אילנה ויסמן והתבשיל

מתכון לשבת: חזה בקר בבישול ארוך של אילנה ויסמן

היא עלתה ממקסיקו, העסק שלה לתיירות נכנסת ואירועים נפגע מאוד בקורונה, ואת ההשראה לבשל קיבלה מאחותה שנפטרה לפני כשנה וחצי. אילנה ויסמן משתפת אותנו במתכון האהוב עליה

פורסם בתאריך: 21.1.21 12:22

מי: "שמי אילנה ויסמן, אמא לליאור חייל בן 19, אליאן בת 16 והילה בת 13. עליתי לארץ לפני 26 שנים ממקסיקו, אני ישראלית ומקסיקנית. יש לי עדיין המון קשרים עם מקסיקו, בנוסף לכך שרוב משפחתי שם, יש לי גם לא מעט חברי ילות במקסיקו ולא מעט לקוחות שלי מגיעים משם. יש לי סוכנות לתיירות נכנסת ולהפקת אירועים, ענף שמאוד נפגע בקורונה, אנחנו היינו הראשונים לסגור ונהיה כנראה האחרונים לפתוח".

אילנה ויסמן

"אז מאיפה האהבה שלי לאוכל? אחותי הבכורה, שלצערי הרב נפטרה לפני שנה בחצי, התגוררה בארץ והיא נתנה לי את ההראה לבשל. אצלה בבית תמיד ניתן היה למצוא אוכל טעים וביתי. בנוסף לכך בסגר הראשון התחלנו לבשל יחד, אני וחברתי היקרה מירב פרנקל. זה נתן לי חשק לעשות דברים חדשים ולהתנסות בכל מיני סוגים של בישול. בחרתי לשתף אתכם במנה שמאוד אהובה עלי".

התבשיל של אילנה ויסמן

מתכון לשבת: חזה בקר בבישול ארוך של אילנה ויסמן

המצרכים: 

3 ק"ג חזה בקר מספר 3
3 בצלים סגולים חתוכים לפסים
3 מקלות סלרי
1/2 בקבוק יין אדום איכותי
6 שיני שום פרוסות
4 כפות רסק עגבניות
3 כפות סילן
שמן זית
מלח גס אטלנטי ופלפל

ההכנה: 

מטגנים את הבצל והשום ומטגנים את הבשר הבשר כדי לסגור אותו. מכניסים לתנור בחום 230 מעלות עם כוס יין, 2 כוסות מים, רסק עגבניות והסלרי. אחרי 10 דקות מורידים את החום ל-150, מוסיפים עוד כוס יין ומכסים עם אלומיניום. כל 1/2 שעה או 40 דקות בודקים שיש עדיין נוזלים. אפשר להוסיף מים או יין. עושים כך במשך 3.5 שעות.
אחרי זה מוסיפים את הסילן, המלח והפלפל. ממשיכים לבשל עוד שעתיים ולא שוכחים לבדוק מידי פעם את מצב הנוזלים. אחרי השעתיים הנוספות משאירים עוד כחצי שעה ללא כיסוי ומעלים ל-170 מעלות.

מגישים עם תפוח אדמה בתנור או פירה. ממליצה לשים ליד קערה עם הנוזלים של הבשר.

בתיאבון!

לקבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?' ולמתכונים נוספים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר