נעמי קדוש
נעמי קדוש

“רוב התזונה שלי מבוססת על דברים שאני מכינה לבד”

נעמי קדוש, בוגרת לימודי רפואה תזונתית על פי הרמב”ם, מכינה בבית לחמי מחמצת מפוארים, משתמשת המון בחלב קוקוס וחושפת: “היה לי תסביך עם תמרים. זה נראה לי כמו ג’וקים”

פורסם בתאריך: 4.4.19 15:59

קצת על עצמי: נעמי קדוש, 46, נשואה ליובל ואם לשלושה (18,16,7). במקצוע נציגה רפואית של חברת “טבורית” לשימור דם טבורי. “אני מרגישה שהמקצוע שלי הוא שליחות”, היא מסבירה, “הגעתי לזה כשהבת שלי עמית הבריאה מדם טבורי אחרי שחלתה בלוקמיה. כשהחלימה לקח לי קצת זמן להבין שצריך להעלות את המודעות. היום עושים עם דם טבורי דברים מאוד טובים. כבר לפני שנה התחילו לטפל בילדים עם אוטיזם ועם שיתוק מוחי ויש הרבה מאוד מחלות נוספות שמשתמשים בדם הזה כדי לטפל בהם. אני מעבירה הרצאות, מסתובבת בין בתי חולים, משתתפת בכנסים. איפה שאפשר להסביר בנושא – שם אני נמצאת. בשנה האחרונה, אחרי שסיימתי לימודי רפואה תזונתית על פי הרמב”ם, התחלתי שינוי תזונתי מאוד גדול גם בבית. בהמשך המטרה שלי היא לעזור לאחרים בכל הקשור לתזונה בריאה, נכונה וטבעית”.

רקע בעיר: “אני כפר סבאית מגיל חמש. כל חיי גדלתי בעיר ואני מאוד אוהבת אותה. עם כמה שהיא גדלה אני עדיין אוהבת אותה כי יש בה עדיין את האווירה של העיר של פעם. אני מסתובבת ברחובות ועדיין מכירה פרצופים מהילדות. מי שכפר סבאי נשאר כזה כל חייו”.

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? “אני זוכרת את עצמי במטבח מאז ומתמיד. זה כמו תרפיה עבורי. מרגיע אותי. עבדתי גם תקופה בקיטרינג. תמיד היה לי הרצון לבשל ובזמן האחרון גם התעמקתי ולמדתי לשנות את האוכל שאנחנו אוכלים תזונתית כדי שיהיה בריא יותר”.

שף/קונדיטור אהוב? “הכי הייתי מעוניינת לפגוש את אסף גרניט. יש משהו טוב בפנים שלו. אני לא רואה תכניות ריאליטי, אבל בתוכניות שלו ספציפית אני מאוד אוהבת לצפות”.

מהי המנה האהובה עלייך? “בשנה האחרונה אני משתמשת המון בחלב קוקוס. הפסקתי לצרוך לגמרי מוצרי חלב, כך שאם משתמשים בו נכון הוא יכול לשמש להרבה מאוד מאכלים”.

בישול או אפייה? “אני אוהבת מאוד אפייה. אני אופה לחמים ביתיים פעמיים-שלוש בשבוע. אנחנו אוכלים בבית רק לחמי מחמצת שאני מכינה מקמח כוסמין. בשנה האחרונה אני מגדלת את המחמצת בבית. בכלל, רוב התזונה שלי מבוססת על דברים שאני מכינה בבית לבד, גבינות, שקדים, סויה, טופו וקטניות והרבה ירקות ופירות”.
תבלין אהוב? “אני מאוד אוהבת צ’ילי וג’ינג’ר”.

מה בתפריט ביום שישי? “זה תמיד בא לי ברגע האחרון, אבל באופן קבוע יש כמובן חלה שאני אופה ותמיד יש מנה בשרית אחת לפחות. בכל שבוע אני מכינה משהו אחר. יש הרבה פעמים בקשות של בני הבית שאני מתחשבת בהן. השבוע אעשה חזה עוף בקארי”.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? “אני לא ממש זוכרת. הייתה תקופה שעשיתי המון לזניות. היום אני פחות מכינה את זה כי הן מוקרמות עם שמנות וכאלה”.

מה המומחיות שלך? “היום אני יכולה לומר בלי להתבייש שלחמי המחמצת שלי מאוד טובים”.

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? “במיה. אבל אם היית שואל אותי לפני כמה חודשים זה היה תמרים. היה לי תסביך כי זה נראה לי כמו ג’וקים. זה היה ברמה של פוביה ממש והצבתי לעצמי מטרה להפטר ממנה. היום לא רק שאני אוכלת תמרים, אני גם משלבת אותם במתכונים. בקרוב אני רוצה לעשות סדנאות לבישול בריא אז אם לא הייתי עוברת את השלב הזה של העבודה על עצמי – לא הייתי יכולה להכניס את זה למטבח”.

מתכון לשבת: דג סולומון ברוטב תאילנדי וחלב קוקוס

מדור אוכל- סלמון

מדור אוכל- סלמון

המצרכים:
1 יחידת פילה סלומון שלם טרי
רבע כוס רוטב סויה (עדיף דל נתרן)
שלוש כפות רוטב דגים
שלוש שיני שום מגורדות
כפית סוכר חום או דבש
2 כפות ג’ינג’ר טרי מגורד
1 פלפל צ’ילי אדום חתוך לטבעות
3 כפות שמן אבוקדו או שמן זית לטיגון
1 קופסה קטנה של חלב קוקוס 250 מיל’
מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:
מערבבים סויה, רוטב דגים, שיני שום, סוכר או דבש, ג’ינג’ר, צ’ילי, מלח ופלפל בצנצנת ומשקשקים (ניתן לשמור את הרוטב במקרר עד להכנה). שופכים 3/4 מהכמות על שני צדי הדג ונותנים לו לעמוד שעתים-שלוש במקרר.
בסיר שיכול להיכנס לתנור צורבים את הדג משני צדיו בשמן הזית או האבוקדו. מכניסים את הדג לתנור לחצי שעה בחום של 180 מעלות (לא גריל). כשהדג מוכן מניחים אותו על צלחת הגשה.
מוסיפים חלב קוקוס למיצים שנשארו בתחתית הסיר ומגרדים את התחתית עם כף עץ או סיליקון. את הרוטב ניתן לשים בצלוחית או רוטביה להגשה. רבע מכמות הרוטב שנשארה בצנצנת ניתן להגיש למי שאינו אוהב חלב קוקוס.
מגישים לצד בורגול או שעועית ירוקה מוקפצת.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר