקים לעמדות, הן במטרה למחזר ולשמור על איכות הסביבה, והן לאפשר לילדים ולבני הנוער לעשות שימוש בכספי הפיקדון, לטובת פרויקטים ופעילויות בתוך בית הספר או למען הקהילה.

בעקבות חוק הפיקדון החדש: הצעה למיחזורית קהילתית ברעננה

כזכור בדצמבר פרסמנו כי תושבת רעננה פנתה בהצעה ייחודית לראש העירייה, חיים ברוידא, להשאיר מספר מיחזוריות לבקבוקים ברחבי העיר, מהן מעוטי יכולת יוכלו לקחת בקבוקים למיחזור ולקבל תמורתם את הפיקדון. התושבת קראה ליוזמה שלה מיחזוריות קהילתיות וסיפרה אז כי פנתה אל ברוידא. לדבריה ראש העירייה היה אדיב, קשוב ואכפתי, אך היא לא קיבלה תשובה להצעתה. בעקבות כך פנתה במכתב ובו כתבה: "החל מתאריך 8.12.21 ניתן לקבל בחזרה כספי פיקדון גם על בקבוקי שתייה של ליטר וחצי. אי לכך, המיחזוריות הרגילות יוסרו מהרחובות. בקשתי אליך: אנא השאר חלק מהן בפיזור הוגן ברחבי העיר. הרעיון הוא לאפשר לאותם אנשים "שקופים" שמגיעים בערב לקחת בקבוקים בשקט, מבלי שיראו אותם. זאת בכדי לייצר לעצמם הכנסה נוספת ויש לא מעט כאלה", כתבה.

 

עוד הוסיפה וציינה כיצד ניתן למנף זאת וקראה למיזם "מיחזורית שיתופית". לדבריה, "מי שאין לו זמן לגשת להחזיר בסופר, ימשיך לזרוק את הבקבוקים הריקים במיחזורית השיתופית ובכך לתרום לקהילה. דלת המיחזורית תישאר סגורה אך לא נעולה וכך מי שצריך יוכל לגשת בקלות ולאסוף בקבוקים (לא רק נזקקים, גם תנועות נוער אוספות לידיעתך). בוא ניתן לזה תקופת ניסיון של 60 יום. בהסברה פשוטה לציבור ובשיווק נכון של המלל אנחנו לא לוקחים למי שזקוק את ההכנסה הנוספת אלא להפך, אפילו עוזרים לו להגדיל אותה. וזה לא עולה לעירייה כסף, המיחזוריות כבר קיימות ומי שירוקן אותן אלו התושבים".

כאמור עתה הודיעה העירייה כי מיחזוריות יוצבו בבתי ספר ובתנועות נוער וכספי הפיקדון עבור הבקבוקים ישמשו לפעילויות בתוך בתי הספר ופעילויות למען הקהילה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר