מתנדבת הביטוח הלאומי דורית קינן
מתנדבת הביטוח הלאומי דורית קינן

"היא היתה זקוקה לכסף כמו אוויר לנשימה": כך הצליחו מתנדבות במאיר להחזיר לאלמנה 140 אלף שקל מהביטוח הלאומי

מתנדבות במרכז השירות והמידע בבית החולים, בהן בכירה לשעבר בביטוח הלאומי בכפר סבא, סייעו למטופלת, בת 72, בהליך הביורקרטי. היא תקבל גם קצבה חודשית

פורסם בתאריך: 17.12.18 13:03

מטופלת בת 72, שאושפזה לאחרונה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, לא תיארה לעצמה שתצא מבית החולים גם בריאה יותר, וגם עם סכום כסף נכבד וקצבה חודשית, שהגיעו לה ללא ידיעתה על פי חוק, ושיאפשרו לה להתקיים בכבוד.

בבית החולים פועל בארבע השנים האחרונות מרכז שירות ומידע, במסגרתו מתנדבים מסתובבים במחלקות, דורשים בשלום המטופלים ומנגישים זכויות לאזרחים ותיקים. במרכז פועלת גם עובדת סוציאלית מטעם יחידת סגולה של המשרד לשוויון חברתי שמתמחה בזכויות של תושבים וותיקים. כשאחת המתנדבות פגשה במסגרת ההתנדבות את האזרחית הוותיקה מהוד השרון, ושוחחה עמה על הזכויות המגיעות לה, התברר שזו אינה מקבלת קצבת זקנה וקצבת שארים מהביטוח הלאומי.

המתנדבת יידעה את המטופלת שהיא זכאית לכך, וכשהמטופלת הביעה חשש לפנות לביטוח לאומי, שכנעה אותה המתנדבת לפנות בשמה לדורית קינן, מתנדבת ביטוח לאומי במרכז השירות והמידע, שפנתה לבכיר בסניף הביטוח הלאומי ובעקבות זאת החל טיפול מעמיק בפניה. בזכות הפנייה זכתה המטופלת לקבל החזר רטרואקטיבי על סך 140 אלף שקל, וכן קצבה חודשית קבועה.

קינן מגיעה פעמיים בשבוע לבית החולים מאיר במסגרת קבוצה של מתנדבים מהביטוח הלאומי בכפר סבא, הפועלים למיצוי זכויות של אנשים. רובם ורובן פורשי ופורשות המוסד, וקינן עצמה ניהלה את מחלקת נכות כללית בסניף הביטוח הלאומי בכפר סבא במשך 37 שנים. הקבוצה נפגשת פעם בחודש לעדכונים בביטוח הלאומי, ומרכזת אותנו העובדת הסוציאלית ענבר דוד מהסניף בכפר סבא. "כשהמתנדבת נתקלה באישה שאמרה לה שהיא לא קיבלה כלום מביטוח לאומי, זה היה לי מאוד מוזר", מספרת קינן, "היא גם אלמנה, ומגיעות לה קצבת שארים וזקנה. אותה גברת אמרה למתנדבת שהיא פוחדת מהביטוח הלאומי, מה שקורה להרבה מאוד קשישים. התקשרתי למנהלת מחלקת אזרח ותיק בסניף שתבדוק אם היא לא מקבלת כסף, והוצאתי לה טפסים מהאינטרנט שתגיש. זה לא לקח יום אחד, אבל אחרי שהגברת הגישה לבסוף תביעה, היא הצליחה לקבל אישור לסכום גדול במיוחד וקצבה קבועה. זה שכרי. אנשים אומרים לי שהם לא מאמינים שהביטוח הלאומי שולח מתנדבים ואחרי הטיפול הם תמיד מספרים שעבורם זו חוויה מתקנת. אני עושה את זה בשמחה גדולה".

"אותה גברת הייתה בהלם", מספרת מנהלת מרכז השירות והמידע, ליאת ליפסקי-פוזיצקי,"היא התרגשה מאוד מגודל ההחזר, אבל גם מהמחווה עצמה ומהמתנדבות שעשו כל מה שאפשר עבורה, וחזרו ועדכנו אותה. היא הודתה למתנדבים רבות על פועלם ועל סכום הכסף הגדול שנפל עליה פתאום, והיא הייתה זקוקה לו כמו אוויר לנשימה".

הטיפול שאתם נותנים חורג מגבולות הבעיה הספציפית שהחולה-המטופל מגיע איתה לבית החולים.
"זה באמת העניין. אנחנו רוצים לעזור לאנשים לתת להם את הטיפול המיטבי. אין ספק שהמקרה הזה הוא מקרה חריג בגודל הסכום שלא קורה בכל יום, אבל המטרה שלנו היא לסייע לאותו מטופל מכל הבחינות. למשל, אם חלילה יש התדרדרות במצב אנחנו עוזרים למטופלים למלא את הטפסים המתאימים, ולקבל את מה שדרוש להם מהרשויות. אנחנו רואים את המטופל בצורה הוליסטית. אותם אנשים מאוד מתרגשים רק מעצם המפגש עם המתנדבים. כשמישהו בא, והוא נחמד ומציג את עצמו ודורש בשלומם, וברור שהוא בא בטוב בלי שום דבר מאחורי זה, זה עושה להם טוב בלב. יש אנשים בודדים שרק רוצים לדבר, אז אנחנו יושבים לידם ומקשיבים להם ולסיפורים האישיים שלהם, ופשוט נמצאים שם עבורם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר