נווה זמר צילום עזרא לוי
נווה זמר צילום עזרא לוי

"120,000 תושבים ברעננה זה פשוט אסון"

לאחר הפרסום על אישור תוכנית בנייה של השכונה החדשה נשמעו קולות של כעס בקרב תושבי העיר, חלקם טוענים כי בנייתה תהרוס את השטח הירוק האחרון בעיר וחלקם חושבים שהיא תגרום לאסון תחבורתי

פורסם בתאריך: 28.8.17 19:20

לאחר שפרסמנו כאן אתמול כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רעננה אישרה תוכנית להקמת שכונה חדשה בעיר שתכלול 1,480 דירות, נשמעים קולות רבים של תושבים שחוששים וכועסים על החלטת העירייה. בין היתר טוענים תושבים כי השכונה  תתפרס על השטח הירוק האחרון שנותר בעיר ותגביר את קושי הפקקים ביציאה מהעיר.

השכונה החדשה תיבנה בין בתים צמודי קרקע ברחוב פרדס משותף לבין כביש 531 בדרום העיר, ובין רחוב הפרחים מערב ורחוב קלאוזנר במזרח. מנחם לזר, תושב שכונת פרדס משותף, טוען כי בניית השכונה הולכת להזיק לתושבים המתגוררים בפרדס משותף ולעיר כולה. "במקום שישאירו שם שטח ירוק מכניסים 1,500 יחידות דיור שזה בגדול כ-3,000 כלי רכב נוספים. כיום רחוב פרדס משותף כבר לא עומד בלחץ. כולו נתיב אחד לכל כיוון שמגיע בסוף לרמזור שיוצא ל-531. איפה הם חושבים שהאנשים האלה יתניידו? אני כבר לא מדבר על כל רעננה שגם ככה מתקשה לצאת מהכביש הזה. אני גר ברחוב הרצל ויש ימים שאנחנו לא יכולים לצאת מהבית כי יש פקק לכיוון פרדס משותף. אז להעמיס על הכניסה הזאת עוד עם שכונה חדשה? אני גם לא מדבר על המשמעויות האחרות כמו גני ילדים ובתי ספר. כל מי שאני מדבר איתו שואל רגע מאיפה הם יכנסו ויצאו לשכונה? הכל יפול על פרדס משותף. אני לא מבין איך מישהו חושב שיהיה אפשר להסתדר שם".

"אני מגיע מהכיוון המקצועי מתוך היותי רואה חשבון", מוסיף תושב העיר,  אהרון סבאג, "מצד אחד יש פה אור מסוים בתוכנית השכונה, יש פה 20 אחוז של דירות של בגדול של 75 מטר שזה דבר טוב שיכול לעזור ולהקל על זוגות צעירים. זה האספקט החיובי וצריך להגיד אותו, גם כשעושים ביקורת צריך להיות הוגנים. לגבי נושא התחבורה ברור לגמרי שאם מצרפים עוד 1,500 דירות על שטח מאוד קטן בבניינים בני עשר  קומות זה הולך להיות קטסטרופה תחבורתית".

תושבת העיר אוריה עמרני, אשת התקשורת ואסטרטגיה, טוענת כי הפרויקט הזה בה באיחור ואינו פותר את הבעיה של יוקר המחייה בעיר שלא מאפשרת לילידי רעננה לרכוש בה דירה. "השכונה הזו זו יוזמה ברוכה, רק מעט מידי ומאוחר מידי. שכבת אוכלוסייה גדולה, משכילה ואיכותית עזבה בעשור האחרון את רעננה לטובת כפר סבא ונתניה. כולם ילידי העיר, שלא יכלו לקנות בה דירה, ובטח לא לחיות בה בשל יוקר המחייה. גם הפרויקט הספציפי הזה, יהיה רק למי שידו תהיה משגת, ואלה כנראה יהיו משפרי דיור ומשקיעים מהחוץ. ההנהגה הרעננית דואגת להכנסות הארנונה שלה, ולא לדורות ההמשך. העיר מזדקנת, ובדומה לת"א – הופכת למטרופולין נדלנ"י צפוף, בלי ריאות ירוקות, בלי חשיבה לרחוק".

אוריה עמרני. צילום עזרא לוי

אוריה עמרני. צילום עזרא לוי

"אני ילידת רעננה המושבה ולנו הוותיקים קשה עם ההחלטות האלה", מוסיפה יאירה לפטה, "לא נשאר שום שדה פתוח. יש בעיות חנייה ובעיות תחבורה וצפיפות. אני גרה ברחוב רמב"ם לא רחוק מהמקום שהם מתכננים לבנות את השכונה החדשה וזה השדה האחרון שנשאר בעיר. נווה זמר היה אחד לפני האחרון ועכשיו לוקחים גם את זה. רעננה מבחינה טריטוריאלית הרבה יותר קטנה מכפר סבא והרצליה ולא מפסיקים לבנות, 120,000 תושבים שיהיו פה זה פשוט אסון".

מעיריית רעננה נמסר: "תכנית המתאר של רעננה, שגובשה לאחר הליך של שיתוף ציבור משמעותי, ואושרה אשתקד על ידי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה כוללת גם את התכנית לשכונה החדשה, שאושרה בימים אלה על ידי הועדה המקומית. כמו כל תכנית, גם התכנית לשכונה זו פורסמה לידיעת הציבור והתקיים הליך לשמיעת התנגדויות ודיון מקצועי על ידי חוקר חיצוני אשר בחן את הסוגיות השונות. התוכנית אשר אושרה לקחה בחשבון והתייחסה לכל ההערות וההתנגדויות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר