אדי מזרחי. קרדיט: פרטי
אדי מזרחי. קרדיט: פרטי

"אכלתי מניו יורק ועד איטליה, אבל אין כמו קבב בלאפה"

אדי מזרחי היה בין השותפים שהביאו את חברת לי קופר לארץ. מאז הוא הספיק לעזוב את החברה, להשתתף בעונה של מאסטר שף ולפתוח עסק של סדנאות בישול וארוחות פרטיות. ויש לו גם מתכון מעולה לבייגלה

פורסם בתאריך: 11.7.19 14:39

קצת על עצמך: "אני אדי מזרחי, בן 54, גרוש פלוס שניים, מתגורר ברעננה. התחלתי את הקריירה שלי בתעשיית הטקסטיל בחברת ליוויס, עם עוד שני חברים בכירים בחברה, אבל כשהגיע זמן הקידום דילגו עלינו. לקחתי את זה די קשה. אני אריה עם מוסר עבודה מטורף שמאוד נאמן למקום שאני נמצא בו. אז הלכתי אל הנודע, עזבתי, ושני החברים האחרים שלי הצטרפו אלי. חיפשנו מותג בינלאומי להביא לארץ, ומצאנו את לי קופר. ב-2009 עזבתי את לי קופר ישראל והלכתי בעקבות אהבה מאוד גדולה שלי, בישול. ב-2010 הילדים שלי רשמו אותי למאסטר שף, שם הגעתי עד האמצע, הפכתי ליקיר הקהל. מאז הפכתי לבשלן במשרה מלאה בסדנאות פרטיות, בארוחות פרטיות, כתבתי בכל מיני מדורים. קיבלתי הכרה למטבח שלי, המטבח הים התיכוני, שמושרש על חומרי גלם מקומיים. מלבד הסדנאות וארוחות השף שאני מכין אני גם יועץ קולינרי לבתי קפה ומסעדות שלא מוצאות את עצמן. היום אני הולך על אוכל בכל הכוח, אני רוצה לפתוח בחודשים הקרובים מיזם שהוא מקום שמתעסק באפייה וסנדוויצ'ים מיוחדים, עוד תשמעו על זה".

רקע בעיר: "אני גר ברעננה 20 שנה. הגעתי לכאן בעקבות הנישואין, גרושתי הייתה תושבת המקום. המקורות שלי הם מעג'מי שביפו. חוויתי יפו, ים, דו קיום, מטבח ערבי-יהודי. זה נתן לי המון עושר, צבע ואותנטיות למטבח שאני עושה היום".

מאיפה האהבה למטבח? "אני חושב שבישול זו פשוט מתנה מאלוהים. זה פשוט בא לך. זה יותר היכולת שלי לאהוב אנשים ולהיות מחובר אליהם. אני בא מבית מבשל, אמי ואבא זכרונם לברכה היו שני בשלנים מדהימים. אמא שלי מגיעה מבית בוכרי, אבא שלי מבית ירושלמי. אני דור שביעי בארץ מצד אבא שלי. גדלתי על השוק, על הבסטות. סבתא שלי היא ממייסדות שכונת התקוה".

שף או קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהב את המטבח של חיים כהן ואייל שני, את הפשטות, את האותנטיות. מטבחים שנותנים מקום לחומר הגלם המקומי".

המנה האהובה עלייך? "אכלתי איפה שאתה רוצה, מניו יורק עד מסעדות שף באיטליה, אבל אין כמו קבב בלאפה עם טחינה, עמבה ועגבנייה שרופה".

בישול או אפייה? "גם וגם. המון מטבחים טובים בעולם יודעים לשלב אפייה ובישול, כמו המטבחים האיטלקי, האוזבקי או המרוקאי. תמיד יש את הלחם והאוכל שמבשלים".

מה התבלין שלך? "מאוד נטורל. אני נותן לחומרי הגלם להביע את עצמם. לא צריך יותר ממלח, פלפל, שמן זית וקצת שום".

מה בתפריט של יום שישי? "יהיו קציצות של אמא שלי ברוטב אדום עם פיתה בוכרית בשרנית שאני אופה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "סופריטו. זו מנה ירושלמית שהגיעה מיהדות ספרד, מנה מתפוחי אדמה מטוגנים ועוף. יצא מדהים. הכנתי את זה לראשונה בגיל 19".

מה המומחיות שלך במטבח? "אני מאד אוהב לעבוד עם חצילים ובצקים, שני קודקודים מאוד חזקים אצלי".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "במאסטר שף הייתי צריך להכין סוג של פילה דג, עם תבלינים אסייתים על יוזו, מתכון עם ארבע עמודים. עמדתי בזה בגבורה".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? "אני מבשל כשר, אז אני לא מבשל בשר לבן ולא פירות ים. אני יודע להסתדר במטבח שלי גם בלי זה".

מתכון לשבת: בצק בייגלה

בצק בייגלה. קרדיט: אדי מזרחי

בצק בייגלה. קרדיט: אדי מזרחי

המצרכים:
קילו קמח
11 גרם שמרים יבשים
3 כפות סוכר
קמצוץ מלח
2 כפות שמן זית
שומשום לפי הצורך

אופן ההכנה:
להכניס למיקסר לשלוש דקות את הקמח, השמרים והסוכר. להוסיף כ-600-550 מ"ל מים בהדרגה, להמשיך להפעיל את המיקסר לעוד 8-7 דקות ולעצור. להוסיף את המלח הגס ואת שמן הזית ולערבב במיקסר עוד ארבע דקות. להוציא את הבצק לקערה משומנת, ולתת לו לתפוח בחוץ במשך שלוש שעות לפחות. להוציא את הבצק מהקערה, לחתוך לפסים גליליים ולתת לבצק לנוח. לגלגל בין כפות הידיים עד שהחתיכות מקבלות צורה של גלילים באורך 25 ס"מ. לטבול מעט במים ואז ישר לקערה עם שומשום. לשים את הגלילים על תבנית עם נייר אפייה משומן, לחמם את התנור בגריל טורבו ל-270 מעלות ולהכניס לחמש דקות. לזכור לאפות משני הצדדים.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר