גלית נאמן ועוגת הגבינה

את עוגת הגבינה המנצחת של גלית נאמן מומלץ לאפות בסיר ג'חנון

גלית נאמן עוסקת בסטיילינג ובקוסמטיקה פרא רפואית, אוהבת לבשל ולארח, וממליצה בחום על עוגת הגבינה שלה עם טיפ חשוב

פורסם בתאריך: 3.2.21 11:22

מי אני: קוראים לי גלית נאמן, חברה בקבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?', בת 49, אמא לארבעה ילדים, וסבתא לנכד אחד מתוק. בבעלותי מכון יופי וקוסמטיקה פרא רפואית. כל מה שקשור ביופי ואסתטיקה עניין אותי מאז ומתמיד תוך דגש על אמונה של אין יופי בלי בריאות. במשך השנים למדתי גם סטיילינג בשנקר וסיימתי בהצטיינות, עבודת הגמר שלי כיכבה במגזין בלמוד היוקרתי. עם השנים התחביב הפך לעוד עיסוק וכיום אני עוסקת גם בסטיילינג אישי ומכירת בגדים  חדשים ויד שנייה. עולם הבישול והאפייה לא זר לי כי גדלתי בבית שהמטבח היה בו המרכז. אימי הייתה עקרת בית שגידלה שישה ילדים וכל עיסוקה היה גידול הילדים והכנת אוכל, מה גם שזה היה בית פתוח שאירח המון אנשים.

גלית נאמן

"לימים כשנישאתי אך טבעי היה שביליתי שעות במטבח, מה גם שנולדו ארבעה ילדים במרוצת השנים. אני מודה שבתחילה הייתי נכנסת למטבח לא באהבה גדולה אלא כי "כך צריך", הילדים צריכים לאכול!. עם השנים הבנתי שדרך האוכל אני מצליחה לשמור על הגיבוש והליכוד המשפחתי, וכך דאגתי להמציא את עצמי כל פעם מחדש וממש לאהוב לבשל ולאפות את הדברים הכי מורכבים שגם איתגרו אותי מאוד. כשהבנות מגיעות אליי לטבריה מהמרכז ואומרות אמא כבר בדרך הריחות של המאכלים שלך עולים לנו זה עושה לי טוב ורצון להכין עבורם עוד ועוד. הבית הוא בית פתוח, אני מארחת בו לא מעט ונהנית מכל התהליך. מלבד הטעמים חשוב לי אופן ההגשה והאסתטיות של האוכל כי בעיניי העין אוכלת לפני הכל. המוטו שלי: אם אתה כבר עושה משהו תהנה מהדרך, ואני בהחלט נהנית מהדרך למרות שכל השנים ניהלתי עסק ועבדתי שעות רבות במבט לאחור אני מלאת סיפוק וברור לי שההשקעה הייתה משתלמת. אוכל מקרב לבבות!".
"ישנם המון מאכלים ועוגות שהכנתי במהלך השנים, חיברתי מתכונים והוספתי את הנגיעות והטעמים שלי. בחרתי לשתף אתכם את המתכון של עוגת הגבינה המנצחת שלי, שלב אחרי שלב, עם כל הטיפים לאפייה מושלמת ומוצלחת.

עוגת הגבינה של גלית נאמן

מתכון לסופ"ש: עוגת גבינה של גלית נאמן, מומלץ לאפות בסיר ג'חנון

טיפ חשוב:

הכי מוצלח לאפות עוגת גבינה בסיר ג'חנון כך הוא אטום, אין חדירה של אדים והעוגה יוצאת גבוהה, אוורירית ויפה. אבל בהחלט אפשר לאפות בתבנית קפיצית. אז סיר ג'חנון בקוטר 20 או 22 או לחלופין תבנית עגולה קפיצית בקוטר 26.
את סיר הג'חנון יש לשמן עם חמאה מומסת בתחתית ובדפנות יש לחתוך פסי נייר אפייה ולהצמיד לדפנות הסיר ליצירת הגבהה נוספת,על הנייר לשמן את הדפנות שוב עם חמאה כדי שנוכל לחלץ את העוגה.

המצרכים הדרושים:

5 ביצים מופרדות לחלבונים / חלמונים
כוס סוכר
1 איסטנט פודינג וניל
4 כפות קורנפלור
750 גרם גבינה לבנה
כף מסקרפונה(לא חובה)
1 גביע שמנת חמוצה
1 סקי וניל מיני או דניאלה.

אופן ההכנה:

להקציף חלבונים עם כוס סוכר לקצף יציב ותפוח, להוסיף חלמונים ולהמשיך עוד כמה דקות גם כשהחלמונים תפוחים. להנמיך למהירות נמוכה במיקסר ולהוסיף בהדרגה את יתר המצרכים, לערבל קלות ולהמשיך לקפל את כל החומרים פנימה, לשפוך לסיר הג'חנון ולהכניס לתנור שחומם מראש על 170 מעלות על השלב הראשון בתנור כשבתחתית התנור אנחנו שמים תבנית קטנה עם מים (חשוב מאוד!).
אחרי 20 דקות להנמיך את התנור ל-150 מעלות ולאחר 20 דקות נוספות להנמיך ל-130 ולאפות עוד כארבעים דקות עד שעה, תלוי בתנור.
לאחר גמר האפייה לא לפתוח את התנור לפחות שעה או עד שהעוגה מתקררת לגמרי (למניעת צניחה).

לציפוי העוגה:

1 שמנת מתוקה
רבע כוס חלב
1 איסטנט פודינג וניל.
כף אבקת סוכר
להקציף הכל היטב ולזלף, ניתן לקשט בתותים, אגוזים או כל מה שאוהבים.

בהצלחה!

לקבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?' ולמתכונים נוספים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר