מדור ברים מישל דורון
מדור ברים מישל דורון

"אני אוהב להתייחס לאנשים כאילו הם נכנסו אלי הביתה"

מישל דורון נכנס לעסקי המסעדנות בגיל 13, כשוטף כלים. אחרי עוד כמה שנים כטבח, מלצר וברמן הוא קנה את האוטו בר במתחם השוק בכפר סבא ושינה לו את הקונספט. עכשיו הוא גם חושף את המתכון לקוקטייל הבית

פורסם בתאריך: 14.2.19 16:38

קצת על עצמך: "אני מישל דורון, בן 31, רווק, מתגורר בנתניה. הבעלים של אוטו בר בכפר סבא – OTTO Kfar Saba, במתחם השוק, מזה כשלוש שנים. הייתי שכיר בבר ואז התאהבתי במתחם, במקום ובאנשים ולקחתי אותו. שיפצתי, שיניתי קונספט ועיצוב והיום המקום פעיל עם אווירה משפחתית. אני דוגל בחברות ולא רק במתן שירות, אני אוהב להתייחס לאנשים כאילו הם נכנסו אלי הביתה".

איך נראים החיים כשעובדים בלילה? "זה קשה. אתה נמצא כל היום בעסק, קשה ככה למשל לפתח מערכת יחסים. אתה פחות רואה את המשפחה ואת החברים, אבל זו האהבה שלי. זה הסיפוק שלי. ובכל זאת, העובדה שאני עובד בערבים אל תוך הלילה לא אומר שאין לי עיסוקים ביום כמו סידורים, עבודה על מנות והמצאת קוקטיילים חדשים. תמיד יש עבודה".

קצת על הבר: "המקום קיים מזה ארבע שנים. בהתחלה הוא שימש כסושי בר, ואז כאמור לקחתי אותו ושיניתי אותו לביסטרו בר בשרים שמתאים יותר לשוק ולקהל. את כל המנות בנינו בעצמנו, השקענו מאוד במצרכים ובמוצרי הגלם והכל טרי וטעים".

רקע בתחום: "אני נמצא בתחום המסעדנות מגיל 13. התחלתי כשוטף כלים, הייתי טבח במשך 10 שנים בהרבה מקומות – בג'ויה בהרצליה, בקאנטרי קלאב בפולג ועוד. לאחר מכן יצאתי לפלור, שימשתי כמלצר, כברמן וכמנהל בר, ואז הציעו לי להיות מנהל משמרת בהנזל וגרטל בנתניה. שם למדתי והתקדמתי והשם שלי פרץ. הייתי שם שנתיים אבל תוך שלושה חודשים מוניתי להיות מנהל המקום. עשינו שם חיל ואז הגעתי לאוטו".

המשקה שלך: "אני איש של בירות. מאוד בנאלי בדברים האלה, אולד סקול. גולסטאר מספקת אותי".

מה שותים הכי הרבה בבר? "בירות ללא ספק, אבל גם קוקטיילים ויין. זה לא בר שבאים להתקרחן בו. האווירה רגועה".

הכי מיוחד בבר: "ללא ספק הצוות. אני יכול להיות תותח מפה ועד מחר, האוכל יכול להיות פצצה, אבל מי שנותנים את החוויה המשלימה הכי טובה הם חברי הצוות. אלו אנשי מכירות ושירות שמשמשים כפנים של המקום, אכפת להם ורואים שהם חלק מהאוטו. מי שיבוא יבין".

הכי קשה: "זו תחרות גדולה כי השוק רווי ולא חסר לאנשים איפה לאכול ולשתות. זה תמיד קשה. אבל גם כל החוקים החדשים שנופלים עלינו והמיסים הגבוהים. זה כאילו שהמדינה אומרת 'אל תפתח עסק'. כל הפרוצדורות והשינויים דורשים מאתנו להשקיע הרבה כסף. זה מבאס וכואב, אבל מהרגע שבחרת להיות עצמאי תילחם עד הסוף".

הכי כיף: "הלקוחות. אנשים באים, יושבים, אוכלים, נהנים ומפרגנים, וזה עושה לי הכי הרבה כיף. בחרתי בתחום, למרות שקשה להתעשר, בו כי אני מארח בנשמה".

הליין הכי מצליח: "אין לי ליינים. זה לא בר כזה".

היום הכי מיוחד בשנה בבר: "הסילבסטר ללא ספק. אבל גם פורים ויום העצמאות מאוד מהנים".

אם לא חיי לילה? "האמת, אני לא יודע. אני כל כך הרבה זמן בתחום הזה שזה כבר חלק ממני. מדי פעם ניסיתי לסטות מהדרך אבל תמיד חזרתי לשם. אולי הייתי מתעסק באותו תחום, אבל ביום".

טיפ לצעירים ששותים: "לדעת מה הגבול, ותמיד לשתות מים תוך כדי ובטח לא לשתות על בטן ריקה. ושתמיד יחייכו. זו הרי בסופו של דבר המטרה".

טיפ לבעל בר מתחיל: "תן בראש כל עוד אתה יכול ובכל הכוח. אל תפחד".

משקה השבוע: הפי ברי

מדור ברים_קוקטייל מישל דורון

מדור ברים_קוקטייל מישל דורון

המרכיבים:
2 כפיות רימונים
6-5 עלי נענע
מנה של רום
חצי מנה של מחית תות
חצי מנה של סאוור
מעט ג'ינג'ר איל
הגשה:
כוס סניפטר
קישוט:
פרח נענע יפה, קצת רימון מלמעלה ומקל קינמון שרוף
איך מכינים: כותשים בכותש ידני את הרימונים ואת הנענע. מוסיפים את הרום, את מחית התות ואת הסוואר, מוסיפים קרח ומשקשקים. מעבירים לכוס. ממלאים בקרח כתוש עד הסוף וסוגרים בג'ינג'ר אייל. כל שנותר הוא להוסיף את הקש ואת הקישוטים, ולא לשכוח לתת מכה קטנה לנענע כדי לפתוח את הריחות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר