שי לי כהן נפוסי. צילום יורם רשף
שי לי כהן נפוסי. צילום יורם רשף

מתכון לשבת: שי-לי כהן נפוסי אכלה עקרב, קשה לה עם חריף ויש לה מתכון לקרפצ'יו בקר 

וגם: היא מאפרת מקצועית בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, כשטעים לה היא מתחילה לרקוד על הכיסא וחוץ מלבשל ולאפות היא גם מומחית בלצלחת

פורסם בתאריך: 30.1.20 14:22

קצת על עצמך: "אני שי-לי כהן נפוסי, בת 48, מרעננה. אני מאפרת מקצועית בתעשיית הסרטים והטלוויזיה. אני גרושה ויש לי שתי בנות מדהימות שמשרתות בצבא – עילית בת 22 ואורן בת 20. אני מאוד אוהבת לבשל, לאפות ולטייל. אוכל בעיניי הוא אחת מתענוגות החיים. המשפחה והחברים טוענים שמיד רואים עלי כשמשהו שאני אוכלת מוצא חן בעיני וטעים לי כי אני מתחילה לרקוד על הכיסא".

רקע בעיר: "נולדתי ברעננה ומעולם לא עזבתי. אני אוהבת את העיר הזאת ואת השקט שיש בה, ובו זמנית את הקירבה לתל אביב ולחיי הלילה".

מאיפה האהבה למטבח: "האהבה למטבח הוטבעה בי מינקות. מאז ומתמיד הייתי, הרחתי ונשמתי את המטבחים של סבתא, אמא ובהמשך גם התחברתי לשפים ונכנסתי להסניף גם מטבחים מקצועיים. זה משהו שהיה אצלי כל חיי, ורק התחזק עם הזמן".
שף או קונדיטור אהוב: "קשה מאוד לבחור, אבל אם אני חייבת אז גיא גמזו ממסעדות 'אריא' ו-'נונונו' בתל אביב. המנות שלו הן פשוט תענוג לחיך ואמנות לשמה".

המנה האהובה: "נתח בשר איכותי בסו-וויד (שיטת בישול מזון בוואקום, ד.ס) ומעשנה עם צ׳מיצ׳ורי במסעדת 'באקארו' ברעננה".

בישול או אפייה: "אני אוהבת ומתחברת גם לבישול וגם לאפייה, מהסיבה הפשוטה שמבחינתי ארוחה מושלמת תכלול מספר מנות, וכמובן גם קינוח".

מה התבלין שלך: "מלח. אפשר תמיד לתבל עם ירקות, ציר טוב ומרכיבים איכותיים אחרים, אבל על מלח קשה לוותר. זה הבסיס".

מה בתפריט של יום שישי: "ארוחות שישי בדרך כלל מורכבות מסלטים שונים ומנות עיקריות מתחלפות. דג או בשר עם פחמימה או ירקות מבושלים, חלה באפייה ביתית ועוגת שמרים או פירות לקינוח. בשישי האחרון למשל, היה קרפצ׳יו בקר, דג נסיכה ברוטב עגבניות, אורז לבן, סלט ירקות ולקינוח עוגת שמרים עם גבינה ודובדבני אמרנה".

המנה הראשונה שהכנת: "פסטה אדומה, שזה היה הדבר שהכי אהבתי בילדותי. החלום שלי כילדה היתה מקלחת שבמקום מים זורם בה ספגטי".
מה המומחיות שלך במטבח: "אני חושבת שמה שאני עושה הכי טוב זה 'לצייר את האוכל' כמו שאבא שלי היה קורא לזה. אני טובה בלצלחת ולצלם את המנות, כי מעבר לטעם, חשוב לזכור שמה שאוכל ראשון זה העיניים".

המנה הכי מוזרה שהכנת: "פעם אחת אפיתי עוגת סברינה. מזל שהבנות טעמו את הבלילה, כי השתמשתי במלח במקום סוכר. מהר מאוד הבנתי את גודל הטעות והבלילה נזרקה. מיותר לציין שהבנות לא שוכחות לי את זה וזאת הפכה לבדיחת המשפחה".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "אין דבר כזה. ולראיה טעמתי פעם אחת עקרב בתאילנד. הדבר היחיד שקשה לי איתו קצת זה חריף".

מתכון לשבת: קרפצ'יו בקר

אוכל- קרפצ'יו בקר (כשר). צילום שי-לי כהן נפוסי

המצרכים:
נתח של סינטה או שייטל (במשקל לפי הכמות המתבקשת)
מלח גס
חומץ בלסמי
שמן זית
פלפל גרוס
עלי רוקט או עלי בייבי
גבינת פרמז'ן מגורדת, או שקדים, אגוזים ובצל ירוק בגרסה הכשרה

אופן ההכנה:
קודם כל יש ליצור מערכת יחסים קרובה וחברית עם הקצב, כי בשביל קרפצ'יו חייבים, אבל חייבים, בשר טרי ואיכותי. בוחרים נתח של סינטה או שייטל ללא שומן. ניתן לבקש מהקצב שיכין לנו בחיתוך דק כנייר שמתאים לקרפצ'יו, או שיכין לנו פרוסות מעט עבות יותר בין שקיות שניתן להכות בפטיש שניצלים עד לעובי מעט שקוף.
חשוב לדעת שאת הקרפצ'יו צריך להכין בסמוך להגשה. משטחים את הבשר על צלחת יפה. מפזרים מלח גס (אפשר וכדאי להשקיע במלח איכותי). מזליפים מעט חומץ בלסמי איכותי ושמן זית מובחר. מפזרים מעט פלפל גרוס ועלי רוקט או בייבי. מפזרים מעל פרמזן מגורד, או בגרסה הכשרה אגוזים, שקדים ובצל ירוק. כדאי להגיש עם טוסטונים.

בתיאבון
שבת שלום!


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר