עידו דותן. צילום לבנה צלמים

"300 לקוחות רכשו בילוי עתידי במימון המונים, זה היה מטורף" | ראיון עם עידו דותן, מבעלי הפאצו והשנקין

בדיוק כשהגיעה ההודעה שסוגרים הכל, בשנקין בר היו בהכנות אחרונות לחגיגות העשור ולהחלפת תפריט. עידו דותן, מבעלי הבר ומבעלי הפאצו פיצה פארטי מספר על התקופה הקשה, על קמפיין מימון ההמונים שהצליח, ועל החזרה לסוג של שגרה בצל הגל השני

פורסם בתאריך: 3.7.20 07:03

כמו בעלי עסקים רבים, גם עידו דותן והשותפים שלו לשנקין בר ולפאצ'ו פיצה פארטי, שניהם ברעננה, מנסים לשרוד ובעיקר להתרגל למציאות החדשה. וברקע יש כמובן את החשש מפני ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה, ומהטלת מגבלות חדשות על עסקים, בעיקר אלו שקשורים למזון ולבילויים.
דותן מוכר בחיי הבילויים של רעננה, כך גם שני המקומות שלו. בשיחה עם צומת השרון הוא סיפר השבוע על התקופה הלא פשוטה, על ימי הסגר, על הניסיון לחשוב מחוץ לקופסא ועל החשש מסגר נוסף. "אנחנו קבוצה של יזמים שבעשר השנים האחרונות מתמחים ואוהבים לעשות דברים שקשורים לבילוי, אוכל טוב ואווירה טובה, ובגדול לתת חוויית בילוי לכל התושבים באזור השרון וברעננה בפרט", אומר דותן. "לפני הקורונה נתפסנו את המכנסים למטה, בדיוק היינו לקראת חגיגות העשר שנים שנים לשינקין ובתהליך של החלפת תפריט עם מנות שף ועדכון הקולינריה, ופתאום הגיעה ההודעה של ראש הממשלה בחדשות שהודיע שצריך לסגור את המקומות מעכשיו לעכשיו. ההודעה גרמה לנו לסוג של הלם, גם מבחינת העובדים, שצריך היה להבין איך דואגים להם ושומרים עליהם, גם מבחינת הספקים, וחוסר הוודאות האם העסק יכול לעבור דבר כזה. אף אחד לא ידע לתת פרטים מה יהיה וכמה זמן זה ייקח" הוא נזכר.

אחרי ההלם הראשוני התחילו דותן והשותפים לנסות לחשוב מחוץ לקופסא. "אחרי ההלם הראשוני", הוא מספר, "הבנו שאנחנו חייבים לקחת את המציאות של עצמנו בידיים, כי זו הדרך הכי טובה לשרוד ולהתקדם. באותה תקופה הרי היו לנו אפס הכנסות, חשבנו מה ניתן לעשות על מנת להשאיר את הראש מעל המים ואז עלה הרעיון של קמפיין מימון המונים. היינו הראשונים בארץ שיצאו עם זה. הרעיון היה להציע ללקוחות השנקין לקנות את הבילוי העתידי שלהם מראש וברגע שיפתחו לממש את זה.

ואיך הייתה ההיענות?

"זה נחל הצלחה מטורפת. קרוב ל-300 לקוחות רכשו בהתאם ליכולת שלהם ועשינו גם מבצעים. מעבר לכך שזה חיזק אותנו כלכלית, זה גם חיזק אותנו מוראלית, כשראינו שהמקומות הם חשובים לא רק כקולינריה ובילוי בעיר, אלא שהם חלק מהקהילה ומייצגים דברים שהם מעבר למקום בילוי".
כאמור לדותן וקבוצת היזמים שאיתו שני עסקים בעיר. השנקין בר הוקם בשנת 2010 ונפתח מחדש לפני כשבוע. כיום נותן המקום מענה גם לאנשים שביקשו לקיים אירועים קטנים. "עשינו התאמות למקום והוא יכול להכיל עד 120 איש באירוע", מספר דותן. המקום השני והצעיר יותר הוא הפאצו פיצה פארטי שהוקם בשנת 2016 ונפתח מחדש בתחילת חודש יוני. דותן מספר על מקום זה: "אחרי שפתחנו עשינו התאמות לתקופת אחרי הקורונה. המציאות לא הולכת להיות אותה מציאות, אם פעם אנשים חפשו צפיפות היום הם מחפשים מרחב. התאמנו את המקומות שלנו שיהיו רחבים, דיברנו עם השכנים והעירייה כדי שיאפשרו לפתוח בפאצו שולחנות וכסאות ממש על הרחוב, חברנו לשירות משלוחים כדי לתת שירות בשני המקומות שלנו לכל אזור השרון".

אתמול, יום חמישי, דווח כי הממשלה החליטה על הגבלות חדשות, ביניהן הגבלת מספר הנוכחים באותה עת בבר ל-50. דותן מבהיר שהן הפאצו והם השינקין מוגדרים כמסעדות. יצוין כי ההחלטה בממשלה לגבי מסעדות תתקבל בשבוע הבא.

כשפתחתם, הלקוחות הגיעו?
"לשמחתי כן. אנחנו רואים כיום תנועה של הלקוחות שלנו שמגיעים וזה עובר מפה לאוזן. המקומות יכולים לאכלס כיום כ- 85 אחוז מהתפוסה הכוללת של הקהל וזה אומר כ- 200 לקוחות, אבל לא כולם מגיעים באותן שעות, כל אחד מגיע בשעה אחרת, אין צפיפות ויש תחלופה גבוהה. אנחנו מרגישים שהמקומות עובדים ואפילו עובדים טוב מאוד. אמנם יש חששות, אבל אנשים מגיעים ורואים שאנחנו עומדים בכל הכללים והם יכולים לבלות בצורה בטוחה. ומצד שני כל פעם שיש דיבורים על גל שני והודעות של המדינה, זה יוצר הרבה חוסר וודאות, אתה ישר מרגיש איך זה משפיע על המורל של כולם וזה מאוד מלחיץ".
הלקוחות ממושמעים?
"מאוד, הופתענו לראות כמה הם ממושמעים וכמה הצוות שלנו ממושמע, אתה מבין שלאנשים בסוף היום, חשוב לשמור על מקום העבודה שלהם. מדברים על מיליון מובטלים וכל מקום עבודה זה דבר חשוב, ולכן כולם דואגים להתנהל כמו שצריך".
החשש הגדול של רבים הוא מסגר נוסף. דותן אומר: "אנחנו מאוד מפחדים מסגר נוסף ואנחנו חושבים שאף בעל עסק לא יוכל לשרוד סגר נוסף זה באמת יגזור גזר דין מוות לעסקים מהסוג הזה. אבל אני כן אופטימי בזה שאני חושב, שהיום מבינים שהקורונה לא תלך והתפקיד של כולנו מהמדינה ועד בעלי העסקים והלקוחות, זה לייצר סביבת חיים שבה אנחנו גם שומרים על עצמנו וגם שומרים על מי שאנחנו ועל הבילוי ועל הדברים שחשובים לנו כבני אדם. צריך לייצר מערכת איזונים בין הקורונה לבין החיים שלנו".
אתה אופטימי?
"אני אופטימי בצורה זהירה. אני יזם בטבעי ואני חושב שעצם זה שיש מסביב המון רצון לעזור, בעיקר מה שמגיע מהשטח, זה מה שנותן לנו את הכוחות להמשיך הלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר