סער ורדי, שניצל פרומעז
סער ורדי, שניצל פרומעז

סלט הפתעות ושניצל פרומעז: סער ורדי מתפרע במטבח ויש לו גם מתכון

אחרי שהבנות נולדו סער ורדי שדרג את התפריט ולחביתה והטוסט התווספו אורז עם פטריות וסלט הפתעות. וחכו שתטעמו את השניצל פרומעז שלו

פורסם בתאריך: 6.2.20 13:30

קצת על עצמך: סער ורדי, בן 39, נשוי ללירון ואבא של הדר (בת כמעט 9), וניצן (שחוגגת השבוע יום הולדת 5). איש תקשורת מזה 17 שנים. "מהרגע שהחזקתי עיפרון התחלתי לכתוב סיפורים וידעתי כבר אז שגם בבגרותי אעסוק במילה הכתובה. עם השנים התפתחה גם התודעה החברתית, שתיעלה את האהבה שלי לתחום לעולמות הפוליטיקה והאקטואליה. במצטבר עסקתי 13 שנים בתפקידים שונים בתחום העיתונות הכתובה, רובן בקבוצת מעריב על גלגוליה השונים, שם התפתחתי ממשרת כתב במקומון 'זמן השרון' עליו השלום עד לעורך הראשי של רשת 'המקומון', תפקיד אותו מילאתי במשך חמש שנים. במקביל כתבתי וערכתי במוסף היומי של העיתון וגם במוסף סוף השבוע. כתבות שלי פורסמו עם השנים גם בעיתונים כמו דה מרקר, ישראל היום, גלובס ופורבס. כדובר כיהנתי כדובר עיריית רמת-גן וכיום אני משמש דובר מחוז דן-פ"ת בשירותי בריאות כללית. וכדי לסגור מעגל, בימים אלה אני עובד על כתיבת רומן ראשון פרי עטי, שאני מקווה שגם יראה אור יום בהקדם".

רקע בעיר: "כילד שגדל ביישוב אורנית, כפר סבא הייתה אחת 'הערים הגדולות' שנהגנו לצאת אליהן. עד היום אני זוכר את החגיגה הגדולה סביב פתיחת קניון ערים ב-1994 ואיזו אטרקציה הוא היווה מבחינתנו. עברתי לכפר סבא בתחילת 2008, בדיוק לפני 12 שנים, באותה שנה בה התחתנתי, תחילה גרנו ברחוב רוטשילד וכיום בשכונת הפרחים. כאן ב'מאיר' נולדו גם שתי בנותיי".

מאיפה האהבה למטבח: "האמת שאכה על חטא ואומר שבמשפחה שלנו אשתי לירון בשלנית טובה ממני והיא זו שיודעת לייצר מטעמים יצירתיים. אבל בשנים האחרונות, מאז שנולדו לי הילדות, ובייחוד מאז שהגדולה התחילה לעמוד על דעתה (שזה קרה בערך מהרגע הראשון), התחלתי לשחק טיפה יותר במטבח. לירון מכינה מנות דגל כמו דג סלמון בתנור עם מלח גס, מרקים בטעמים משתנים, עוף ברוטב סילאן מעוטר אנטפיסטי ותפוחי אדמה קריספיים וכמובן כמובן שחייבים לציין לחיוב את העוגות הטעימות שהיא אוהבת לאפות – בעיקר אני נהנה להתענג על הפאי האלוהי שלה, אותו היא משלבת עם מילויי פירות משתנים. אני אישית הגעתי מהבית בו גדלתי עם ידע די בסיסי לגבי מה ניתן להכין: טוסטים, חביתה, שניצלים, סנדוויצ'ים ופסטה. כעת במקום להכין 'סתם' אורז לבן, אני מתבל אותו עם כמויות נדיבות של שמן קנולה וכורכום (טריק שלמדתי מאמי זהבה ז"ל), ולפעמים מעטר מעליו תיבול שקונים בסופר או בשוק, עדשים או פטריות מוקפצות. הבנות אוהבות במיוחד שאני מכין להן 'סלט הפתעות', שזה סלט רגיל אליו אני מוסיף מכל הבא ליד: תירס, זיתים, קרוטונים, גרעינים ועוד".

שף או קונדיטור אהוב: "אשתי וחמותי מכינות את האוכל הביתי הטוב ביותר. המטבח בבית המשפחה משלב יסודות של עדות אשכנז והמזרח ומייצר תמהיל ישראלי מושלם. ואם כבר אוכל פולני, אני מתגעגע גם למרק העוף עם קניידלך ולגוועץ' שסבתי הכינה כשעוד הייתה איתנו".

מנה אהובה: "אני חושב שכל דבר מבית היוצר של המטבח האסיאתי, בדגש על מוקפצים ונודלס, או המטבח האיטלקי, בדגש על פיצות ופסטות, יכול בקלות להתברג לצמרת המנות האהובות עלי. מבחינתי אני יכול לאכול את סלט העגבניות והנודלס שמגישים כמנה ראשונה ב'זוזוברה' במרכז G ולהיות אדם מאושר".

בישול או אפייה: "ברור שבישול. זה בדיוק המקום לנסות דברים חדשים ולהתפרע עם רעיונות. במעט הניסיונות שעשיתי עם אפייה, זה תמיד הסתיים רע ומר, תרתי משמע".

תבלין אהוב: "כורכום. גם כי הוא מזכיר לי את בית ילדותי, אבל בעיקר כי הוא טעים ומוסיף טוויסט שמשדרג אפילו את המאכלים הכי פשוטים, כמו פתיתים ואורז".

מה בתפריט של יום שישי: "בדרך כלל את המנות הכבדות אנחנו אוכלים ארבעתנו דווקא בצהריים. אם אנחנו לא נפגשים עם חברים או יוצאים למסעדה, זה הזמן שלי לטגן שניצלים או להכין תוספת לילדות, וזה הזמן שבו לירון מכינה כמויות נדיבות של מאכלים 'למבוגרים' שמספיקים לכמה ימים, בין אם זה עוף בתנור, שעועית עם פטריות בסויה, קציצות וסלטים מיוחדים. בערב אנחנו מכינים סלט גדול, פותחים שולחן עם כל גבינות, מאפים וממרחים, מכינים חביתת ירק או שקשוקה ומקנחים בסיידר חם עם שוקולד או עוגה. זו גם השעה שבה הילדות שומעות דרך קבע את 'יום שישי' של הדג נחש ואנחנו מדליקים נרות שבת, וכל הבית לובש חג".

המנה הראשונה שהכנת: "שניצל. הבחירה בנאלית, אבל התפאורה זכורה לי כמיוחדת: אמא שלי לימדה אותי איך חותכים את הבשר לחתיכות קטנות, טובלים בביצה עם מלח, פלפל ואבקת שום, מצפים בפירורי לחם ומכניסים למחבט הלוהט. זה תמיד היה בימי שישי בצהריים, כשהשבוע נגמר וברדיו התנגנו שירי ארץ ישראל, שאמי נהגה לשרוק לצליל נגינתם".

מה המומחיות שלך: "בהשראת השניצל שציינתי, אני אוהב להכין לארוחות הערב החלביות של שישי בערב גבינת פרומעז מצופה פירורי לחם, אותה מטגנים על המחבת בדיוק כמו שניצל ומגישים חם ולוהט. הטריק הוא לחתוך את הפרומעז לפרוסות דקות ולצפות בכמות נדיבה של פירורים. זו דרך מצוינת לגרום לילדות לאכול גבינה שהיא לא גבינה צהובה או מוצרלה ולייצר מנה חמה שתסגור את השבוע בטעם של עוד".

 

מתכון לשבת

שניצל פרומעז

שניצל פרומעז

המצרכים: 1 גליל פרומעז, 2 ביצים, פירורי לחם, שמן לטיגון, מלח, פלפל, שומשום, אבקת שום (אם רוצים)

אופן ההכנה: חותכים את גליל הפרומעז לפרוסות דקות. שוברים את הביצים בקערה וטורפים אותן עם מלח, פלפל ומעט אבקת שום. שופכים את פירורי הלחם לקערה נפרדת ומטבלים במלח ופלפל לפי הטעם ושומשום. כמו בשניצל, טובלים את פרוסות הפרומעז בפירורי לחם, בביצה ואז שוב בפירורים עד שהפרוסה מצופה היטב. מטגנים משני הצדדים עד שמזהיב. כשמוכן, מניחים על נייר סופג ואוכלים.

בתיאבון!

שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר