מיחזורית ברעננה, צילום דוברות העירייה

בעקבות חוק הפיקדון החדש: הצעה למיחזורית קהילתית ברעננה

חוק הפיקדון החדש על בקבוקי ליטר וחצי מביא להוצאת המיחזוריות מהמרחב הציבורי. תושבת העיר מציעה להשאיר חלק מהן למטרה קהילתית וכעזרה לנזקקים

פורסם בתאריך: 16.12.21 08:10

מיחזורית למען הקהילה: בעקבות החוק הפיקדון שהוחל לאחרונה על בקבוקי שתייה של ליטר וחצי, פנתה תושבת רעננה בהצעה ייחודית לראש העירייה, חיים ברוידא, להשאיר מספר מיחזוריות לבקבוקים ברחבי העיר, מהן מעוטי יכולת יוכלו לקחת בקבוקים למיחזור ולקבל תמורתם את הפיקדון.

התושבת מספרת כי פנתה אל ברוידא לפני כשבועיים. לדבריה ראש העירייה היה אדיב, קשוב ואכפתי, אך טרם קיבלה תשובה להצעתה. בעקבות כך פנתה במכתב ובו כתבה: "החל מתאריך 8.12.21 ניתן לקבל בחזרה כספי פיקדון גם על בקבוקי שתייה של ליטר וחצי. אי לכך, המיחזוריות הרגילות יוסרו מהרחובות. בקשתי אליך: אנא השאר חלק מהן בפיזור הוגן ברחבי העיר. הרעיון הוא לאפשר לאותם אנשים "שקופים" שמגיעים בערב לקחת בקבוקים בשקט, מבלי שיראו אותם. זאת בכדי לייצר לעצמם הכנסה נוספת ויש לא מעט כאלה", כתבה.

 

עוד הוסיפה וציינה כיצד ניתן למנף זאת וקראה למיזם "מיחזורית שיתופית". לדבריה, "מי שאין לו זמן לגשת להחזיר בסופר, ימשיך לזרוק את הבקבוקים הריקים במיחזורית השיתופית ובכך לתרום לקהילה. דלת המיחזורית תישאר סגורה אך לא נעולה וכך מי שצריך יוכל לגשת בקלות ולאסוף בקבוקים (לא רק נזקקים, גם תנועות נוער אוספות לידיעתך). בוא ניתן לזה תקופת ניסיון של 60 יום. בהסברה פשוטה לציבור ובשיווק נכון של המלל אנחנו לא לוקחים למי שזקוק את ההכנסה הנוספת אלא להפך, אפילו עוזרים לו להגדיל אותה. וזה לא עולה לעירייה כסף, המיחזוריות כבר קיימות ומי שירוקן אותן אלו התושבים".

תגובת עיריית רעננה תובא כאן כשתתקבל

קיראו גם:

בעקבות חוק הפיקדון: המיחזוריות יוצאו מהמרחב הציבורי


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אווי רבינוביץ'

    זאת ההצעה שלי…
    מקווה שזה יצליח פה ברעננה או בערים נוספות.
    לשמחתי זה שותף במקומות נוספים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר