משפחת גרינגליק על הבמה. צילום יואב קופולביץ

"שואלים איך הילדים מוכנים להופיע איתנו". הקורונה עצרה את המופע של משפחת גרינגליק |צפו

רותי וצביקה גרינגליק התחתנו שלושה ימים אחרי שהכירו, הביאו לעולם חמישה ילדים בתוך תשע שנים, התמחו כל אחד במקצוע אחר והעלו מופע זוגי. לפני כחצי שנה שילבו במופע את הילדים והחתן שלהם אבל אז הגיעה הקורונה | צפו בטעימה מהמופע

פורסם בתאריך: 17.7.20 08:12

כמעט כמו כולם, גם רותי וצביקה גרינגליק, תושבי רעננה, נאלצו לעשות שינויים לאור מגיפת הקורונה. הם בעיקר הקפיאו את המופע המשפחתי שלהם – "אין לי מושג – תשאלי את אמא". מדובר במופע משפחתי בו לוקחים חלק מלבד בני הזוג הזוג גם חמשת ילדיהם והחתן של בני הזוג. מדובר במופע שהתחיל לרוץ לפני כשבע שנים עם בני הזוג בלבד, וקיבל תפנית משמעותית בחצי השנה האחרונה, עם צירופם של חמשת הילדים והחתן.

המופע עוסק בהורות, משפחה, זוגיות ועוד. "מאז ומתמיד היינו משפחה ששרה וצוחקת בכל הזדמנות, על עצמה ועל החיים, מספרת רותי. "צביקה חזן וחובב שירה, אני ועוד שני ילדים מנגנים וכולנו שרים. כשהבנו שדרך השירה אנחנו יכולים להביא שמחה לאנשים, שילבנו בזה סיפורי משפחה עם רעיונות שלמדתי לאורך החיים.

הם הופיעו במתנ"סים, באירועי חברה, בכנסים וכדומה. במשך שנים הופיעו עם פלייבק מוזיקלי. לפני חצי שנה עשו את השינוי והתחילו להופיע עם נגנים, על הבמה, שהם הילדים שלהם. רותי: "בחצי שנה האחרונה החלטנו לעשות שדרוג למופע, להתחיל להופיע בלייב, הילדים גדלו והבת הגדולה שלנו בת 26 ונשואה למוזיקאי. השקענו רבות במופע גם וויזואלית, עשינו המון חזרות, הוספנו שירים חדשים אותם אנחנו מבצעים ותכננו לצאת בקמפיין גדול. אבל אז הגיעה הקורונה וזה הקפיא לגמרי את התוכניות שלנו".

רותי ממשיכה ומספרת: "כשהתחיל הסגר, בשבת השנייה, התחלנו להוציא את המערכת לחצר והיינו מרימים קבלת שבת שכל השכונה היתה שומעת את השירים ומידי שבוע מחכה לכך. זה היה עולה גם לפייסבוק וזכה להצלחה גדולה. היינו עושים מצב רוח טוב. עכשיו, כשכולם חזרו לשגרה שלהם, זה פסק".

# # #

רותי גרינגליק. צילום יפעת דביר

רותי בת 55. היא מנחת הורים ויועצת אישית וזוגית. היא בעלת קליניקה ברעננה ועושה חוגי הורים, כיום גם בזום. כשהייתה בת 29 הכירה את בעלה, צביקה, שהיה אז בן 36. תוך שלושה ימים החליטו השניים להתחתן  והם בהחלט קוראים לזה אהבה ממבט ראשון. שניהם באים ממשפחות מרובות ילדים ומרובות אחיינים והיה להם ברור שגם להם תהיה משפחה גדולה. בתוך תשע שנים הביאו לעולם חמישה ילדים. רותי בחרה במסלול של עובדת סוציאלית וצביקה עו"ד, שעם השנים הפך לאיש עסקים, שחלק גדול מעיסוקיו בחו"ל, פרט לתקופות מילואים ארוכות בהן שירת כמג"ד.

אני זוכרת שכשהילדים היו צעירים היה לי ממש קשה, כי צביקה היה מג"ד בשריון במילואים ונעדר לתקופות ארוכות ובין לבין היה יוצא הרבה לחו"ל", נזכרת רותי. לפני כ-17 שנה, כשבתה הבכורה הייתה בכיתה ד', ילדה רותי את בנה החמישי. כשמלאו לו שבעה חודשים, החיים נעצרו – רותי אובחנה כחולה בסרטן השד. "זו הייתה שנה מאתגרת במיוחד, היה לי קשה", היא אומרת, "רציתי לעשות סדר בבית ועם עצמי. ידעתי לבשל ולחתל תינוקות, אבל שום דבר לא הכין אותי למצב החדש. לא ידעתי מה עושים".

רותי החלימה אחרי כשנה. תקופת ההחלמה לא הייתה פשוטה. במהלך תקופת ההחלמה הצטרפה לחוג הורים ברעננה ואחרי שראתה שזה עוזר לה, החליטה להצטרף למסלול של מרכז שפר להכשרת מנחות של יעל אליצור בירושלים. "התחלתי ללמוד ונתפסתי, מצאתי גישה שנותנת לי אוויר, שיש לי חמישה ילדים בבית והם יכולים שותפים, קיבלתי המון תובנות שסייעו לי לעבור את התקופה הלא פשוטה", היא אומרת. "כשנולדו הילדים לא הייתי מוכנה, לאחר הלימודים הבנתי שיש דרך ליהנות מהילדים וראיתי הרבה מצבים עם הילדים של שיתוף פעולה".

היא עוסקת בהדרכת הורים כבר כ-15 שנה, וגם המופע קשור ללימודים שלה: "למדתי במרכז שפר ותוך כדי השנים ארגנו כנסים. באחד הכנסים הציעו לי ולבעלי לעשות מופע שנעביר בערב. לקחנו חוג הורים שאני מעבירה לאנשים והעברנו אותו לבמה בצורה של דילמות, שגם מצחיק וגם מרגש עם קטעי שירה. במופע שלנו יש הרבה בדיחות על זוגיות, על המשפחה ומה עושים ואיך מתנהלים, ובין לבין הילדים שרים איתנו".

משפחת גרינגליק

איך זה  להופיע עם הילדים, עם המשפחה?

"זו שאלה שתמיד שואלים אותי איך הילדים מוכנים להופיע איתנו והילדים תמיד מספרים שהם אוהבים לעשות את זה, אבל יש גם מתח סביב זה ובלאגן. בכל בית יש משהו שברור שהילדים עושים ואצלנו ברור שהילדים שרים והריבים שלהם זה למה זייפת, למה לא נכנסת בטון הנכון. לפני המופע יש הרבה מתח ואחרי זה יושבים ביחד לאכול משהו ועושים סיכום על מנת להשתפר בעתיד".

בימים אלה המופע של הזוג מוקפא, לאור מצב הקורונה. רותי ממשיכה להעשיר את עצמה בתחום הייעוץ ותשתתף בכנס המקוון 'המפתח לשינוי בידיים שלך' של מרכז שפר שיתקיים ב- 20-22/7. הכנס יעמוד בסימן הורות, זוגיות ומודעות אישית והיה כנס דיגיטלי מקוון. רותי ממליצה: "אני ממליצה להירשם לכנס, במיוחד בתקופה הזו של הקורונה. הכנס יעניק להורים כלים בהם יוכלו לחיות בנעימות ובשלום עם הילדים ולהבין שיש לילדים שלנו כוחות שאנחנו לא מכירים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר